جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

خرید بلیط دبی، شهری نوظهور و شگفتی آور در حاشیه خلیج فارس

تاریخ بروزرسانی :
۲ شهریور ۱۳۹۹

دبی در امارات متحده عربی تا چند دهه قبل، یک منطقه بیابانی و یک روستای ماهیگیری بود. اما امروز به مدد سرمایه‌گذاری هدفمند درآمدهای نفتی، تبدیل به یکی از جذاب ترین مناطق گردشگری قاره آسیا شده است. جذابیت دبی به گونه‌ایست که بلیط هواپیما دبی یکی از پرطرفدارترین اقلام سفر در صنعت گردشگری به شمار می‌رود. دبی در عرصه های مختلف اقتصادی و مدیریتی به خوبی عمل کرده است و شهر زیبایی را برای ساکنان دائمی و گردشگران آفریده است. در این نوشته بیشتر با ابعاد مختلف جذابیت های دبی و نکات کاربردی در سفر به دبی آشنا می‌شویم.

دبی خرید بلیط دبی، شهری نوظهور و شگفتی آور در حاشیه خلیج فارس

دبی شهری در میان دریا و کویر

دبی بزرگترین شهر کشور امارات متحده عربی مشهور به امارات است. دبی حتی از ابوظبی پایتخت این کشور نیز بزرگتر و مشهورتر است. این شهر به سبب موقعیت جغرافیایی ویژه اش زمینه عرضه موقعیت های گردشگری متنوعی به مخاطبانش را پیدا کرده است. دبی به عنوان شهر بیابانی دارای کویرهای وسیع و خشک است. همین موضوع کمک کرده تا کسانی که در مدارهای شمالی کره زمین زندگی می‌کنند و آفتاب کمی دریافت می‌کنند علاقه زیادی به این سرزمین آفتابگیر داشته باشند. از سوی دیگر بیابان های دبی امکان انواع سافاری را فراهم آورده است. از شترسواری گرفته تا سواری با ماشین های شاسی بلند تقویت شده و موتورهای سه چرخ. حتی شب های آرام و پرستاره کویر هم گروه دیگری از مخاطبان را ارضا می‌کند. در سافاری های شبانه دبی، از گردشگران با قهوه عربی، موسیقی و هنرهای عربی در زیر آسمانی پرستاره پذیرایی می‌شود.
در نقطه مقابل، دبی شهری بندری در کنار دریا است. اینکه سالانه ۸۰ میلیون نفر از کسانی که با بلیط هواپیما به این شهر سفر می‌کنند هواپیما را برای سفر به این شهر انتخاب کرده‌اند، تاثیری در اینکه دریا چه نقش مهمی در این شهر ایفا کرده است ندارد. زیرا بخش بزرگی از بازرگانی که از مسیر دبی انجام می‌شود از راه دریاست. اما آنچه از دید گرشگری اهمیت دارد، تفریحات آبی و دریایی در کنار خلیج فارس است. ساحل های دبی جایی ایده آل برای آفتاب گرفتن، شنا، قایق سواری و غواصی هستند. کروزهای لوکس و تفریحی مسافران را در حاشیه خلیج فارس تا درون کانال های ساحل دبی جا به جا می‌کنند.

دبی شهر آسمان خراش ها

یکی از چیزهایی که درباره شهر دبی شهرت دارد، سرعت ساخت آسمان خراش ها در این شهر است. آسمان خراش های دبی که به سرعت در پهنه خشک این شهر سر از زمین برآوردند و آسمان این شهر را در نوردیدند، به یاری نیروی انسانی نسبتا ارزان مهاجر از کشورهای دیگر و با سرمایه‌گذاری دبی و کشورهای خارجی به این شکل درآمدند. هر کدام از این برج ها، دارای مقاصد مختلف گردشگری، تجاری، نمایشگاهی و غیره هستند. برای نمونه بلندمرتبه ترین برج جهان در حال حاضر، برج خلیفه دبی است. این برج دارای هتل لوکس پنج ستاره و واحدهای مسکونی و تجاری است. اما این برج ها همزمان به سبب ارائه چشم اندازی از شهر، موقعیت گردشگری هم دارند. پس اگر با خرید بلیط هواپیما از موتور جستجو سفرمارکت به شهر دبی سفر کردید، از بالای برج خلیفه به تماشای چشم انداز شهر بنشینید.

دبی شهر آسمان خراشها خرید بلیط دبی، شهری نوظهور و شگفتی آور در حاشیه خلیج فارس

سرزمین شهربازی و هیجان در دل کویر

دبی با آنکه مساحت خیلی زیادی ندارد، اما دارای چندین شهربازی بزرگ و مجهز است. شهربازی های دبی و پارک های آبی این شهر، با فناوری و ایمنی بالایی که دارند، هر ساله هزاران گردشگر در بازه های سنی مختلف را سرگرم می‌کنند. شهربازی موشن گیت با الهام از فیلم های سینمایی و استودیوهای فیلم سازی ساخته شده است. شهربازی بالیوود لند هم با اقتباس از سینمای هند و فضای فرهنگی این کشور ساخته شده است. اما بزرگترین شهربازی دبی IMG یا جهان ماجراجویی نام دارد. دبی به سبب هوای گرمی که دارد تلاش کرده با ساخت پارک های آبی، فضای تفریحی مطبوعی برای فرار از این گرما پدید بیاورد. پارک آبی بیابان وحشی بزرگترین پارک آبی دبی است.

غذاهای بین المللی در شهر جهانی دبی

دبی یک شهر بین المللی است و بازرگانان، گردشگران و مسافرانی از سرتاسر جهان به این شهر رفت و آمد می‌کنند. این تنوع فرهنگی و ملیتی، موجب شده تا طیف غذایی گسترده‌ای در این شهر در دسترس باشد. رستوران های متعدد و متنوعی در سرتاسر دبی قرار دارد که هر کدام غذاهای ملیت خاصی را به مخاطبان ویژه خودشان عرضه می‌کنند. از رستوران نصرت ترکیه گرفته تا رستوران های ایتالیایی، فرانسوی، فست فود، عربی و دریایی در دبی شعبه دارند. رستوران های زنجیره ای مشهور جهان تلاششان را می‌کنند تا دست کم یک نمایندگی در دبی داشته باشند. این موجب شده مسافرانی که به دبی سفر می‌کنند، بتوانند انواع سلایق غذایی را در این شهر تجربه کنند.

فصل مناسب سفر به دبی و امارات متحده عربی

دبی سرزمینی گرمسیری است و تابستان های آن برای هر کسی قابل تحمل نیست. به همین دلیل بسیاری از گردشگرانی که از مناطق گرمسیر دیگر مانند ایران به دبی سفر می‌کنند، فصل پاییز و زمستان را ترجیح می‌دهند. البته مکان های سرپوشیده این شهر به سبب سامانه های تهویه مطبوع پیشرفته و مجهز، فضای مطبوعی برای مخاطبانشان پدید می‌آورند. در زمستان و نزدیک به کریسمس جشنواره خرید مشهور دبی هم برگزار می‌شود که در آن مراکز خرید بزرگ دبی، تخفیف های بزرگی برای کالاهایشان ارائه می‌کنند. اما در بازه زمانی کریسمس، قیمت بلیط هواپیما و هتل در دبی رشد زیادی می‌کند. بنابراین اگر به دنبال بلیط دبی ارزان هستید، بهتر است فصل های کم مخاطب تر این شهر را انتخاب کنید.

کدام بلیط هواپیما دبی ارزانتر است؟

خیلی از مسافرانی که قصد دارند برای سفر به دبی سفر کنند مایلند تا ارزانترین بلیط هواپیما دبی را پیدا کرده و خریداری کنند. اما کدام بلیط هواپیما خارجی ارزان است؟ این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای نمونه فصل های اوج سفر، قیمت بلیط هواپیما دبی بیشتر از همیشه است. ایرلاین ها یا شرکت های هواپیمایی مختلف هم بنا به سطح خدماتی که ارائه می‌کنند و کیفیت هواپیماهایشان سطوح قیمتی متفاوتی دارند. برای نمونه اگر با یک ایرلاین داخلی به دبی سفر کنید احتمالا برای شما ارزانتر خواهد بود. به همین دلیل خیلی از مسافران بلیط هواپیما دبی ماهان را خریداری می‌کنند. نیاز به گفتن ندارد که کلاس پروازی اکونومی یا اقتصادی ارزانترین کلاس پروازی است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد