رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۴ آذر ۱۳۹۳

رامسر باید در فهرست مناطق ویژه گردشگری قرار گیرد

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۰۹/۰۴-نصرت‌اله کوزه‌گر شهردار رامسر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، افزود: علیرغم پتانسیلها گسترده و استثنایی رامسر در زمینه گردشگری تا کنون این شهر به علت عدم برخورداری از زیر ساختهای مناسب به جایگاه واقعی خود دست نیافته است.

وی با بیان اینکه شاید کمتر از ۱۰ درصد پتانسیلهای رامسر بالفعلی شده باشد اظهار داشت: رامسر در صورت توجه مسئولان می‌تواند به یکی از قطبهای برتر کشور و منطقه در زمینه گردشگری تبدیل شود.

این مسئول با اظهار اینکه رامسر باید در فهرست مناطق ویژه گردشگری قرار گیرد تصریح کرد: دولت باید با معرفی رامسر به عنوان منطقه ویژه گردشگری و کاستن از بروکراسی اداری ضمن درنظر گرفتن فعالیتهای مالیاتی سرمایه‌گذاری را به سرمایه‌گذاری در شهر رامسر ترغیب کند.

وی در همین رابطه نبود زیر ساختهای لازم را منجر به سرگردانی گردشگران و عدم برخورداری شهر از درآمدهای گردشگری دانست و گفت: درآمدهای گردشگری ضمن اینکه می‌توانید پویایی و توسعه را برای شهر به ارمغان آورد می‌توانند از تکیه شهرداری به درآمدهای ناشی از تراکم فروشی، عوارض متخلف‌های ساختمانی از رشد غیراصولی شهر و تکیه شهردرای به درآمدهای ناشی از تراکم فروشی و عوارض تخلفهای ساختمانی بکاهد.

شهردار رامسر در همین راستا با اشاره به قابلیتهای گسترده رامسر در حوزه گردشگری بیان داشت: نزدیکی کوه، جنگل و دریا مناظر طبیعی زیبایی را در رامسر پدید آورده که این مساله علاوه بر اینکه می‌تواند مورد توجه گردشگران داخلی قرار گیرد برای گردشگران خارجی نیز می‌تواند جذاب باشد.

وی با بیان اینکه در صورت ایجاد زیر ساختهای مناسب گردشگری چون هتلهای ۵ ستاره سالن همایشهای بین‌المللی و غیره می‌توان شرایط را برای بهره‌گیری از گردشگران بین‌المللی فراهم کرد افزود: هم اکنون به سبب زیرساختهای ضعیف توریستی امکان خدمات رسانی مناسب و با کیفیت به گردشگران داخلی نیز وجود ندارد و این مساله در بعضی موارد به بلاتکلیفی و سرخوردگی گردشگران منجر می‌شود اما در صورت حمایت دولت رامسر به سهولت می‌تواند علاوه بر گردشگران داخلی به عنوان مکانی ایده‌آلی برای گردشگران خارجی مطرح شود و یا جهت برگزاری همایشهای بین‌المللی کشور مورد استفاده قرار گیرد.

این مسئول در همین رابطه از امکان برگزاری تورهای گردشگری بین رامسری و کشورهای مسلمان حاشیه خلیج فارس که شرایط فرهنگی نزدیکی با کشور ما دارند سخن گفت و اظهار داشت: فراهم کردن بستر ارایه خدمات گردشگری مطابق استانداردهای بین‌المللی و متناسب با شرایط فرهنگی کشور ضمن اینکه می‌تواند درآمد ارزی قابل توجهی را برای شهر رامسر استان مازندران و کشور به همراه داشته باشد امکان کارآفرینی و شکوفایی اقتصادی را نیز مهیا می‌کنند و در عین حال می‌تواند نام کشور را به عنوان یک کشور مسلمان صنعت توریسم در سطح دنیا و منطقه مطرح سازد.

شهردار رامسر با اشاره به لزوم توجه دولت به شهرهای شمالی کشور و به ویژه رامسر افزود: مطابق قانون از سال ۶۲ شهرداری خودکفا و مستقل از بودجه دولت تعریف شده اند و با توجه به اینکه این مقوله در شهرهای چون رامسر که گنجینه زیست محیطی جنگلهای شمالی کشور را در خود جای داده‌اند به دلیل فقدان زیر ساختهای لازم جهت کسب درآمدی پایدار می‌تواند به تراکم فروشی رشد غیر اصولی شهر و در نهایت تخریب محیط زیست منجر شود.

وی با اظهار اینکه دولت حراست از محیط زیست باید به تقویت زیر ساختها در شهرهای شمالی کشور اقدام کند بیان داشت: یکی از چالشهای مشترک شهرهای شمالی کشور مقوله دفن زباله است که مسئولان باید به اهتمام بیشتری در صدد رفع آن برآیند.

کوزه‌گر با اشاره به دفن زباله شهر رامسر در حاشیه جنگل خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ایجاد نیروگاههای زباله‌سوز و یا حمل زباله مناطق دیگر در توان مالی اغلب شهرهای شمال کشور نیست و دولت باید به سبب حفظ محیط زیست شهرهای شمالی کشور سرمایه‌گذاری منابعی را در این حوزه صورت دهد.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *