رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۶ تیر ۱۳۹۳

حضور دومین گروه تورگردانان خارجی در ایران

اشتراک گذاری

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۴/۱۶ – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران(istta) به نقل از دنیای اقتصاد، این تورگردانان طی یک روز در استان ضمن بازدید از مجموعه تاریخی فرهنگی طاق بستان، مجموعه ثبت جهانی شده بیستون، تکیه معاون الملک و بازار سنتی کرمانشاه، از دیگر تاسیسات گردشگری نیز بازدید به عمل آوردند.
محمدرضا ستایش‌فر معاون گردشگری در این خصوص گفت: این دومین هیات خارجی مرتبط با امر گردشگری است که از ابتدای سال جاری تاکنون از استان کرمانشاه بازدید می‌کنند.
وی تاکید کرد: تا پیش از این، تورهای خارجی بیشتر در استان‌های تهران، اصفهان و شیراز تردد داشتند، اما با تلاش‌های صورت گرفته کرمانشاه نیز به‌عنوان مقصد جدید تورهای خارجی تعیین شده است.
وی یادآور شد: گردشگران به دنبال مسیرهای جدید گردشگری در ایران هستند که استان کرمانشاه با توجه به جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیاری که دارد و همچنین زیرساخت‌های مناسبی همچون فرودگاه بین‌المللی، راه مناسب، مراکز اقامتی و… می‌تواند به عنوان مقصد جدید گردشگران خارجی در ایران شناخته شود.
ستایش فر تصریح کرد: یقینا تحول چشمگیری در عرصه گردشگری استان کرمانشاه در راه است.همچنین در مراسمی که به مناسبت حضور این تورگردانان ترتیب داده شده بود تعدادی از مقامات ارشد سیاسی اداری استان و شهر کرمانشاه ازجمله استاندار، معاون برنامه‌ریزی استاندار و شهردار کرمانشاه نیز حضور داشتند.
در این مراسم استاندار کرمانشاه اظهار امیدواری کرد که چنین بازدیدهایی منتج به توسعه گردشگری و زمینه ساز تعامل فرهنگی بیشتر با دیگر کشور‌ها شود.
وی با شرح مختصری از توانمندی‌های استان کرمانشاه از جمله وجود بیش از ۲ هزار اثر ثبت شده ملی وسایت جهانی بیستون، طبیعت کم‌نظیر استان، غذاهای محلی و زندگی عشایر، اظهار نمود: همگی این موارد از سالیان دور مورد توجه جهانگردان بوده‌اند.
رضایی، استاندار کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به اهمیت فراوانی که دولت آقای روحانی در برنامه‌های نوین خود برای حمایت از صنعت گردشگری قائل است، مسوولان ارشد استان و شهر کرمانشاه نیز خود را موظف به فراهم کردن امکانات رفاهی، برگزاری رخدادهای مورد علاقه گردشگران، حفظ میراث فرهنگی و محیط‌زیست استان و تسهیل و توسعه صدور روادید در مقصد می‌دانند.
وی افزود: با انعقاد تفاهم‌نامه‌های دوجانبه و چند جانبه، سعی در ایجاد فرصت‌های فرهنگی، اقتصادی و محیط‌زیست داریم و قصد داریم فرصت‌های از دست رفته گذشته را جبران کنیم تا دو جامعه گردشگرپذیر و گردشگرفرست بتوانند تبادل و تعامل سازنده‌ای برای توسعه همه جانبه گردشگری و با اولویت زیرساخت‌ها و امکانات جامعه بومی‌و گردشگران مهیا کنند. در پایان تورگردانان مدعو پیشنهادهای خود را در زمینه بهبود خدمات گردشگری ارائه کردند.
همچنین تعدادی از تورگردانان به برنامه‌های آتی خود برای ورود گروه‌های گردشگری از کشورهای مربوطه خود به ایران و ازجمله به شهر کرمانشاه اشاره و اظهار امیدواری کردند شهر کرمانشاه با توجه به جاذبه‌های گردشگری توانایی‌های زیرساخت گردشگری آن سهم قابل توجهی از این گردشگران را به خود جذب کند.

001477161 حضور دومین گروه تورگردانان خارجی در ایران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *