رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

راهنمای سفر زمینی با اتوبوس به مشهد

لینک این مطلب کپی شد!

مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام و مقصد سفر بسیاری از هموطنان ایرانی در تمامی فصل های سال است. این شهر سیاحتی و زیارتی حتی میان مسافران خارجی مخصوصا میهمانان عرب زبان از محبوبیت بالایی برخوردار است. برای سفر به مشهد می توان سفر هوایی و سفر زمینی با قطار، ماشین شخصی یا اتوبوس را انتخاب نمود. روش های سفر مذکور هر کدام مزایا و جذابیت های خود را دارند.
سفر هوایی سریع و راحت و سفر زمینی اجازه لذت از مسیر را بیشتر به مسافران می دهد. اگر برای سفر به این شهر بلیط اتوبوس تهران مشهد را خریده اید باید از جزئیات این سفر زمینی مطلع شوید تا سفر بهتری را تجربه نمایید. در این نوشتار می خواهیم به طور خاص به سفر با اتوبوس بپردازیم.

-تهران-مشهد راهنمای سفر زمینی با اتوبوس به مشهد

بهترین زمان برای سفر به مشهد با اتوبوس

مسافران برای انتخاب بهترین زمان برای سفر به مشهد آن هم با اتوبوس باید به مناسب ها و ایام توجه نمایند. به عنوان مثال اگر می خواهید ایام نوروز و لحظه تحویل سال را در مشهد تجربه کنید نباید دقیقا یک روز قبل از سال تحویل به مشهد بروید. در غیر این صورت با ترافیک شدید در جاده مواجه می شوید و احتمالا حتی در زمان معین به مشهد نخواهید رسید. بنابراین بهتر است چند روز قبل مقدمات سفر به مشهد را فراهم نمایید. موضوع مهم دیگر که باید به آن اشاره نماییم رزرو اقامتگاه در این شهر است. اگر این رزرو را به تعویق بیاندازید شک نکنید که با هتل های بدون ظرفیت مواجه خواهید شد.

فاصله شهرهای ایران تا مشهد

یکی از مهم ترین موضوعاتی که مسافران به آن توجه زیادی دارند مدت زمان سفر است تا برای زمان رسیدنشان برنامه ریزی نمایند. همچنین با مطالعه مقاله « سفر ایمن با اتوبوس در دوران کرونا » شما خوانندگان عزیزی که می خواهید سفر اتوبوسی امنی را تجربه نمایید می توانید مقدمات سفر مطمئن خود را بهتر برنامه ریزی نمایید. در این بخش به ذکر فاصله شهرهای مهم کشور تا مشهد می پردازیم.

فاصله شهرها بر اساس زمان و کیلومتر و مسیر :

تهران تا مشهد ۸۹۰ کیلومتر ۹ ساعت جاده سمنان
اصفهان تا مشهد ۱۲۴۵ کیلومتر ۱۲ ساعت جاده سمنان
شیراز تا مشهد ۱۳۴۵ کیلومتر ۱۵ ساعت جاده جندق
بندر عباس تا مشهد ۱۴۰۰ کیلومتر ۱۶ ساعت جاده جندق
کرمانشاه تا مشهد ۱۳۸۱ کیلومتر ۱۴ ساعت جاده سمنان
زنجان تا مشهد ۱۲۲۰ کیلومتر ۱۲ ساعت جاده سمنان
گرگان تا مشهد ۵۶۰ کیلومتر ۷ ساعت جاده جنگل گلستان
قم تا مشهد ۹۵۰ کیلومتر ۹ ساعت جاده سمنان
کرمان تا مشهد ۹۰۰ کیلومتر ۹ ساعت جاده جندق
ساری تا مشهد ۷۰۰ کیلومتر ۱۲ ساعت جاده جنگل گلستان

-بین-شهری راهنمای سفر زمینی با اتوبوس به مشهد

جاده های سفر به مشهد

سه راه برای سفر زمینی به مشهد وجود دارد که باید آن ها را بشناسید. این جاده ها عبارتند از:
• جاده سمنان
• جاده جنگل گلستان
• جاده جندق
شما مسافران گرامی با توجه به شهر خود باید بهترین جاده را انتخاب نمایید تا زمان شما در جاده های اشتباه تلف نشود. در جاده جنگل گلستان مسافران گرامی می توانند با عبور از شهرهای شمال و جنگل ها از تماشای منظره های جذاب لذت ببرند. البته از آن جایی که شهرهای شمال در نزدیکی هم واقع شده اند و همچنین اکثرا ترافیک دارند ممکن است زمان سفر شما زیاد شود. جاده سمنان نیز از بهترین مسیرها برای سفر به مشهد است. در این جاده که با محیطی کویری احاطه شده است می توانید در شب ستاره های آسمان صاف را تماشا کنید. آخرین مسیر، جاده جندق می باشد که برای شهرهای جنوبی مناسب تر است که باز هم مسیر کویری دارد.
البته انتخاب جاده در سفر با اتوبوس بر عهده ی شما نیست. اتوبوس ها از مسیری که برایشان برنامه ریزی شده است رهسپار مشهد می شوند. ولی اگر به عنوان مثال در یک شهر جنوبی هستید و می خواهید از جاده شمال به مشهد بروید باید ابتدا به تهران بروید و بعد از آن جا به گرگان و سپس در گرگان اتوبوس دیگری به مقصد مشهد سوار شوید تا از جذابیت های جاده هراز، فیروزکوه و جنگل گلستان نیز بهرمند شوید. اگر در انتخاب صندلی در اتوبوس دچار سردرگمی شده اید برای اطلاعات بیشتر به مقاله ی زیر مراجعه نمایید.
مقالات مرتبط: بهترین و بدترین صندلی در سفر با اتوبوس

-اتوبوس راهنمای سفر زمینی با اتوبوس به مشهد

اتوبوس های مسیر مشهد

شما مسافران مشهد برای رسیدن به این شهر توریستی می توانید دو مدل اتوبوس VIP و معمولی را انتخاب نمایید که از نظر هزینه و امکانات متفاوتند. در صورتی که هزینه برای شما مهم است و می خواهید سفری مقرون به صرفه داشته باشید، بهترین گزینه اتوبوس معمولی با ظرفیت ۴۴ نفر است. قیمت اتوبوس های VIP دوبرابر معمولی است اما در این نوع اتوبوس قطعا سفری راحت و با کیفیت تر را تجربه خواهید کرد. در برخی از انواع این اتوبوس حتی امکان خوابیدن روی صندلی های تخت شو وجود دارد. این اتوبوس ها چند مدل دارند که عبارتند از: اتوبوس کلاسیک، اسکانیا مارال، دورسا و در نهایت اتوبوس مانVIP . هرکدام از این اتوبوس ها راحتی و امکانات خاص خود را داشته که شما می توانید با توجه به سلیقه خود یکی را انتخاب نمایید. از همراهی شما ممنونیم.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *