جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

راهنمای سفر به اصفهان با اتوبوس

تاریخ بروزرسانی :
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

اصفهان، شهر زیبای ایرانی است که سالانه میزبان میلیون ها مسافر مختلف از داخل و خارج از کشور است که برای بازدید از معماری ایرانی اسلامی و جاذبه های فرهنگی و تاریخی اصفهان، به این شهر سفر می کنند. راه های سفر و رسیدن به این شهر زیبا بسیار است اما قرار است در این مطلب علاوه بر معرفی و آشنایی کلی با اصفهان، راه های سفر با اتوبوس به اصفهان و مخصوصا بلیط اتوبوس تهران اصفهان را با هم مرور کنیم.

عالی قاپو اصفهان راهنمای سفر به اصفهان با اتوبوس

معرفی اصفهان

اصفهان دارای تاریخچه ای غنی و پر شکوه است. این شهر که در گذشته بسیار خوش آوزه و پر نام و نشان بوده است، سالها به عنوان پایتخت کومت های مختلف ایران انتخاب شده است. شاهکار های معماری این شهر از میدان نقش جهان تا کاخ چهلستون، جزو آثار بی نظیر در معماری دنیا محسوب می شود. امروز نیز اصفهان به عنوان سومین شهر پر جمعیت و بزرگ ایران محسوب می شود. در شهر اصفهان بناهای تاریخی، جاذبه های طبیعی و گردشگری و صنایع دستی همگی دست در دست هم داده اند تا اصفهان امروز به عنوان یکی از توریستی ترین شهرهای ایران محسوب شود.

کی به اصفهان سفر کنیم؟

با توجه به موقعیت قرار گیری شهر اصفهان، این شهر در منطقه آب و هوایی خشک و گرم قرار می گیرد و زاینده رود خنک کننده این شهر است. اصفهان تابستان های گرم و خشک دارد و زمستان های آن هم سرد و خشک است. بهترین زمان برای سفر به اصفهان اوایل بهار یا اواسط پاییز است که هوا اندکی خنک تر می شود. اما بهترین زمان برای سفر ارزان به اصفهان دقیقا زمانی است که سفرها رو به کاهش می رود. با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه ها در تابستان و افزایش تعداد مسافرت ها در این فصل بهتر است تابستان گرم اصفهان را فراموش کنید. بهترین زمان برای سفر ارزان به اصفهان، فصل زمستان است.

سفر به اصفهان با اتوبوس

اتوبوس وسیله نقلیه ای همیشه در دسترس و ارزان است که در هر شهر و دیاری پیدا می شود. اگر به دنبال یک سفر ارزان به اصفهان هستید، اتوبوس می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. اگر فاکتور قیمت خیلی برای شما اهمیت ندارد، بهتر است بلیط اتوبوس vip اصفهان را خریداری کنید. این اتوبوس ها با تعداد صندلی کمتر اما راحتتر و بزرگتر از اتوبوس های معمولی، باعث تجربه یک سفر راحت برای شما می شوند. برای داشتن یک سفر ایده آل و انتخاب بهترین صندلی، بهتر است مقاله بهترین و بدترین صندلی در سفر با اتوبوس را نیز مطالعه نمایید.

آکواریوم اصفهان راهنمای سفر به اصفهان با اتوبوس

حمل و نقل عمومی در اصفهان به چه شکل است؟

برای گردش در اصفهان، باید به فکر یک وسیله نقلیه مناسب بود. اما برای جابه جایی در شهر اصفهان شما ۴ راه متفاوت پیش رو دارید. اولین راه استفاده از مترو اصفهان است. این مترو فعلا در یک مسیر خدمت رسانی می کند. این مسیر از ایستگاه قدس در شهرک قدس آغاز می شودو تا پایانه صفه ادامه دارد.
راه دیگر برای بازدید از جاذبه های دیدنی اصفهان، استفاده از اتوبوس است که ارزان ترین وسیله نقلیه شهری محسوب می شود. تاکسی های خطی و تاکسی های آنلاین نیز دیگر گزینه حمل و نقل عمومی اصفهان محسوب می شود. البته اگر تمایل به اندکی فعالیت بدنی دارید، می توانید از دوچرخه های اشتراکی اصفهان نیز استفاده کنید.

پایانه های اتوبوسرانی اصفهان

اگر با اتوبوس به این شهر سفر کردید، احتمالا در یکی از ۴ پایانه زیر از اتوبوس پیاده خواهید شد و برای برگشت نیز باید به یکی از آنها مراجعه کنید.
ترمینال کاوه اصفهان: این ترمینال در شمال شهر اصفهان قرار گرفته است و مهم ترین پایانه اتوبوسرانی اصفهان است.
ترمینال صفه اصفهان: دومین ترمینا مهم اصفهان، صفه است که در جنوب شهر اصفهان و در ابتدای جاده اصفهان به شیراز قرار دارد.
ترمینال جی: این پایانه نیز در شرق اصفهان قرار دارد و برای سفر به شهر های شرقی استفاده می شود.
ترمینال زاینده رود نیز در غرب اصفهان و بلوار میرزا کوچک خان جنگلی قرار دارد.

هتل های اصفهان

پس از رسیدن به شهر اصفهان، بهتر است فکری برای مکان اقامت خود داشته باشید. اصفهان با توجه به گردشگر پذیر بودنش، هتل های مختلفی را در دل خود دارد. هتل عباسی و هتل پارسیان کوثر تنها هتل های ۵ ستاره شهر اصفهان هستند. اما این شهر دارای تعداد زیادی از هتل های ۴ و ۳ ستاره است. از جمله هتل های ۴ ستاره و شناخته شده اصفهان، می توان به هتل عالی قاپو، پیروزی، سفیر و آسمان و… اشاره کرد.

سیتی سنتر اصفهان راهنمای سفر به اصفهان با اتوبوس

بازدید از سیتی سنتر اصفهان را فراموش نکنید

اگر به دنبال یه مرکز خرید کامل در اصفهان هستید و در کنار آن می خواهید چند ساعتی را با خانواده یا دوستان خود بگذرانید، سیتی سنتر بهترین انتخاب است. این هایپر مارکت بزرگ علاوه بر عرضه انواع محصولات مورد نیاز روزانه، ارایه کننده محصولات برند های معتبر و شناخته شده داخلی و خارجی نیز هست. پردیس سینمایی سیتی سنتر، شهربازی، فودکورت و انواع اقسام رستوران‌ها، نگارخانه سیتی سنتر و موزه تنها بخشی از بخش‌های سیتی سنتر است.
مقالات مرتبط:
راهنمای سفر زمینی با اتوبوس به مشهد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد