رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۲ خرداد ۱۳۹۹

خانه داعی قزوین

اشتراک گذاری

خانه داعی مربوط به دوره قاجار است و در دزفول، محله رودبند واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۸۱ با شمارهٔ ثبت ۷۸۸۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است. خانه‌های تاریخی به‌عنوان ظرفیتی منحصربه‌فرد در قلب بافت تاریخی و قدیمی قزوین قرارگرفته‌اند تا همچنان ساختار محله های قدیمی این شهر حفظ شود و امروز نیز با همه تغییراتی که در شهرهای امروزی رخ داده اما همچنان بافت قدیمی و تاریخی تصویر زیبایی از معماری ایرانی- اسلامی را به رخ می کشد.

خانه داعی قزوین

از بین خانه‌های تاریخی زیادی که در استان قزوین قرار دارند، تعداد محدودی از آن‌ها حال و روز بهتری داشته و کمتر مورد آسیب و تخریب قرار گرفته‌اند، که یکی از این خانه‌های تاریخی، عمارت داعی است که در خیابان نادری شمالی واقع شده است.این خانه، که هم اکنون به مدیریت میراث فرهنگی قزوین تغییر کاربری شده است، به اوایل دوره پهلوی تعلق دارد. عمارت اصلی بنا مانند عمارت های چهلستون و باغ سپهدار، عمارتی برونگرا و در دو طبقه ساخته شده است و در مقابل دروازه درب کوشک قرار دارد.

خانه داعی  خانه داعی قزوین
این خانه نیز مانند خانه های تاریخی قزوین در دوطبقه ساخته شده و در هر طبقه چهار اتاق و غلام گردشی در اضلاع شمالی و شرقی دارد که سقف آن بر ستون های مدور آجری قرار گرفته است.پنجره ها در این خانه در داخل و با قوسی هلالی و از خارج تزئیناتی آجری دارد.سقف این بنا نیز آجری می باشد. می توانید همزمان با بازدید از دو طبقه و ۸ اتاق آن از صنایع دستی مردم این شهر نیز سوغاتی های خود را بخرید. به سبک تمام خانه های دوره پهلوی این خانه نیز ایوانی با ستونهای بلند دارد و نمای آن نیز آجری است و در نگاه اول شما را به یاد عمارت چهلستون قزوین می اندازد. این خانه تاریخی تا مرکز شهر تنها ۱٫۴ کیلومتر فاصله دارد.

در طول سال اما همایشها و دوره های آموزشی بسیاری در این خانه تاریخی برگزار شده و حالا چند سالی است که یک بازارچه دائمی صنایع دستی نیز همه روزه در آن برگزار میشود.

نحوه دسترسی به خانه داعی قزوین

آدرس: میدان میرعماد، خیابان رسالت، روبروی کوچه افشار

 

 

خانه داعی  خانه داعی قزوین

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *