رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۹ آذر ۱۴۰۱

حسینیه صیادیه اشتهارد

لینک این مطلب کپی شد!

حسینیه صیادیه اشتهارد ، در محله صیادیه واقع شده است . در این محله آثار تاریخی متعددی به چشم می خورد که می توان به حمام و حسینیه صیادیه اشاره کرد. این آثار در دوره قاجار ساخته شده اند و در دوره معاصر از نظر گردشگری اهمیت دارند. این آثار در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده اند.حسینیه صیادیه یکی از ابنیه های زیبا است که با مساحت ۶۵۸ متر در ضلع غربی بقعه امامزادگان ام کبری و ام صغری (س) این شهرستان قرار دارد.

-صیادیه-اشتهارد حسینیه صیادیه اشتهارد
معماری حسینیه صیادیه اشتهارد

ورودی حسینیه بر خلاف ورودی امامزاده ‌ام کبری و ام صغری رو به جنوب است و دارای سردری آجری و دری چوبی است. نمای ورودی این بنا که مربوط به دوره قارجار است شامل سردر آجری با طاق نماها، رف های زیبا است. برای ورود به حسینیه باید از یک هشتی گذشت که فضای آن با آجرکاری هایی زیبا تزئین شده است. اطراف حیاط حسینیه غرفه هایی در دو طبقه ساخته شده که در ایام عزاداری های مذهبی مردم در آنها مستقر می شوند. مصالح ساختمانی بکار رفته در قسمت های قوسی حسینیه از آجر و گچ است. طبق گفته افراد محلی شبستان اصلی این بنا در زلزله سال ۱۳۴۱ آسیب دیده و بعد از آن طی دو مرحله بازسازی شده است.

تاکنون سه بنای ارزشمند تاریخی در شهرستان اشتهارد استان البرز در فهرست میراث ملی کشور ثبت شده است. این سه بنای تاریخی شامل حسینیه (تکیه) صیادیه و دو حمام مردانه و زنانه شهرستان اشتهارد می باشد.

-صیادیه-اشتهارد-1 حسینیه صیادیه اشتهارد

شهر اشتهارد

اشتهارد از توابع استان البرز در /۲۲ و ۵۰ طول شرقی و /۴۳ و ۳۵ عرض شمالی قرار دارد. با شهر تهران ۱۰۰ کیلومتر و با شهر کرج ۶۳ کیلومتر فاصله دارد. این شهر در یک منطقه نسبتاً کویری با آب و هوای نیمه خشک واقع شده‌است. مساحت آن متجاوز از ۸۰۰ کیلومتر مربع و در مسیر جاده تهران به استان‌های غربی ایران واقع است.

-صیادیه-اشتهارد-2 حسینیه صیادیه اشتهارد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *