رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۶ فروردین ۱۳۹۸

خیابان استاد نجات‌اللهی تهران

لینک این مطلب کپی شد!

خیابان استاد نجات‌اللهی تهران (نام پیشین: خیابان ویلا) از خیابان‌های مرکزی شهر تهران است. این خیابان که جهتی شمالی-جنوبی دارد از خیابان انقلاب در سمت جنوب آغاز شده و پس از عبور از خیابان کریمخان به خیابان سرو در سمت شمال منتهی می‌شود. این خیابان مابین و به موازات خیابان‌های قرنی و حافظ واقع شده‌است.خیابان استاد نجات‌اللهی تهران پس از انقلاب به‌منظور بزرگداشت کامران نجات‌اللهی به این نام تغییر یافت.شاید بتوان خیابان استاد نجات‌اللهی را به‌واسطه فروشگاه‌های متعدد صنایع‌دستی، به نوعی هنری‌ترین خیابان تهران نامید.

خیابان ویلا و طالقانی در دهه ۴۰ خورشیدی دارای اهمیت بودند، تا آنجا که هتل‌های مدرن در اطراف آن ساخته شد و این ساختمان‌ها هنوز هم در اطراف آن دیده می‌شوند. هتل‌های انقلاب، مرمر، هویزه و… به دلیل تردد و حضور دایمی تجار ایرانی و خارجی در این محدوده و حضور در ساختمان اتاق بازرگانی شکل گرفتند.

در همین راستا مراکز متمرکز خرید صنایع دستی ایران و لوکس‌فروشی‌ها در خیابان ویلا و داخل خیابان طالقانی شکل گرفتند که به اهمیت حضور تجار ایرانی و خارجی در این خیابان تأکید داشت و نشانی از حمایت بازرگانان ایرانی از صنایع دستی در هدیه دادن کالاهای ایرانی داشته و دارد. حالا فروشگاه‌های صنایع دستی در خیابان ویلا به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شدند.

مراکز مهم

سازمان انتقال خون
سازمان حفاظت محیط زیست
بیمارستان میرزا کوچک‌خان
سازمان میراث فرهنگی و گردشگری
وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران
سپاه حفاظت ولی‌امر
دانشگاه پیام نور مرکزتهران جنوب

-استاد-نجات‌اللهی خیابان استاد نجات‌اللهی تهران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *