رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۳ دی ۱۴۰۱

جنگل های چهارباغ مرزن آباد

لینک این مطلب کپی شد!

جنگل های چهارباغ مرزن آباد جاذبه های گردشگری و طبیعی مرزن آباد است در اصل منطقه حفاظت شده چهارباغ نیز می باشد.این جنگلها در حوالی منطقه سياه بيشه، در كيلومتر ۹۰ محور كرج ـ چالوس قرار دارد. منطقه جنگلی چهار باغ با مساحتی بالغ بر ۱۹ هزار هكتار كه شامل اكوسيستمی جنگلی كوهستانی و رودخانه‌ای و در برگيرنده روستاهای زيادی از جمله دلير، ايلت، مچر، نوكرس، واسپول، دزماكوی، كيجان، انگورن، چهار باغ، پولاد كوه و است.

-های-چهار-باغ-مرزن-آباد جنگل های چهارباغ مرزن آباد

گونه های جانوری

گونه های جانوری از جمله پازن (كل و بز)، خرس، پلنگ، مرال، شوكا، روباه، گرگ، خوک، كب دری، كبك معمولی، عقاب طلايی، است و از نظر زيست محيطی از اهميت فراوانی برخوردار است. در جنگل های چهارباغ ۲ محيط‌بان وظيفه حفاظت و حراست از مواهب طبيعی و محيط زيست را عهده‌دار هستند.

مرزن آباد

مَرزَن‌آباد از شهرهای استان مازندران در شمال ایران است. این شهر، در بخش مرزن آباد شهرستان چالوس قرار دارد. مردم مرزن‌آباد از قومیت طبری هستند و به مازندرانی صحبت می‌کنند. این شهر دارای قدمتی طولانی است چنانچه در ۱۲۰۰ سال پیش از آن با نام سعیدآباد در کتاب البلدان نام برده شده است. منطقه مرزن آباد با برخورداری از موهبت های طبیعی و خدادادی فراوان نظیر جنگل، کوه، چشمه‌های آب گرم، مناظر بکری چون جاده طویر به ناتر. قرارگیری در مسیر کلاردشت، فجور و جاده‌ی زیبای چالوس و نیز نزدیکی به شهر توریستی نمک آبرود قابلیت بالایی در جذب گردشگران دارد.

دریاچه ولشت، آبگرم های روستای لید و لله جار، تونل سنگی، کاروانسرای سنگی پای قله کندوان، کاروانسرای سر قله کندوان. آبشار زیبای هریجان، دیدنی های سیاه بیشه، برخی از جاذبه‌های گردشگری مرزن آباد است.شهر اکسیژن به علت وجود جنگل، گردش هوا و دلایل اقلیمی خاص مرکز اکسیژن سازی طبیعی هست و بسیاری از بیماران قلبی و عروقی و تنفسی مرزن آباد را شهری قابل تنفس بهتر و حیاتی دوباره خواهند یافت.

-های-چهار-باغ-مرزن-آباد1 جنگل های چهارباغ مرزن آباد

نحوه دسترسی به جنگل های چهارباغ

آدرس : استان مازندران، شهرستان چالوس، مرزن آباد

-های-چهار-باغ-مرزن-آباد2 جنگل های چهارباغ مرزن آباد

-های-چهار-باغ-مرزن-آباد3 جنگل های چهارباغ مرزن آباد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *