رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۱ اسفند ۱۳۹۹

دوربین گوپرو در سفر و بررسی دوربین گوپرو ۹

اشتراک گذاری

چند سالی هست که دوربین های گوپرو Gopro یا اکشن کمرا به بازار آمده و انقلاب عظیمی در فیلمبرداری ورزشی و سینمایی و ماجراجویی بخصوص در سفر به پا کرده است .بدلیل وزن کم دوربین های گوپرو ، از این دوربین به راحتی می توان در مسافت های طولانی برای عکاسی در سفر یا عکاسی خیابانی استفاده کرد و هیچ فشاری به شانه و دست عکاس وارد نمی کند. در گذشته پرش از سازه های ساختمان ، دره ها ، برج ها یک کار انفرادی برای لذت شخصی بود. اما امروزه ، به لطف دوربین های گوپرو همه افراد در این هیجان و یا لذت انواع مسابقات ورزشی شریک خواهند بود. دوربین های گوپرو GoPro به دلیل حجم کوچک، وزن کم و سهولت استفاده و امکان فیلمبرداری به گزینه مناسبی برای عکاسی در سفر نیز تبدیل شده اند. در کل مطابق نظرسنجی ها،‌ دوربین های اکشن کمرا یکی از محبوبترین ها برای عکاسی در سفر هستند. با کمی دقت میتوان تصاویر فوق‌العاده‌ای با این دوربین‌ها گرفت . در این مطلب به بررسی دوربین گوپرو در سفر و بررسی دوربین گوپرو ۹ می پردازیم .

دوربین گوپرو در سفر

ایده ساخت دوربین های GoPro

دوربین GoPro در اصل توسط مدیر عامل فعلی این شرکت یعنی نیک وودمن به عنوان ابزاری جمع و جور برای ثبت عکس ها و فیلم های موج سواری وی طراحی شد. هنوز هم از این دستگاه ها اغلب برای این ثبت لحظات هیجان انگیز موج سواری استفاده می شود ، این شرکت طی ۱۵ سالی که از تاسیس اولیه آن گذشته است ، مسیری طولانی را طی کرده و دوربین های GoPro امروزه علاوه بر کاربران عادی ، بیشتر توسط ورزشکاران و ماجراجویان نیز استفاده می شود.

اجزای داخلی دوربین

در هسته اصلی یک GoPro لنز دوربینی کوچک قرار دارد که بهترین کیفیت عکسبرداری و دوربین فیلمبرداری را به ارمغان می آورد. قاب و بدنه این دوربین های گوپرو از جنس مستحکم، ضد آب و تقریباً غیر قابل تخریب ساخته شده است. در داخل طراحی مکعبی گوپرو یک سنسور تصویر ، پردازنده ، لنزی فوق العاده با زاویه دید بالا و حداکثر سه میکروفون برای ضبط صدا در شرایط مختلف وجود دارد. رابط کاربری فقط از دو یا سه دکمه تشکیل شده است و مدل های Hero5 Black و Hero6 Black برای کنترل بیشتر از صفحه نمایش لمسی بهره می برند.

مزایای دوربین گوپرو

یک عنصر تعیین کننده در دوربین های گوپرو، لنز و قابلیت تصویربرداری آن است. در دوربین های GoPros و بسیاری از دوربین های اکشن دیگر به جای استفاده از یک لنز استاندارد ، از یک لنز بسیار عریض استفاده می کنند. کاری که این لنزهای عریض انجام می دهد این است که میزان منظره ای را که در قاب دوربین قرار می گیرد افزایش می یابد و باعث می شود عکس گرفتن با آن راحت باشد. ورزشکاران به راحتی میتوانند دوربین گوپرو را را به دسته فرمان یا کنار کلاه ایمنی خود نصب کنند و مطمئن باشند که هر آنچه را که در مقابل چشم شما اتفاق می افتد را ضبط می کند.

اما این موارد تنها ویژگی های جذاب دوربین گوپرو نیست. دوربین GoPro’s Hero6 Black فیلم ۴K ر با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه و Full HD 1080 با حداکثر ۲۴۰ فریم در ثانیه را ضبط می کند. این ویژگی برای چنین دوربین های کوچکی چشمگیر است . تعداد کمی از دوربین ها با قابلیت تعویض لنز توانسته اند ۴K / 60 را بدست آورند ، در این میان اولین لنز LAMix GH5 با قیمت ۲۰۰۰ دلار در این مورد پیشرو است. در مورد عکاسی ثابت ، دوربین گوپرو با ویژگی هایی مانند WDR (دامنه پویای گسترده ، زبان برنامه نویسی GoPro برای دامنه پویای بالا یا HDR) و ضبط فایل RAW تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی می گیرد. یک پردازشگر تصویر جدید، اولین بار برای دوربین های گوپرو رونمایی شد که به بهبود عملکرد و تثبیت کننده تصویر کمک می کند. GoPro موفق شده همه این ویژگی های فوق العاده را در دوربینی قرار دهد که اندازه ی آن کمی از باتری های DSLR است.

مزایای گوپرودوربین GoPros می تواند به عنوان یک دوربین مستقل مورد استفاده قرار گیرد ، اما به لطف یک نرم افزار عالی برای تلفن همراه قادرست کاملاً با دستگاه های دارای سیستم عامل Android و iOS جفت شود و به شما امکان می دهد عملکرد و قابلیت پذیری بیشتری را به دوربین خود اضافه کنید. با استفاده از Wi-Fi و بلوتوث داخلی ، کاربران کنترل کاملی بر دوربین گوپرو خود پیدا می کنند و حتی می توانند یک نظارت مستقیم از آنچه توسط دوربین ضبط می شود را در دستگاه تلفن همراه خود مشاهده کنند

در واقع ، این نرم افزار چیزی است که باعث می شود گوپرو در رقابت با سایر دوربین های همه رده خود برتری داشته باشد. مطمئناً دوربین های ارزان تری با مشخصات مشابه پیدا خواهید کرد ، اما چیزی که آنها ندارند ، یکپارچه سازی گوپرو در سخت افزار و نرم افزار است. به عنوان مثال برنامه Quik آن ، فیلم های شما را گرفته و به طور خودکار آنها را در یک فیلم کوتاه و قابل اشتراک برای رسانه های اجتماعی تبدیل می کند.

دوربین گوپرو در سفر

گزینه های نصب بی پایان

یکی دیگر از مولفه های گوپرو که آن را بسیار فراگیر کرده است ، قابلیت کاربردی آن هنگام نصب است. حتی مدل های نسل اول گوپرو آنقدر کوچک بودند که می توانستید آن را در مکان های تنگ و مبهم سوار کنید . در واقع ، سیستم نصب گوپرو به قدری کارآمد است که بسیاری از تولیدکنندگان دیگر دوربین ها نیز از آن تقلید می کنند.

از پایه های استاندارد دوچرخه سواری ، تا پایه های ساکشن کاپ ، تا پایه های هوایی برای هواپیماهای بدون سرنشین ، به سختی می توانید شیئی را پیدا کنید که دوربین های گوپرو به آنها متصل نشوند. قابلیت ضد آب بودن و مقاوم سازی را به جدیدترین دوربین های اکشن گوپرو اضافه کنید و یک دوربین آسیب ناپذیر را داشته باشید که می تواند در هرجایی که تصور کنید قرار بگیرد و نصب شود.

معایب دوربین گوپرو

دوربین های گوپرو برای ضبط بدون تصویر و قابلیت مشاهده از طریق دید عالی هستند – اما این بدان معنا نیست که می توانند جای دوربین فیلمبرداری یا دوربین بدون آینه DSLR را بگیرند. برای کاربران پیشرفته ، عدم کنترل دستی کامل گوپرو ممکن است مشکل ساز باشد ، شما می توانید با استفاده از ویژگی Protune نوردهی را تنظیم کنید ، اما کنترل مستقیمی روی دیافراگم و سرعت شاتر ندارید. کمبود دکمه و صفحه به این معنی است که شما برای ایجاد تغییرات باید از صفحه لمسی یا گوشی هوشمند خود استفاده کنید.

کیفیت تصویر ، گرچه برای یک دوربین اکشن کوچک مناسب است ، اما برای ثبت تصاویر فوق حرفه ای نمیتواند در حد دوربین های رده بالا عمل کند. دوربین های بدون آینه و DSLR از سنسورهای تصویربرداری به مراتب بزرگتری استفاده می کنند که نور بیشتری را ضبط می کنند و در نتیجه منجر به کیفیت بهتر تصویر می شوند علی الخصوص هنگامی که مجبور هستید در شرایط کم نور عکس بگیرید. اما حتی دوربین های فیلمبرداری با سنسور کوچک نیز از لنزهای بزرگنمایی داخلی استفاده می کنند که بدون کاهش دامنه دید تصویر ، چشم اندازهای متنوعی را ارائه می دهند ، همان کاری که در دوربین های گوپرو هنگام انتخاب زمینه های دید باریک تر انجام می شود.

با این وجود وظیفه دوربین های گوپرو نیست که با دوربین های حرفه ای و رده بالا رقابت کنند همانطور که از نظر قیمتی نیز به نسبت آنها قیمت پایینتری دارند. در کل اگر به دنبال یک راه حل ساده و شیرین برای ثبت ماجراهای هیجان انگیز خود هنگام ورزش و سوخت آدرنالین هستید یا فقط یک وسیله جمع و جور برای ضبط فیلم و تصاویر در مسافرت ها و تعطیلات خانوادگی خود هستید، داشتن یک دوربین گوپرو کوچک و کاربردی پیشنهادی ایده آل برای شماست .

دوربین گوپرو در سدورفر دوربین گوپرو در سفر

نکات عکاسی با دوربین گوپرو

در ادامه چند نکته برای عکاسی بهتر با دوربین های گوپرو را برای استفاده حداکثری از کلیه قابلیت های ویژه آن برمیشماریم.

۱-چند عکس متوالی بگیرید
یکی از مهم ترین توصیه ها برای عکاسی با گوپرو این است که به ثبت فقط یک عکس قناعت نکنید. اگر تنظیمات دوربین خود را چک کنید مطمئنا گزینه های حالت عکاسی پیاپی و فیلمبرداری تایم لپس را خواهید دید. اگر بیش از یک عکس ثبت کنید شانس ثبت تصویر دلخواه تان بالاتر می رود.

هیچ لرزش گیری داخل دوربین های گوپرو وجود ندارد، بنابراین در صورت استفاده از حالت عکاسی پیاپی ، امکان ثبت عکس های واضح بالا میرود و می توانید بهترین عکس را انتخاب کرده و سایر عکس ها را پاک نمایید. برای عکاسی پیاپی می توانید از عکاسی پیاپی ۳۰ فریم در ثانیه استفاده کنید یا تایم لپس را روی عکاسی در هر ۰.۵ ثانیه یک بار، تنظیم کنید.

۲- شارژ باتری را چک کنید
دو راه برای کنترل شارژ باتری دوربین گوپرو وجود دارد.

یکی از راه ها این است که مرتبا شارژ باتری را از طریق صفحه نمایش جلوی دوربین چک کنید. یک نمایشگر کوچک روی صفحه وجود دارد که به شما میزان شارژ باتری را نشان می دهد و از طریق آن می توانید بفهمید که شارژ باتری کامل، نیمه پر یا رو به اتمام است. اگر شاخص موجود در صفحه ی اسکرین شروع به چشمک زدن کرد، یعنی رو به اتمام است و باید گوپرو را مجددا شارژ کنید.

راه دوم این است که چند باتری یدکی بخرید و آن ها را حین عکاسی به همراه داشته باشید. به این ترتیب دیگر نیازی به شارژ مجدد گوپرو ندارید و لازم نیست نگران کاهش عمر باتری خود باشید.

البته راه های مختلفی برای حفظ شارژ باتری گوپرو وجود دارد. مثلا هیچ وقت جز در مواقع ضروری وای فای یا بلوتوث خود را روشن نکنید. به جای این که به اپلیکیشن متصل شوید و با استفاده از تلفن همراه، عکس را به زیبایی کادربندی کنید، تا چند عکس بیشتر بگیرید.

با هر باتری فول شارژ حدودا به مدت یک ساعت تا ۹۰ دقیقه می توانید عکاسی و فیلمبرداری کنید. اما طبق تجربه، بهتر است همیشه یک باتری یدکی با خود همراه داشته باشید.

دوربین گوپرو در سفر

۳- عکاسی از زوایای خاص و بی نظیر
برخلاف دوربین های کامپکت،‌ شما با دوربین های گوپرو می توانید زوایای را برای عکاسی و فیلم برداری تجربه کنید که واقعا کم نظیر و جذاب هستند. با پیدا کردن این زوایا، عکس های حیرت انگیزی را ثبت کنید. اگر شما از هولدرهای گوپرو استفاده کنید، کارتان نیز راحت تر خواهد شد. حتی می توانید گوپرو را از زوایایی بگیرید و عکاسی کنید که با هیچ دوربین دیگری قادر به این کار نیستید.

اگر گوپرو را به بالای خودرو، شیشه ها یا هرجای دیگری از آن متصل کنید، خیلی راحت تر می توانید از زوایا و مکان های مختلف عکاسی کنید. با عکاسی از مناطق و مناظر مختلف با گوپرو، سفرنامه ی تصویری بهتری خواهید داشت و لحظات بیشتری را از سفر خود ثبت می کنید.

دوربین گوپرو در سفر

۴- داشتن تمرین زیاد
چون دوربین های گوپرو فاقد منظره یاب هستند، برای چک کردن عکس های خود باید آن ها را در کامپیوترتان آپلود کنید یا از یکی از اپلیکیشن های گوپرو در گوشی های هوشمند استفاده کنید. ولی اگر از قبل تجربه ی استفاده از دوربین های کامپکت یا دیجیتالی دارید، از مهارت خود استفاده کنید و دیگر نگران عکس هایی که ثبت می کنید نباشید.این مورد یکی از دلایلی است که توصیه می شود بیشتر از یک عکس ثبت کنید و برای آن از حالت عکاسی پیاپی استفاده کنید، در این صورت اگر یکی از عکس هایتان خراب یا تار شود، بقیه این گونه نخواهند بود.حتی اگر قصد عکاسی در سفر را ندارید و فقط می خواهید با گوپروی خود از اطراف خانه عکاسی کنید و زوایای مختلفی را امتحان کرده و نقات بهتر را پیدا کنید، نکاتی که برای عکاسی در سفر فرا گرفته‌اید همچنان کاربردی اند و به کمک آن ها می توانید تصاویر زیبایی را ثبت کنید.

۵- تمیز نگه داشتن لنز دوربین
بهترین راه نابودی یک عکس زیبا این است که اجازه دهید لنز گوپرو کدر شود و هیچ کاری برای رفع آن انجام ندهید. تجهیزات زیادی در بازار وجود دارند که به کمک آن ها می توانید لنز گوپرو را تمیز نگه دارید. چون گوپرو حین استفاده داغ می شود، درصورتی که دما در داخل دوربین با خارج آن متفاوت باشد، رطوبت جمع شده و لنز کدر می شود.

اگر حین عکاسی پیاده روی نیز می کنید، بهترین راه جلوگیری از کدر شدن لنز استفاده از یک کیف آویز دوربین است که منفذهای زیادی داشته باشد. به این ترتیب اطراف دوربین هوا جریان دارد و داخلش آنقدر گرم نمی شود که رطوبت جمع شود.

دوربین گوپرو در سفر

۶-گوپرو را ثابت نگه دارید

یکی از مشکلات رایجی که بسیاری از افراد با دوربین گوپرو خود پیدا می کنند تصاویر تار و لرزانی است که با این دوربین ها ثبت می شوند. تار شدن تصاویر با گوپرو به دو دلیل است:اولی، همانطور که قبلا نیز به آن اشاره شد، مربوط به لرزشگیر است. در گوپروها هیچ لرزشگیری وجود ندارد. دومین دلیل این است که در دوربین های کوچکی مثل گوپرو،‌ حتی کوچک ترین حرکات نیز روی تصویری که ثبت می کنید تاثیر می گذارد.با گذشت زمان،‌ هرچه بیشتر تمرین کنید، حمل دوربین با دست برایتان راحت تر می شود و می توانید به راحتی از تارشدن تصاویر جلوگیری کنید.
البته می توانید دوربین را دو دستی نیز حمل کنید و یااز هولدر گوپرو استفاده کنید، که در اینصورت مطمئن شوید که دوربین روی آن محکم شده و پیچ هایش سفت شده اند.اگر حس می کنید ویدئوی شما با گوپرو واقعا لرزان ثبت می شود، بهتر است یک نگاهی هم به لرزشگیرهای دستی، مثل گیمبال های دستی که در بازار موجود است بیندازید تا به کمک آن ها بتوانید عکس های شارپ تر و ثابت تری ثبت کنید.

۷- به سوژه نزدیک شوید

وجود یک لنز واید در دوربین گوپرو به این معنی است که هر چه از سوژه دورتر باشید کوچک تر به نظر می رسد. پس مهم نیست که از یک بنای ساختمانی عکاسی می کنید یا قرار است از دوستتان عکس بگیرید،‌ در هر صورت بهتر است به سوژه نزدیک شوید.
قبل از شروع جدی عکاسی با گوپرو، حتما میزان فاصله ی لازم برای ثبت عکس با گوپرو را امتحان و بررسی کنید. اگر تازه شروع به عکاسی با گوپرو کرده‌اید بهتر است اپلیکیشن گوپرو را در تلفن همراه خود دانلود کرده و از آن استفاده کنید. البته تا وقتی که به عکسهای دلخواهتان دست نیافته اید، بهتر است از آن کمک بگیرید.
بدلیل وجود لنز واید، حتی برای سلفی گرفتن با گوپرو هم باید دوربین را نزدیک صورت خود نگهدارید، چرا که حتی فاصله ای به طول بازویتان نیز باعث می شود برخی عناصر – که نمی خواهید- در کادر عکستان پدیدار شود. پس در هر شرایطی با گوپرو واقعا باید به سوژه نزدیک شوید.

دوربین گوپرو در سفر

۸-از بند دوربین استفاده کنید

حتی المقدور از حمل دوربین های گوپرو با دست اجتناب کنید و از پایه ها و تجهیزات نگه دارنده یا بند دوربین استفاده کنید. گوپرو دوربین بسیار کوچک و سبکی است و مطمئنا دوست ندارید که از دستتان رها شود، یا آن را جایی گم کنید یا جا بگذارید.از ضروریات عکاسی با دوربین های گوپرو می توان به تهیه یک بند مچی اشاره کرد. اگر از هولدر استفاده می کنید حتما از بند دوربین برای اتصال گوپرو به هولدر استفاده نمایید. به این ترتیب دیگر لازم نیست نگران گم شدن یا سقوط گوپرو خود باشید.بهتر است دوربین های گوپرو را با یک سه پایه سبک و مخصوص سفر حمل کنید، چراکه سایز یک سه پایه از گوپرو بزرگتر است و به این ترتیب علاوه بر اینکه تصاویر واضح تری با آن ثبت می کنید، امکان ندارد گوپرو را جا بگذارید یا از دستتان سقوط کند.

دوربین گوپرو در سفر

۹-از هولدر استفاده کنید

یکی دیگر از توصیه ها در عکاسی با دوربین های گوپرو ، استفاده از هولدرها می باشد. در بازار هولدرهای متنوعی یافت می شوند که با تهیه و استفاده دقیق و درست از آن ها عکس های بهتری ثبت می کنید. برای مثال هولدری که دارای سه پایه است، به عنوان مونوپاد، لرزشگیر یا گیمبال نیز مورد استفاده قرار می گیرد.همچنین هولدرهایی با پایه های مکنده نیز وجود دارند که می توانید آن ها را روی یک سطح بچسبانید و با آن ها از فرصت های ناب عکس بگیرید یا تایم لپس های جذاب ثبت کنید.
صرف نظر از نوع هولدرها، همگی یک هدف مشخص دارند که آن هم افزایش ثبوت گوپرو و ثبت تصاویر واضح تر است. پس بهتر است حین سفر،‌ حداقل دو الی سه هولدر متفاوت و متحرک داشته باشید تا بتوانید از آن ها در شرایط و موقعیت های متفاوت استفاده کنید.

دوربین گوپرو در سفر

۱۰-عکس های خود را ویرایش کنید

هرازگاهی عکس های ثبت شده با دوربین های گوپرو زیادی روشن و تیره می شوند و روشنایی مدنظرتان را ندارند. در این صورت باید عکس ها را در پردازش ثانویه ویرایش کنید. معمولا برای ویرایش عکس ها نرم افزار Lightroom توصیه می شود ولی اپلیکیشن GoPro Studio نیز نرم افزار ویرایش عکس خوبی است. با این روش کم کم مهارت خود را ارتقاء می دهید و با ویرایش عکس ها، آن ها را بهتر از حالت ارجینال و اولیه می سازید

همه چیز درباره گوپرو ۹

گوپرو ۹ یا به عبارتی دیگر GoPro Hero 9 Black جدیدترین دوربین ورزشی یا اکشن کمرا شرکت گوپرو است که با امکانات تازه به بازار آمده است.خیلی خلاصه بخواهیم مهمترین ویژگی‌های این دوربین راشرح بدهیم باید به کیفیت ویدیوی ۵K آن اشاره کنیم که به همراه صفحه نمایش جلویی و باتری بهتر از این دوربین یک هیولای کوچک ساخته‌اند.گوپرو دراین محصول بالاخره یک صفحه نمایش دوم به جلوی دوربین اضافه کرد که احتمالا بسیاری از ویدیویلاگرها را خوشحال خواهد کرد. همچنین یک سنسور جدید ۲۳.۶ مگاپیکسلی هم در این دوربین ج خوش کرده که کیفیت بهتری نسبت به دوربین قبلی یعنی هیرو ۸ ارایه می‌دهد.

اما یک ویژگی بسیار مهم دیگر اینکه گوپرو ویژگی لرزش‌گیر فوق‌العاده کارآمدش را که تحت عنوان HyperSmooth Boost ارایه شده در این دوربین برای همه مدهای تصویربرداری فعال کرده ( در دوربین‌های قبلی تنها در برخی سرعت‌های تصویربرداری این مد لرزش‌گیر فعال بود). این ویژگی چیزی است که بسیاری از افرادی که با کیفیت ۴K و ۵K می‌خواهند تصویرهای بدون لرزش‌ بگیرند را مشعوف خواهد کرد.

گوپرو ۹ حالا به صفحه نمایش رنگی جلویی هم مزین شده که در واقع تنها مزیت اکشن کمرای رقیب یعنی اوسمو ساخت شرکت dji را از آن گرفته است. هرچند این صفحه نمایش چندان با کیفیت نیست اما برای کسانی که دوست دارند ازخودشان تصویر بگیرند ( مثل ویدیو بلاگرها ) امکان بسیار کاربردی است.هرچند بهبود لرزش‌گیر در این دوربین پرچمدار گوپرو کیفیت تصاویر در مد ۴K را بالا بره اما این ویژگی جدید کیفیت چندان بهتری نسبت به دوربین قبلی یعنی Hero 8 Black ندارد.

گوپرو 9

گوپرو ۹ قیمت و تاریخ عرضه

قیمت Hero 9 Black در حال حاضر ۴۴۹ دلار است که نسبت به پرچمدار قبلی یعنی گوپرو ۸ در زمان رونمایی ۱۱ درصد گران‌تر است.در صورتی که دوربین را به همراه یک سال اشتراک گوپرو خریداری کنید ( که شامل یک سال فضای نامحدود کلاد برای ذخیره تصاویر و تعویض رایگان دوربین شکسته و صدمه دیده می‌شود) قیمت تمام شده دوربین برای شما ۳۴۹ دلار خواهد بود. در واقع گوپرو تلاش می‌کند با این پیشنهاد قیمتی جذاب شما را به خرید اشتراک وادار کند و چشم به این دوخته که سال آینده شما حاضر به پرداخت ۴۹ دلار اشتراک سالانه باشید.

در صورتی اکنون دارای اشتراک GoPro Plus هستید می‌توانید این دوربین جدید را ۳۴۹ دلار خریداری کنید.گوپرو همچنین یک باندل از تجهیزات جانبی را شامل گریپ ، باتری و .. به همراه گوپرو ۹ را با قیمت ۴۹۹ دلار به فروش می‌رساند.همچنین گوپرو یک لنز جداگانه تحت عنوان Max Lens Mod را هم به همراه گوپرو ۹ معرفی کرده که فقط روی این دوربین کار میکند و قیمت آن ۹۹ دلار است و یک ماه دیگر آماده فروش می شود.همچنین دیگر تجهیزات جانبی جدید این شرکت مدیا ماد Media Mod است که با قیمت ۷۹ دلار عرضه می‌شود که شامل یک میکروفن با پورت ۳.۵ میلی‌متری است. این محصول فقط با گوپرو ۹ کار می‌کند.گوپرو همچین یک صفحه نمایش جداگانه به نام Display Mod هم معرفی کرده ( هم برای گوپرو ۹ هم برای گوپرو ۸ ) که یک صفحه نمایش ۱.۴ اینچی است و با قیمت ۷۹ دلار به فروش می‌رسد.

طراحی

گوپرو ۹ از نظر دیزاین دارای یک صفحه نمایش ۱.۴ اینچی جلویی است و در واقع میتوان گفت گوپرو ۹ دارای بیشترین تغییرات دیزاینی در گوپرو از گوپرو ۵ به بعد بوده است.از نظر دیزاین فیزیکی سه تغییر نسبت به مدل قبلی یعنی گوپرو ۸ به وجود آمده است یکی صفحه نمایش جلویی دوم حجیم شدن بدنه ( برای جا دادن باتری بزرگتر) و سوم صفحه نایش ۲.۲۷ اینچی لمسی پشتی است.دوربین‌های قبلی گوپرو دارای صفحه نمایش جلویی سیاه و سفید بودند که اطلاعات مد تصویری را نشان می‌داد.صفحه نمایش جلویی حالا به باتری قدرتمندتری نیاز دارد که بزرگ شدن بدنه و اندازه باتری در گوپرو ۹ به همین دلیل صورت گرفته است. در گوپرو ۹ شاهد یک باتری ۱۷۲۰ میلی آمپری هستیم که ۴۰ درصد از باتری گوپرو ۸ که یک باتری ۱۲۲۰ میلی آمپری بود ظرفیت بیشتری دارد.

شرکت گوپرو می‌گوید در عمل عملکرد باتری پرچمدار جدید ۳۰ درصد بهبود یافته است.با این تغییر باتری گوپرو ۹ با باتری‌های مدل های قبلی کار نمی‌کند که به خاطر سایز متفاوت آنهاست. دیزاین گوپرو نسبت به مدلهای قبلی تا ۱۰ درصد افزایش اندازه داشته است.

برخی بررسی‌های اولیه از صفحه نمایش بزرگ شده گوپرو ۹ نسبت به مدلهای قبلی نشان‌گر کند بودن صفحه نمایش و عکس‌العمل کندتر نسبت به لمس را نشان می‌دهد. یکی از دلایل آن می‌تواند این باشد که پردازنده GP1 گوپرو حالا باید صفحه نمایش پشتی و جلویی این دوربین را با هم پردازش کند . گوپروالبته گفته که این مشکل را در به روزرسانی که در ماه نوامبر ۲۰۲۰ ارایه می‌کند برطرف خواهد کرداما به هر حال برای یک دوربین پرچمدار با این قیمت چنین مشکلی برازنده نیست.

گوپرو در این مدل دوباره امکان تغییر لنز را ایجاد کرده ( در گوپرو ۸ از لنز ثابت استفاده شده که خطر شکستن و خش دار شدن دائمی به یکی از نقاط ضعف آن تبدیل شده است ) . به این ترتیب شما قادر خواهید بود که یک لنز جدید یا فیلتر ND روی این لنز نصب کنید.

گوپرو البته یک لنز جدید مکس برای گوپرو ۹ معرفی کرده که از ویژگی تغییر لنز استفاده می‌کند و در واقع یک لنز بسیار واید است.

این دوربین یک دوربین کوچکی است که در جیب شما جا می‌گیرد و تا عمق ۱۰ متر ضد آب است.

گوپرو 9
امکانات

شاید مهمترین ویژگی نرم‌افزاری دوربینهای گوپرو لرزش‌گیر HyperSmooth است که شرکت برای نخستین بار در گوپرو هیرو ۷ آن را عرضه کرد و در این سالها در دوربینهای جدید مرتبا آن را بهبود داده است. این ویژگی البته نسبت به آنچه در گوپرو ۸ دیده‌ایم انقدرها بهبود نیافته است.

گوپرو در این دوربین از یک سنسور با رزولوشن ۲۳.۶ مگاپیکسلی بهره گرفته است که اجازه تصویربداری با کیفیت ۵K/30p و گرفتن عکس ۲۰ مگاپیکسلی ارایه می‌دهد همچنین این سنسور باعث می‌شود در هنگام تصویربرداری در حالت HyperSmooth ( که تصویر ۲۵ درصد کوچک یا به اصطلاح کراپ می‌شود ) تصویر بهترین استخراج شود.

البته رزولوشن بیشتر لزوما به معنی کیفیت تصویری بهتر نیست .فاکتورهای دیگر شامل پردازش تصویر ، کیفیت لنز و سایز سنسور است. در این دوربین از سنسور ۱/۲.۳in استفاده شده که کاملا مشابه سنسور دوربین گوپرو ۸ است.

در هر حال چه HyperSmooth 3.0 و چه TimeWarp 3.0 ( ویژگی‌هایی نرم‌افزاری که در گوپرو ۹ شاهد آن هستیم ) نسبت به Hero 8 Black تغییر رادیکال چندانی ایجاد نکرده‌اند.

به طور کلی اگر دوربین گوپرو نداشته باشید خرید این محصول می‌تواند بسیار جذاب باشد اما اگر پرچمدار قبلی این شرکت را دارید گوپرو ۹ چندان امکاناتی را به شما اضافه نمی‌کند.

دوربین گوپرو در سفر

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *