جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

در جزیره کیش چه کارهایی انجام دهیم؟

تاریخ بروزرسانی :
۱۴ شهریور ۱۴۰۲

این که شما یک غواص ماجراجو باشید و در پی کاوش بر روی صخره های مرجانی خلیج فارس، یا به دنبال یک ساحل گرم و آفتابی می گردید تا روی ماسه های نقره ای آن دراز بکشید، و کتاب بخوانید، جزیره زیبای کیش ، همه آن ها را برای شما دارد.

کیش 11 در جزیره کیش چه کارهایی انجام دهیم؟
کیش یکی از جزایر کوچک در خلیج فارس و یکی از زیباترین جزایر مرجانی در جهان است. جذابیت اصلی این جزیره، سواحل باشکوه و خارق العاده آن می باشد. اگرچه کیش جزیره بزرگی نیست (۹۱ کیلومتر مربع)، اما بیشتر نواحی آن به وسیله سواحل زیبا پوشیده شده است. جایی که می توانید در آب های نیلگون خلیج فارس به شنا بروید.

کیش 1 در جزیره کیش چه کارهایی انجام دهیم؟

صخره های مرجانی در بستر دریا آب را تصفیه می کنند و آن را به صورت کریستالی شفاف می سازند تا بتوانید دنیای زیر آب را ببینید و از آرامش ساحلی خود بیشتر لذت ببرید.

کیش 2 در جزیره کیش چه کارهایی انجام دهیم؟

کاریز کیش اثری باقیمانده از یک قنات باستانی است که برای بازدید مردم، به یک شهر و موزه زیرزمینی تبدیل شده است. ایرانیان سیستم قنات را برای انطباق با آب و هوای خشک، پنج تا شش هزار سال پیش از قنات های رومی طراحی کردند. این سیستم وابسته به نیروی محرکه آب، متشکل از چندین حلقه چاه عمودی در امتداد یک شیب ملایم است که آب را به سمت مناطق خشک فیلتر و هدایت می کند.

کیش 3 در جزیره کیش چه کارهایی انجام دهیم؟

کاریز یا قنات کیش، ۲۵۰۰ سال پیش برای تأمین آب آشامیدنی ساکنان جزیره ساخته شده است. کاریز کیش، مجموعه عظیمی از تونل ها است (۱۰،۰۰۰ متر مربع)، که در عمق شانزده متری در زمین مرجانی جزیره حفر شده است. برای داشتن عملکرد خوب، قنات باید از ارتفاعی بلند آغاز شود و به تدریج به سمت دره ها پیش برود. اما جزیره کیش دارای مناطق مرتفع نیست، ولی هنوز هم قنات آن یکی از بهترین عملکردها را در ایران دارد.

کیش 4 در جزیره کیش چه کارهایی انجام دهیم؟

یکی دیگر از عواملی که به کاریز کیش ویژگی منحصربه فرد می بخشد، قرار گرفتن بر روی یک زمین مرجانی است. صخره های مرجانی آب را به خوبی تمیز می کنند. به علاوه وقتی در این شهر باستانی زیرزمینی قدم می زنید، دیوارها و سقف با فسیل های ۵۰۰-۶۰۰ میلیون ساله لاک پشت ها، صدف ها و سایر گونه های دریایی پوشیده شده است.

کیش 5 در جزیره کیش چه کارهایی انجام دهیم؟

جزیره کیش یکی از محبوب ترین مناطق گردشگری در بین ایرانیان و به ویژه نسل های جوان است. مراکز خرید کیش ، رستوران ها، فعالیت های آبی و سواحل آن، یک پکیج عالی برای ایجاد آرامش و داشتن تعطیلاتی رویایی فراهم می کنند.

کیش 6 در جزیره کیش چه کارهایی انجام دهیم؟

یکی از دلایل شهرت زیاد کیش این است که این جزیره در طول زمستان گرم و دلپذیر می باشد. هنگامی که سایر مناطق ایران سرد و پوشیده از برف هستند، می توانید روی ماسه های سفید گرم ساحل پیاده روی کنید، و یا بر روی آب های فیروزه ای خلیج فارس جت اسکی کنید.
بهترین زمان برای سفر به کیش از اوایل دی تا اوایل اردیبهشت است. آب و هوای کیش با متوسط دمای ۲۶ درجه سانتی گراد در طول سال، گرم و مرطوب می باشد و در تابستان تا ۴۰ درجه سانتی گراد گرم می شود.
کیش یک منطقه آزاد تجاری است که پانزده درصد از کل واردات به ایران از طریق این منطقه انجام می شود به علاوه دارای مشوق های سرمایه گذاری زیادی می باشد.
هنگام غروب آفتاب که پس زمینه آسمان به رنگ نارنجی و بنفش می شود، گرفتن سلفی با کشتی یونانی را فراموش نکنید. این تصویر یکی از رمانتیک ترین و آرام ترین عکس های شما از سفر به جزیره کیش خواهد بود. اگر به پیاده روی در ساحل غربی جزیره بروید، کشتی رها شده ای را مشاهده می کنید که در آب به گل نشسته است. پنجاه سال پیش، این کشتی یونانی، بیش از حد به ساحل نزدیک شد و در گل فرو رفت و از آن زمان تاکنون، همین طور باقی مانده است.

کیش 7 در جزیره کیش چه کارهایی انجام دهیم؟

تصور کنید در هتلی مانند کاخ های هخامنشی با سربازان پارسی و مجسمه های سنگی که نیمی انسان و نیمی شیر هستند اقامت می کنید و ستون های بلند و زیبا با تزئینات پیچیده در اطراف تان و یک منظره گرمسیری از اتاق، سفر شما را بیش از اندازه قابل توجه می نماید.

کیش 8 در جزیره کیش چه کارهایی انجام دهیم؟

اگر بیشتر اهل هتل دریایی هستید می توانید هتل ترنج را انتخاب کنید. هتل دریایی ترنج اولین هتل در ایران است که دارای ویلاهای روی آب می باشد که شکل ترنج را روی خلیج ترسیم می کنند و دارای کف شیشه ای برای مشاهده زندگی دریایی رنگارنگ در خلیج فارس هستند. در این هتل پنج ستاره شما هر روز با منظره ای پانوراما از طلوع و غروب خورشید بر فراز دریا، اقامتی فراموش نشدنی را تجربه خواهید کرد.

کیش 9 در جزیره کیش چه کارهایی انجام دهیم؟

کیش 10 در جزیره کیش چه کارهایی انجام دهیم؟

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد