رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳۰ دی ۱۳۹۹

خوراکی های مناسب برای پیک نیک در جهان

اشتراک گذاری

پیک نیک رفتن با خانواده و دوستان یکی از تفریحاتی ست که بسیار لذت بخش و خاطره ساز است . در پیک نیک می توان فعالیت های بدنی و خوراکی های خوشمزه در کنار اعضای خانواده را تجربه کرد .در این مطلب خوراکی های مناسب برای پیک نیک در جهان را آورده ایم تا هر کدام را که دوست داشتید تهیه کنید و برای رفتن به پیک نیک و داشتن یک روز شاد آماده شوید .

ساندویچ با نان پیتا

انواع ساندویچ با نان پیتا، نوعی غذا برای پیک نیک محسوب می‌شوند که به صورت ساندویچ مرغ و قارچ، ساندویچ مرغ کباب شده و ساندویچ گوشت و لوبیا درست می‌شود و به عنوان میان‌وعده یا غذای اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ساندویچ‌های خوشمزه از ترکیب گوشت چرخ کرده یا گوشت مرغ با انواع سبزیجات پخته تهیه شده و همراه با سس مخصوصی سرو می‌شوند. ضمنا استفاده خیارشور خانگی ترد و خوشمزه در این ساندویچ‌ها فراموش نکنید!

پیک نیک

ساندویچ کوبایی

فقط کافی است نگاهی به ساندویچ طلایی و برشته کوبایی از آمریکا بیندازید تا عاشق آن شوید. ساندویچ کوبایی (The Cubano sandwich) نوعی ساندویچ ژامبون و پنیر است که به احتمال زیاد، اصلیت آن به کافه‌هایی برمی‌گردد که برای کارگران کوبایی در «تامپا» (Tampa) یا «کی وست» (Key West)، دو جامعه مهاجرین اولیه کوبا در فلوریدا، غذا سرو می‌کردند.
بعدها، تبعیدیان و مهاجران كوبایی، این ساندویچ را به میامی آوردند كه در آنجا نیز بسیار محبوب است. ساندویچ کوبایی با ژامبون، گوشت بوداده، پنیر سوئیسی، ترشی، خردل و گاهی سالامی روی نان کوبایی تهیه می‌شود. سالامی در تامپا، مکانی که جمعیت ایتالیایی زیادی در آن قرار دارد، به این ساندویچ اضافه شده است؛ اما معمولا در فلوریدای جنوبی، ساندویچ کوبایی را بدون سالامی درست می‌کنند.
برای تهیه این ساندویچ در خانه به سردست گوشت گوساله، نمک، فلفل سیاه تازه آسیاب شده، زیره سبز، پونه کوهی خشک شده، روغن زیتون فرآوری نشده، سیر، ورقه‌های فلفل قرمز چیلی خشک شده، پیاز، آب پرتقال، آب لیمو، آب مرغ، برگ بو، نان باگت، سس خردل، پنیر سوئیسی و ژامبون نیاز دارید.
در ابتدا گوشت را کمی تفت دهید، سپس به آن، نمک، فلفل، زیره و پونه کوهی بزنید. سیر و ورقه‌های فلفل را به‌همراه پیاز در یک ماهیتابه دیگر در روغن زیتون سرخ کنید. در ادامه گوشت را به‌همراه آب پرتقال، آب لیمو، برگ بو و آب مرغ به آن‌ها بیفزایید. این ترکیب را در یک زودپز بریزید و به‌مدت ۳۰ دقیقه بپزید تا گوشت نرم شود.
نان باگت را از وسط به دو قسمت تقسیم کنید. خردل، پنیر، ترشی، ژامبون، گوشت و دوباره پنیر را به همین ترتیب روی یک نصفه نان قرار دهید. سپس نصفه دیگر آن را روی مواد بگذارید و آن را در فر یا باربیکیو گریل کنید. ساندویچ کوبایی را با لوبیا، برنج و چیپس سیب‌زمینی سرو کنید.شاید تهیه ساندویچ کوبایی کمی سخت به نظر بیاید؛ اما مطمئن باشید که این ساندویچ، یک گزینه فوق‌العاده برای پیک نیک‌های تابستانی است.

کوبایی

ساندویچ رست بیف

ساندویچ رست بیف نیز نوعی غذای جذاب برای پیک نیک است که از گوشت گوساله بدون چربی، قارچ، فلفل دلمه‌ای، پیاز، سیر، فلفل و پودر پاپریکا درست می‌شود و همراه با خیارشور، کاهو و گوجه فرنگی، در نان باگت قرار می‌گیرد. این ساندویچ همراه با سس کچاپ یا سس مایونز و پنیر پیتزا، غذایی پرکالری بوده و نسبت به ساندویچ‌های تهیه شده از گوشت‌های فرآوری شده، سالم‌تر است.

پیگ نیگ

مربع‌های موفولتا

موفولتا، نوعی نان کنجد سیسیلی گرد و در عین حال، یک ساندویچ محبوب است که مهاجران ایتالیایی در نیواورلئان در ایالت لوئیزیانا، آن را ابداع کرده‌اند. ظاهر و مزه این ساندویچ فوق‌العاده است و لایه سالاد زیتون تند و تیز، همان چیزی است که این ساندویچ را تبدیل به یک غذای منحصربه‌فرد می‌کند. فقط کافی است قبل از رفتن به پیک نیک، آن را به دو مربع کوچک برش بزنید و در سبد پیک نیک خود بگذارید.
مواد تشکیل‌دهنده موفولتا، زیتون‌های سبز پرشده با فلفل قرمز، زیتون سیاه، سیر له شده، کبر، ترشی گل کلم، کرفس، هویج، پیاز سرخ شده، فلفل چیلی تند، پونه کوهی خشک، تخم کرفس، ریحان خشک، فلفل سیاه، سرکه قرمز، روغن زیتون، روغن کانولا، نان ایتالیایی، سالامی، ژامبون و پنیر موتزارلا هستند.
برای درست کردن سالاد زیتون، در یک کاسه، زیتون سیاه، زیتون سبز، سیر له شده، کبر، ترشی گل کلم، کرفس، هویج، پیاز سرخ شده، فلفل چیلی تند، پونه کوهی خشک، تخم کرفس، ریحان خشک، فلفل سیاه، سرکه قرمز، روغن زیتون و روغن کانولا را مخلوط کنید. سپس آن را در یک شیشه بریزید و به‌مدت یک شب در یخچال قرار دهید.نان‌ها را از وسط برش بزنید. سپس وسط آن‌ها را خالی کنید تا جا برای مواد باز شود. مقداری سالاد زیتون را روی نان پخش کنید، سپس ژامبون، پنیر و سالامی را روی آن بریزید و ساندویچ را به‌مدت چند ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

موفولتا

ساندویچ زبان

ساندویچ زبان می‌تواند غذایی مناسب برای افراد علاقمند به خوردن غذاهای گوشتی باشد که البته بسیار پرکالری است. این غذا نوعی فست فود به حساب می‌آید که به دلیل چربی و کالری بالا، در خوردن آن نباید زیاده‌روی کرد، اما به دلیل سهولت تهیه و بیرون بردن از خانه، نوعی غذا برای پیک نیک محسوب می‌شود. ساندویچ زبان بسته به ذائقه افراد، با زبان گوساله یا گوسفند تهیه می‌شود و برای مزه دار کردن آن فلفل، زنجبیل و سیر بکار می‌رود. سپس گوشت پخته زبان، همراه با قارچ تفت داده شده و با پنیر پیتزا در نان باگت قرار گرفته و همراه با خیارشور، گوجه فرنگی و چند برگ کاهوی تازه سرو می‌شود.

ساندویج زبان

نان پیک نیک ایتالیایی

نان پیک نیک ایتالیایی (Italian picnic loaf)، یک غذای مخصوص پیک نیک ساده است که به سرعت آماده می‌شود. کافی است نان «چاباتای» (ciabatta bread) ایتالیایی را با سالاد زیتون (متشکل از زیتون سبز، سرکه قرمز، پیازچه و کبر)، سالامی، فلفل‌های قرمز بوداده شده، اسفناج، روغن زیتون و پنیر موتزارلا پر کنید تا یک غذای پیک نیک فوق‌العاده به دست بیاید.

نان ایتالیایی

ساندویچ مرغ ریش شده

ساندویچ مرغ ریش شده، یکی دیگر از غذاهای دوست‌داشتنی برای پیک نیک است که با سینه مرغ پخته و ریش شده، قارچ، پیاز و فلفل دلمه‌ای تفت داده شده، تهیه شده و همراه با نان باگت، گوجه فرنگی، خیارشور، کاهو و جعفری ساطوری سرو می‌شود. ادویه اصلی مورد استفاده در تهیه این غذا، زعفران و فلفل سیاه بوده و برای گرفتن بوی مرغ از هویج، سیر و پیاز استفاده می‌شود.

مرغ ریش شده

لقمه‌های برشته لوبیای سیاه

ساندویچ تست شده برشته با لوبیاهای سیاه (Black bean crunch wraps)، چیپس ترتیلای ترد و آووکادو را امتحان کنید. این لقمه لذیذ را پس از آماده‌سازی در یک فویل بپیچید و در پیک نیک بعدی، نوش جان کنید.لقمه‌های برشته لوبیای سیاه از روغن، پیاز بنفش، سس دودی چیلی، فلفل قرمز تند، لوبیای سیاه، نان ترتیلا، پنیر موتزارلا، چیپس تورتیلا، گوجه آلویی، گشنیز و آووکادو تشکیل می‌شوند.در ابتدا، نصف پیازها و نمک را در کمی روغن تفت دهید و سپس، سس چیلی را به آن اضافه کنید. فلفل‌ها و لوبیاهای سیاه را به آن‌ها بیفزایید و هم بزنید تا لوبیاها له شوند.مخلوط لوبیا را در وسط نان ترتیلا بریزید، سپس روی آن را با پنیر و سه عدد چیپس ترتیلا پر کنید. در ادامه گوجه‌ها را با بقیه پیاز و گشنیز ترکیب کنید و روی چیپس‌ها بریزید. کار خود را با ریختن آووکادو و بقیه پنیر روی نان‌های ترتیلا تمام کنید. لبه‌های نان را تا بزنید و آن را به‌شکل یک بسته دربیاورید. یک ماهیتابه را با کمی روغن چرب کنید و لقمه‌های ترتیلا را در آن سرخ کنید تا به رنگ طلایی قهوه‌ای دربیایند و برشته شوند.

لوبیا سیاه

ساندویچ سوسیس بندری

سوسیس بندری نوعی غذای پرطرفدار و خوشمزه برای پیک نیک است که از ترکیب سوسیس، سیب زمینی و پیاز سرخ شده تهیه می‌شود و با سس مخصوص تهیه شده از گوجه فرنگی مزه دار می‌شود. این فست فود پرطرفدار را معمولا با فلفل فراوان درست می‌کنند، ولی افراد بسته به ذائقه خود می‌توانند مقدار فلفل آن را کم و زیاد کنند. از آنجا که سوسیس حاوی ادویه‌های مختلف است، به این ساندویچ ادویه خاصی افزوده نمی‌شود و تنها با افزودن کمی نمک و فلفل می‌توان خوراکی خوشمزه تهیه کرد.
صبر کنید؛ ستاره به شما توصیه می‌کند که سوسیس بندری را با سوسیس سالم و خوشمزه خانگی تهیه کنید!

سوسیس بندری

بیگل گوشت نمکی و پنیر سوئیسی

نان‌های بیگل (Salt beef and Swiss bagel melts)، یکی از ساده‌ترین غذاهای مناسب برای پیک نیک به شمار می‌آیند. این نان‌ها ترکیب فوق‌العاده‌ای با گوشت گاو نمکی، پنیر آب شده سوئیسی، خیارترشی، سس مایونز، پیاز بنفش، کلم ترشی و خردل شیرین آمریکایی هستند و به‌طور حتم، شما را عاشق خود خواهند کرد.
کمی آب روی گوشت نمکی بپاشید، سپس روی آن را با سلفون بپوشانید و در ماکروویو قرار دهید تا گوشت گرم شود. بیگل‌ها را تست کنید و روی آن‌ها را با سس مایونز و خردل بپوشانید. سپس گوشت نمکی و پنیر سوئیسی را روی سس بریزید. ساندویچ‌ها را گریل کنید تا پنیر آب شود، سپس کلم ترشی، خیار ترشی و پیاز بنفش را به آن بیفزایید. این ساندویچ لذیذ را با سیب زمینی سرخ کرده سرو کنید و از طعم آن لذت ببرید.

بیگل گوشت نمکی

سالاد مکزیکی

سالاد مکزیکی بر پایه کلم و سسی با طعم شیرین تهیه می‌شود که علاوه بر خوشمزه بودن، بسیار راحت و سریع آماده می‌شود و می‌تواند به عنوان غذا برای پیک نیک مورد استفاده قرار گیرد. نوعی از سالاد مکزیکی از ترکیب کلم پیچ سفید و بنفش با کالباس یا مرغ پخته و ریش ریش شده، کنسرو نخود فرنگی، هویج پخته و کنسرو ذرت درست شده و با سس تهیه شده از ترکیب سس مایونز، سرکه، ماست، نمک و فلفل مزه‌دار می‌شود.

سالاد

سالاد اسپانیایی

سالاد اسپانیایی، مخلوطی از سبزیجات و مواد پروتئینی است که می‌تواند به عنوان یک وعده غذایی کامل در پیک نیک مورد استفاده قرار گیرد. این سالاد دارای تنوع بالایی بوده و در آن از سبزیجات مختلفی همچون سیب زمینی، خیار، گوجه فرنگی، زیتون، پیاز، سیب زمینی، شوید، جعفری، کاهو، کلم بروکلی، فلفل دلمه‌ای، اسفناج، انواع گوشت نظیر مرغ و تن ماهی، انواع لبنیات چون پنیر پارمزان، پنیر صبحانه و ماست استفاده می‌شود. این سالاد بی‌نظیر، با چاشنی‌های متنوعی همچون آبلیمو، سرکه، سس مایونز و نمک و فلفل مزه‌دار می‌شود.

سالاد

سالاد ماکارونی

سالاد ماکارونی، همچون سالاد فارفاله، از ترکیب ماکارونی با سبزیجات مختلف و نوعی سس تهیه می‌شود و به دلیل سادگی در تهیه و حمل، به عنوان یک غذای پرطرفدار برای پیک نیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. مخلوط ماکارونی با فلفل دلمه‌ای، خیارشور، گوجه فرنگی و کالباس خانگی، همراه با سس فرانسوی غذایی کامل است که می‌تواند به عنوان شام یا نهار استفاده شود.

سالاد ماکارونی

سالاد سزار

اخیرا سالاد سزار با مرغ سوخاری پنیری یا ناگت مرغ و ترکیبی از سبزیجات نیز تهیه می‌شود که به عنوان یک غذای سبک برای پیک نیک کاربرد دارد. این سالاد خوشمزه و پرطرفدار از ترکیب ناگت مرغ پنیری با نان تست تفت داده شده در روغن زیتون، پنیر پارمزان رنده شده و کاهو درست می‌شود. همچنین سالاد سزار، با سس مخصوص تهیه شده با زرده تخم مرغ، آبلیمو یا سرکه، روغن زیتون، نمک و فلفل مزه دار می‌شود.

سالاد سزار

کتلت فلفل قرمز با سیب زمینی و گوشت چرخ کرده

این کتلت که از ترکیب سیب زمینی، هویج، پیاز، سیر و فلفل قرمز رنده شده با گوشت چرخ کرده، جعفری ساطوری و تخم مرغ درست می شود، نوعی غذای خوشمزه برای پیک نیک است و چاشنی‌های طعم‌دهنده مورد استفاده در آن، پودر پاپریکا، پودر تخم گشنیز، زردچوبه و فلفل سیاه است. این کتلت همراه با نان باگت و سبزیجات خرد شده غذایی کامل برای نهار یا شام است و می‌تواند به عنوان غذا برای بیرون بردن مورد استفاده قرار گیرد.

کتلت

کتلت ماهی

کتلت ماهی نوعی کتلت با طعمی متفاوت است که هم لذیذ و خوشمزه بوده و هم در زمان کوتاهی آماده می‌شود. برای تهیه این کتلت، ماهی در دو مرحله بوگیری شده و به همین دلیل حتی افرادی که به خوردن غذاهای دریایی علاقه ای ندارند، از خوردن آن لذت می‌برند. کتلت ماهی با فیله ماهی بدون استخوان، سیب زمینی، شیر، پیاز، سیر، جعفری و آرد تهیه می‌شود و چاشنی مورد استفاه در تهیه آن آبلیمو است.

کتلت ماهی

کتلت میگو

کتلت میگو یکی از غذاهای دریایی سالم بوده که در آن ادویه‌های متنوعی به کار رفته و می‌تواند به عنوان غذایی لذیذ، در پیک نیک مصرف شود. این کتلت ترکیبی از میگوی پاک شده، سیب زمینی، پیاز، آرد و نان اسنک است که با طعم‌دهنده‌هایی همچون گشنیز ساطوری، زنجبیل، سیر، فلفل سبز، آبلیمو، پودر زیره سبز و پودر چیلی مزه‌دار می‌شود.

کتلت مرغ ایتالیایی

کتلت مرغ ایتالیایی، غذایی سالم و خوشمزه است که از ترکیب فیله مرغ با ادویه‌های معطری همچون پودر پونه و پودر سیر تهیه شده و استفاده از پنیر موزارلا و پنیر پارمزان، به آن طعمی فوق‌العاده می‌بخشد. این کتلت با سس مخصوصی سرو می‌شود.

کوکو اسفناج

کوکو اسفناج، از دیگر غذاهای خوشمزه برای پیک نیک است که علاوه بر خوشمزگی و سادگی به راحتی قابل حمل بوده و ساندویچ آن به عنوان نوعی غذا برای بیرون بردن مناسب است. کوکو اسفناج به دو صورت ساده و با سیب زمینی درست می‌شود و مواد اصلی مورد استفاده در تهیه آن، اسفناج خرد شده، تخم مرغ و آرد بوده است. استفاده از سبزیجاتی همچون پیازچه، پیاز و سیب زمینی و موادی چون زرشک و گردو باعث ایجاد تنوع در این کوکو می‌شود.

کوکو نخود فرنگی

کوکو نخود فرنگی، غذایی ساده است و در مواقعی که وقت کافی برای آشپزی ندارید، می‌تواند به عنوان غذایی ساده برای پیک نیک تهیه شود. این کوکو از ترکیب نخود فرنگی، آرد، تخم مرغ، شیر، بیکینگ پودر و پنیر پارمزان رنده شده تهیه شده و همراه با نان و ترشی سرو می‌شود.

کوکو لوبیا سبز

کوکو لوبیا سبز که به روش‌های مختلف و با مواد اولیه متنوعی درست می‌شود، به دلیل سادگی و سهولت حمل و نقل، نوعی غذا برای پیک نیک به حساب می‌آید. این کوکو را می‌توان به صورت ساده از ترکیب لوبیا سبز، هویج، سیب زمینی، تخم مرغ، فلفل دلمه‌ای و قارچ تهیه کرد، یا در آن از گوشت چرخ کرده، پیاز و زرشک نیز استفاده کرده و به آن تنوع بخشید.

کوکو کدو سبز

کوکو کدو سبز نیز، که با مواد مختلفی درست شده و با ادویه های متنوعی مزه دار می‌شود، به عنوان غذا برای پیک نیک مورد توجه قرار گرفته است. این غذا را می‌توان در فر و به صورت رژیمی تهیه کرد و در ترکیب آن از سبزیجات دیگری نظیر سیب زمینی، پیازچه، پیاز، جعفری، شوید و هویج استفاده کرده یا ترکیبی از انواع پنیر را به کار برد.

فلافل

فلافل بندری، نوعی غذای همه پسند برای پیک نیک است که از ترکیب پوره نخود و ادویه مخصوص، با سبزیجاتی همچون سیر، جعفری و سیب زمینی تهیه شده و اغلب همراه با سبزیجاتی مانند پیاز، کاهو، کلم، گوجه فرنگی و خیارشور به صورت ساندویچ سرو می‌شود.

جوجه کباب

جوجه کباب نوعی غذای رایج در پیک نیک است که از مرینیت کردن گوشت مرغ در مخلوطی از ماست، زعفران، پیاز، آبلیمو، نمک و فلفل و پختن آن روی آتش زغال تهیه می‌شود. این غذا همراه با گوجه فرنگی و فلفل کبابی غذایی بی‌نظیر است و به دلیل قیمت مناسب گوشت مرغ و طبخ سریع آن، مورد توجه بسیاری از افراد قرار می‌گیرد.

کباب چنجه

کباب چنجه، با گوشت سردست بدون استخوان گوسفندی تهیه می‌شود. این کباب از غذا‌های گوشتی محبوب در خاورمیانه است که از خواباندن گوشت بره در ترکیبی از روغن زیتون، فلفل، آبلیمو و طبخ آن روی آتش زغال تهیه می‌شود. این کباب را در سیخ یا توری منقل درست کرده و همراه با نان یا برنج سرو کنید.

فوکاشیای پرشده

نان کلاسیک فوکاشیای ایتالیایی (Stuffed focaccia) را با پنیر موتزارلا و «آنتی پاستو» (Antipasto) پر کنید تا یک غذای فوق‌العاده برای پیک نیک با دوستانتان بپزید. آنتی پاستو به وعده اول غذای رسمی ایتالیایی گفته می‌شود که متشکل از گوشت، زیتون، فلفل دلمه‌ای، قارچ، انچووی، کنگر فرنگی، انواع پنیر و سبزیجات در روغن یا سرکه است.فوکاشیا، یک نان ایتالیایی صاف است که در فر پخته می‌شود و شباهت زیادی به خمیر پیتزا دارد. از این نان می‌توان در کنار غذا و همچنین به‌عنوان نان ساندویچ استفاده کرد.
برای تهیه نان فوکاشیا به آرد نان سفید، مخمر، روغن زیتون، آب گرم و نمک نیاز دارید. پس از مخلوط کردن و ورزدادن این مواد، خمیر را روی یک سینی مخصوص فر پهن کنید. سپس اسفناج پخته، فلفل، زیتون و کنگرفرنگی را روی آن پخش کنید. مواد را با پودر سیر، نمک و فلفل سیاه مزه‌دار کنید. بقیه خمیر را روی مواد پخش کنید و آن را با دستانتان شکل دهید. روی خمیر، کمی روغن، نمک و رزماری بریزید و آن را به‌مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه در فر بپزید تا پف کند و طلایی شود. قبل از سرو، اجازه دهید تا نان خنک شود، سپس آن را به مربع‌های کوچک برش بزنید.

 

فوکاشیای پر شده

بوریتوی گیاهی با لوبیای سیاه

یک بوریتوی رنگارنگ گیاهی پرشده با گوجه فرنگی، لوبیای سیاه، ذرت شیرین، آب لیمو، گشنیز، آووکادو فلفل چیلی قرمز، دقیقا همان چیزی است که برای پیک نیک به آن احتیاج دارید. این ساندویچ لذیذ را می‌توان تنها در ۳۰ دقیقه و به‌سادگی در آشپزخانه درست کرد.

بوریتو

کیک پسته، سوسیس و گوجه فرنگی

واژه انگلیسی کیک در زبان فرانسوی برای اشاره به انواع نان غالبا غیر شیرین استفاده می‌شود. شما می‌توانید این نان‌های خوشمزه را به قطعات کوچک برش بزنید تا تبدیل به غذایی مناسب برای پیک نیک یا یک فینگرفود خوشمزه شوند.کره بدون نمک، دانه کنجد، آرد ساده، بکینگ پودر، تخم‌مرغ، نمک، فلفل سیاه، روغن زیتون فرآوری نشده، ماست یونانی، سوسیس گوشت تند خردشده، گوجه فرنگی خشک شده، پسته خام و جعفری خردشده.
فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت روشن کنید تا گرم شود. یک قالب مخصوص را به کره آغشته کنید و در کف و دیواره‌های آن، کنجد بپاشید. آرد و بکینگ پودر را در یک کاسه بریزید و مخلوط کنید، سپس آن را کنار بگذارید.در یک کاسه دیگر، تخم‌مرغ‌ها را با نمک و فلفل سیاه هم بزنید. سپس روغن و ماست را به آن‌ها بیفزایید و باز هم بزنید. مخلوط آرد را از الک عبور دهید و به‌آرامی به مخلوط تخم مرغی اضافه کنید. آن‌ها را با یک قاشق چوبی هم بزنید. سوسیس گوشت تند خردشده، گوجه فرنگی خشک شده، پسته خام و جعفری خردشده را در خمیر بریزید و مخلوط کنید. سپس خمیر را در قالب پهن کنید. بقیه دانه‌های کنجد را روی خمیر بپاشید.خمیر را برای ۴۰ تا ۵۰ دقیقه در فر بپزید تا طلایی شود. آن را به‌مدت چند دقیقه خنک کنید و سپس برش بزنید تا آماده بسته‌بندی در سبد پیک نیک شود.

کیک پسته

نان گرد پرشده مخصوص پیک نیک

نان گرد پرشده مخصوص پیک نیک (Stuffed picnic cob loaf) را باید حدود ۱۲ ساعت قبل از ترک خانه طبخ کرد. شما می‌توانید از هر ماده‌ای که دوست دارید برای پر کردن آن استفاده کنید.
نان گرد ساندویچی، سس پستو، پنیر خامه‌ای، سالامی گوشت، فلفل قرمز، گوجه فرنگی خشک شده، کالباس گوشت، برگ اسفناج، نمک و فلفل سیاه.
روی نان را با چاقو ببرید و داخل آن را خالی کنید. سپس داخل نان را به لایه‌ای از سس پستو آغشته کنید. پنیر خامه‌ای، سالامی گوشت، برش‌هایی از فلفل قرمز، گوجه فرنگی، کالباس و اسفناج را در آن بریزید و مواد داخل نان را با نمک و فلفل مزه‌دار کنید. این لایه‌ها را آن‌قدر تکرار کنید تا نان کاملا پر شود. نان را در سلفون بپیچید و برای حداقل چهار ساعت در یخچال قرار دهید.
نان را از یخچال دربیاورید و بخش برش زده سر آن را روی آن بگذارید. شما می‌توانید نان پرشده را به‌صورت سرد سرو کنید یا برای ۵ دقیقه در فر قرار دهید تا کمی گرم و برشته شود. سپس آن را در فویل بپیچید و از طعم آن در پیک نیک لذت ببرید.

نان گرد

توپ‌های برنجی «اومه کاتسو»

«اونیگیری» یا توپ‌های برنجی «اومه کاتسو» (Ume katsuo onigiri)، یک غذای ژاپنی مخصوص پیک نیک و جایگزینی برای ساندویچ‌ها هستند. «اومه بوشی» (Umeboshi) یا آلو ترشی نمکی به‌همراه «کاتسو بوشی» (katsuobushi) یا ورقه‌های ماهی بونیتو، از جمله مواد غذایی سنتی هستند که در توپ‌های برنجی ریخته می‌شوند؛ اما شما می‌توانید از هر ماده غذایی دلخواهی برای پرکردن این توپ‌های برنجی استفاده کنید که در میان آن‌ها می‌توان به «تریاکی» (teriyaki) یا مرغ «سوبورو» (soboro)، سالمون پخته یا هر نوع برنج مخلوطی (maze gohan) اشاره کرد.شما برای پر کردن این توپ‌ها برنجی باید از گوشت یا ماهی پخته استفاده کرده و از ریختن مواد پرچرب یا مرطوب اجتناب کنید.

برنج دانه کوتاه، آب، ماهی، سس سویا، آلو ترشی، جلبک دریایی و نمک دریایی.برنج را با آب سرد بشویید و آن را به‌مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در آب نگه دارید. سپس آن را آبکش کنید و به‌همراه آب تازه در یک قابلمه بریزید و روی شعله گاز قرار دهید تا به جوش بیاید. پس از بخار کردن برنج، آن را برای ۱۰ تا ۱۲ دقیقه دیگر بپزید. سپس آن را از روی حرارت بردارید و با درب بسته به‌مدت ۱۰ دقیقه رها کنید.

ماهی و سس سویا را در یک کاسه بریزید و مخلوط کنید. برنج گرم را به این ترکیب بیفزایید و مخلوط کنید. دستانتان را خیس کنید و از مخلوط برنج بردارید. درست مانند گرد کردن کوفته عمل کنید و در بین گلوله‌های برنجی، یک آلوی مزه‌دارشده با نمک قرار دهید. اجازه دهید تا توپ‌های برنجی خنک شوند، سپس آن‌ها را در جلبک بپیچید و سرو کنید.

توپ برنجی

فلافل زعفرانی

فلافل زعفرانی، غذایی گیاهی و بدون گلوتن است که با الهام از دو غذای کلاسیک سوئدی یعنی لقمه‌های زعفرانی و کوفته قلقلی گوشت ابداع شده است.تخم آفتابگردان، نخود، پیاز، سیر، روغن زیتون، آب لیموی تازه، آرد گندم سیاه، بکینگ پودر و زعفران. مواد تشکیل‌دهنده سس این ساندویچ مخصوص پیک نیک، ارده یا خمیر کنجد، آب پرتقال تازه و سیر رنده شده هستند. برای سرو نیز به کلم قرمز یا کاهو، ماست ساده سویا و سبزیجات نیاز دارید.
فر را در دمای ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد یا ۳۷۵ درجه فارنهایت روشن کنید تا گرم شود. در کف یک قالب مخصوص فر، کاغذ روغنی بیندازید. تخم آفتابگردان را به‌مدت ۳۰ ثانیه در غذاساز میکس کنید. سپس نخودها را در آن بریزید و یک دقیقه دیگر مخلوط کنید. در ادامه بقیه مواد لازم برای فلافل را در غذاساز بریزید و مخلوط کنید تا یک پوره نرم به دست بیاید.
با دستانتان، از خمیر فلافل بردارید و توپ‌های کوچکی شکل بدهید. سپس آن‌ها را در قالب بچینید و برای ۲۰ دقیقه در فر بپزید تا کاملا قهوه‌ای شوند. توجه داشته باشید که هر ۵ دقیقه باید فلافل‌ها را زیر و رو کنید. با یک چنگال، ارده، سیر و آب پرتقال را در یک کاسه هم بزنید تا سس شما آماده شود.دو عدد فلافل را در یک برگ کاهو یا کلم بگذارید و روی آن را با سبزیجات تازه پر کنید. برگ کلم یا کاهو را بپیچید و روی آن سس و ماست بریزید و سرو کنید.

فلافل زعفرانی

راتاتویی فرانسوی

راتاتویی یک غذای سنتی فرانسوی است که با انواع سبزیجات پخته می‌شود. خاستگاه این غذا به شهر نیس بازمی‌گردد. راتاتویی تا حد زیادی به غذای ایرانی یتیمچه شباهت دارد و معمولا متشکل از کدوی تابستانی، گوجه فرنگی و بادمجان است. یک نان باگت بردارید و راتاتویی را در یک شیشه بریزید تا بتوانید در پیک نیک از آن لذت ببرید. طبخ راتاتویی به زمان زیادی نیاز دارد؛ اما مطمئن باشید که ارزشش را خواهد داشت.
روغن زیتون، بادمجان، نمک، فلفل سیاه تازه سابیده شده، کدو سبز یا کدوی تابستانی، پیاز زرد، سیر رنده شده، برگ آویشن تازه، برگ بو، گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای و برگ ریحان تازه.
روغن را در یک ماهیتابه بریزید و روی حرارت متوسط رو به بالای گاز قرار دهید تا داغ شود. سپس بادمجان‌های مزه‌دارشده با نمک و فلفل را برای ۲ دقیقه در روغن تفت دهید. بادمجان‌ها را در یک کاسه بریزید. در قابلمه‌ای جداگانه، کدوسبز را با نمک و فلفل در روغن تفت دهید و سپس به بادمجان‌ها اضافه کنید. پیاز را در همان ماهیتابه با نمک و فلفل برای ۶ تا ۸ دقیقه سرخ کنید تا نرم شوند. سپس سیر، آویشن و برگ بو را به پیازها بیفزایید و برای ۳۰ ثانیه تفت دهید.
گوجه فرنگی‌ها و فلفل دلمه‌ای را در قابلمه بریزید و سپس بادمجان و کدوهای سرخ شده را به آن‌ها اضافه کنید و خوب هم بزنید. پس از به جوش افتادن این مخلوط، شعله را کم کنید و برای حدود یک ساعت آن‌ها را بپزید. برگ بو و آویشن را از راتاتویی دربیاورید و برگ ریحان را درست قبل از سرو، در خوراک بریزید. مزه خوراک را بررسی کنید و اگر لازم بود به آن، نمک و فلفل بزنید.

راتا تویی

سس‌های مخصوص پیک نیک

با تهیه انواع سس‌های لذیذی که می‌توان به‌سادگی در یک شیشه ریخت و همراه با انواع نان‌ها، چیپس‌ها و ساندویچ‌ها در پیک نیک، نوش جان کرد با ما همراه باشید.

حمص چغندر

حمص چغندر، سس و پیش غذایی بسیار لذیذ و ساده است که تنها در ۱۰ دقیقه آماده می‌شود. برای تهیه حمص چغندر به نخود، چغندر پخته، سیر، پوست و آب لیموی تازه، خمیر کنجد یا ارده، روغن زیتون، نمک و زیره سبز احتیاج دارید.

چغندر، نخود و سیر را در یک غذاساز بریزید و به‌مدت یک دقیقه مخلوط کنید. سپس بقیه مواد را به آن‌ها اضافه کنید و آن‌قدر میکس کنید تا یک بافت خامه‌ای به دست بیاید. مزه حمص را امتحان کنید و اگر نیاز بود به آن، نمک، روغن زیتون، آب لیمو یا زیره بیفزایید. حمص را بلافاصله در یخچال قرار دهید یا سرو کنید. حمص چغندر را می‌توان به‌مدت ۴ تا ۵ روز در یخچال در ظرف دربسته نگهداری کرد.

سس‌های قرمز شیطان و الهه سبز به‌همراه سبزیجات و نان ساندویچ باریک خانگی

سس‌های قرمز شیطان و الهه سبز (Green goddess and red devil dips with homemade breadsticks and veg) در کنار نوشیدنی‌ها و اسنک‌های پیک نیک، یک روز فوق‌العاده برای شما می‌سازند. سس قرمز شیطان از فلفل قرمز تفت داده شده، سیر، گردو، ادویه تونسی هریسه (harrisa)، روغن زیتون و آب لیمو تشکیل می‌شود، در حالی که سس الهه سبز، متشکل از پیازچه، لیمو، آووکادو، ریحان، موسیر و نعنا است.

طرز تهیه سس‌های مذکور، بسیار ساده است. کافی است مواد لازم آن‌ها را به‌صورت جداگانه در غذاساز بریزید و آن‌قدر هم بزنید تا یک ترکیب صاف به دست بیاید. سپس آن‌ها را در ظرف‌هایی مجزا در کنار سبزیجات (خیار، رازیانه و تربچه) و نان‌های باریک ساندویچ خانگی سرو کنید.

سس شیطان

 

 شیشه سس‌های پیک نیک

شیشه سس‌های پیک نیک، علاوه بر طعم و مزه‌ای لذیذ، جایگزین فوق‌العاده‌ای برای غذاهای معمول پیک نیک هستند. در ادامه با سه سس محبوب پیک نیک آشنا شوید و مطمئن باشید که تمام اعضای خانواده به مزه آن‌ها علاقه‌مند خواهند شد. این سس‌ها را می‌توان با ساقه کرفس، هویج، برگ کاسنی، خیار و فلفل سرو کرد.

شیشه سس

در این مقاله سعی کردیم ساده‌ترین غذا‌ها برای پیک نیک را معرفی کنیم که در زمان کوتاهی آماده شوند. شما نیز می‌توانید در پایین همین صفحه، غذا‌های ساده‌ای که برای پیک نیک مناسب هستند را معرفی کنید و با دیگر مخاطبان سایت به اشتراک بگذارید.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *