رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۲ تیر ۱۳۹۳

حضور قدرتمند گردشگری تخیل در بازارهای جهانی

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۴/۲۱ – خبرگزری میراث فرهنگی ـ بین‌الملل ـ پارک‌های دیزنی لند در فلوریدا، کالیفرنیا، خط گشت دریایی دیزنی ، هتل‌های دیزنی از انواع موسسات وابسته به کمپانی دیزنی است که روزانه درآمدهای هنگفتی را کسب می‌کنند. اما این شرکت درسراسر جهان نیز شعبه های فعال دارد. این شرکت دارای منافع موثر از مالکیت ۵۱ درصدی دیزنی لند پاریس و نیز منافع ۴۷ درصدی از دیزنی لند هنگ کنگ دارد.

شرکت دیزنی لند همچنین از محل ارائه لیسانس عملیات در تفریحگاه دیزنی لند توکیو در ژاپن است. با این حال والت دیزنی درصدد توسعه این شرکت از طریق طراحی و توسعه تم پارک‌های جدید و اقامتگاهی است.

طبق گزارش‌های موجود از سوی این شرکت درآمد این شرکت در سال مالی ۲۰۱۰ برای سه ماهه اول ۲.۷ میلیارد دلار بود. برای سه ماهه دوم ۲.۴ میلیارد دلار و درآمد حاصل از عملیات اجرایی دراین پارک‌ها نیز درهمان مدت یاد شده به ترتیب ۳۷۵ میلیون دلار و ۱۵۰ میلیون دلار برآورد شده است.

دیزنی لند درسراسر جهان و در همه شبکه ها و شعبه های خود دارای هزاران مهمان و گردشگر است که محاسبه ابتدایی همه این تعداد بازدید کننده درحدود ۱ میلیون دلار درآمد روزانه برای این شرکت تامین می‌کند.

با این حال این ارقام تنها در حد حدس و محاسبات ساده است و هنوز آمار رسمی و روشنی درباره میزان درآمد روزانه دیزنی‌لندها به طور رسمی منتشر نشده است. این حجم بالای درآمد سبب ایجاد علاقه و انگیزه در دیگر کشورها برای ایجاد تم‌پارک های متعدد و بشدت متنوع در موضوع اما درنهایت الهام گرفته از دنیای تخلیلی دیزنی لند و مشابه با دیزنی لندها شده است. کشورهایی چون مالزی، سنگاپور و نیز کشور امارات از برجسته‌ترین نمونه‌ها هستند.

طبق بررسی‌های انجام شده توسط گروه تجاری “پرایس‌واتر‌هاوس ” تعداد بازدید‌کنندگان از تم پارک‌های اسیا از۲۴۶ میلیون گردشگر در سال ۲۰۰۷ به بیش از ۲۹۰ میلیون گردشگر درسال ۲۰۱۲ رسید.

همچنین این تعداد بازدید‌کننده به معنی افزایش میزان پول تزریق شده به اقتصاد کشورهای این منطقه طی‌دوره یاد‌شده از ۶.۴ میلیارد دلار به ۸.۴ میلیارد دلار تا زمان یاد شده است.

این درحالی است که از سال ۲۰۱۲ به این سو م پارک‌ها و اقامتگاهای تفریحی و سرگرمی دیگری نیز دراین منطقه از سنگاپور گرفته تا سئول ،طی ۷سال پس از آن ، توسط کمپانی‌های توسعه تسهیلات سرگرمی و تفریحات افتتاح شود، طرح‌هایی که همگی با هدف جذب طبقه متوسط رو به رشد درکشورهای آسیایی طراحی و اجرا می‌شود.”تم پارک دیزنی لند” درشانگهای که قرار است درسال ۲۰۱۶ افتتاح شود و استاندارد تم پارک‌های چین را ارتقا دهد، ازجمله این موارد است.

طبق همین گزارش ها که از سوی دبیرخانه کنگره آسیایی تم پارک‌ها چین مطمئن‌ترین موقعیت را در بازارهای جهانی با بالاترین توان نهفته دارد. همچنین برآورد شده است که تعداد علاقمندان امریکایی به تم پارک‌های چین طی ۱۰ سال آینده افزایش یابد.

به گفته کارشناسان گردشگری چین، هیچ بخشی به اندازه صنعت‌های وابسته به جذابیت‌های توریستی درحال تغییر پیوسته نیست. ما شاهد تغییر و تحول تم پارک‌ها به به مراکز یکپارچه اقامتگاهی هستیم و گردانندگان این پارک‌ها و کارکنان شاغل در بخش‌های مختلف این پارک‌ها با اتخاذ استراتژی‌های نوین درصدد تمرکز بر مسائل مرتبط با نوسازی و بازسازی و سرمایه گذاری بیشتر برای حضور بیشتر قوی‌تردربازارهای جهانی هستند.

استفاده از فناوری‌های نوین درزمینه ارتباط دوسویه ، فناوری‌های بی سیم، فناوری‌های دیداری و همچنین جذب هرچه بیشتر بازدید کنندگان اصلی و معتبرو افزایش مشتریانی که به آسانی پول خرج می‌کنند،از جمله این سیاستگزاری‌های نوین محسوب می‌شوند.

نمونه بسیار جالب تم پارک‌ها در منطقه آسیا، لگولند مالزی است و چنان که از اسمش پیداست، سرزمین لگوهاست. پارک‌های بسیار بزرگ، تقریباً بیست و پنج برابر یک زمین فوتبال که از لگو ساخته شده‌اند. تصور کنید در شهری قدم بزنید که آدم‌ها و حیوانات، خیابان‌ و رودخانه و پل‌ها، استادیوم و فرودگاه و ایستگاه قطار، قصرهای تاریخی و حتی خانه‌های روستایی و خلاصه تمام اجزا، با تکه‌های رنگارنگ لگو ساخته شده باشند، اما بیست برابر کوچک‌تر از اندازه‌ی واقعی‌شان. گالیور در شهر لی‌لی‌پوت!

شاید جذاب‌ترین بخش در این پارک‌ها، بخش” مینی‌لند” یا “شهرهای کوچولو ” یا مینی سیتی باشد: ماکت بازسازی شده‌ی شهرهای مشهور دنیا، با بیش از ۲۵ میلیون قطعه لگو. اما این پارک‌ها بخش‌های دیگری هم دارند؛ مثلاً آموزش رانندگی به کودکان با ماشین‌های کوچک شبیه به ماشین‌های لگو، و ارائه‌ی گواهی‌نامه به آن‌ها.

در شهرهایی مثل بیلوند دانمارک، گونزبورگِ آلمان، وینزرِ انگلیس و ایالت کالیفرنیای آمریکا، لگولند شعبه دارد. هرچند که مخاطبان اصلی لگولند، نوجوان‌ها هستند و هدف آن، تحقق بخشیدن به رویاهای قهرمانانه‌ی آن‌هاست، اما این پارک‌ها در میان بزرگسالان هم محبوبیت بالایی دارد.

در منطقه خاورمیانه و حاشیه خلیج‌فارس درسال های اخیر شاهد گسترش تم پارک‌ها هستیم. تم پارک «دنیای فِراری» ازجمله این تم پارک‌هاست که توسط شرکت خودروسازی فِراری در ۴ نوامبر ۲۰۱۰ در جزیره یاس ابوظبی گشایش یافته است. این پارک که با مضمون «فراری» ایجاد شده، اکنون بزرگ‌ترین شهربازی سرپوشیده جهان با مساحت ۲۰۰۰۰۰ مترمربع محسوب می‌شود و سریع‌ترین ترن هوایی جهان با نام «ترن روسی» را نیز داراست. بزرگ‌ترین لوگوی شرکت فِراری نیز در این پارک قرار دارد و به این ترتیب این تم پارک را در کشوری چون امارات برای گردشگران خارجی معرفی می‌کند. این کار همچنین ضامن جذب مخاطبان بیشتر ازخیل علاقمندان به ورزش‌های اتومبیل رانی وصنعت خودروسازی است.

میترااسدنیا
گردشگری تخیل حضور قدرتمند گردشگری تخیل در بازارهای جهانی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *