جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

جنگل های پردانان

تاریخ بروزرسانی :
۲۳ مهر ۱۴۰۱

جنگل های پردانان که در ۲۲ کیلومتری شهر زیبای پیرانشهر و در مسیر جاده کوهستانی و پرپیچ و تاب پیرانشهر به سردشت قرار گرفته اند یکی از زیباترین جلوه های طبیعت شهرستان پیرانشهر است که تا ارتفاعات مرزی ایران و عراق امتداد داده شده است. برای رسیدن به این جنگل های مرزی در مسیر پیرانشهر به سردشت پس از طی کردن مسافت ۲۵ کیلومتری با مشاهده تابلوی روستای گزگسک وارد راه فرعی روستا شده و خود را به این جنگل های زیبا برسانید.

پردانان 1 جنگل های پردانان

به دلیل رویش فراوان گیاه گزنه در این منطقه و جنگل های پردانان نام این روستا نیز گزگسک نهاده شده است که واژه ای کردی و به معنای گزنه است. از این گیاه جنگ های سرسبز پردانان با انبوه درختان سرسبز در کنار رودخانه پرآب پردانان قرار گرفته اند که خود یکی از شاخه های اصلی رودخانه مهم زاب است. عبور این رودخانه خروشان از میان جنگل پردانان بر زیبایی و طراوت منطقه افزوده است. عبور رودخانه پردانان که بومی ها آن را چم بادین آباد می نامند از دل جنگل های پردانان سبب تولد یک آبشار زیبا و چشم نواز دو پله ای در دل این جنگل ها شده است که آبشار خرپاپ پیرانشهر نامیده می شود. خرپاپ نیز واژه ای کردی و به معنای آب زیاد است. پردانان واژه ای کردی و به معنای پل ها است.

پردانان 2 جنگل های پردانان

این نامگذاری در واقع برخاسته از پل های متعددی است که در دل جنگل بر روی رودخانه خروشان و سرد پردانان ساخته شده است. این پل های زیبا که از سنگ و چوب ساخته شده اند خود یکی از زیبایی های این جنگل استثنایی به شمار می آیند که منظره جذابی را بوجود آورده اند. طبیعت کوهستانی، جنگل های زیبا، پوشش گیاهی متنوع و سرسبز با انبوه درختان صنوبر، رودخانه ای پرآب، آبشار زیبا و آب و هوایی مطبوع سبب شده تا این جنگل های زیبا و چشم نواز به یکی از مقاصد جذاب گردشگران مبدل شود. این جنگل ها به خصوص در فصول بهار و تابستان مملو از حضور مردمان عاشق طبیعت است.علاوه بر سمندر ها، گربه جنگلی، سنجاب، خرس قهوه ای در کنار ۱۱۳ گونه پرنده مختلف و انواع خزنده ها، دوزیستان و پستانداران در این جنگل انبوه و کهن مشغول زندگی اند. جنگل های پردانان در فاصله ۱۲۹ کیلومتری شهر ارومیه واقع شده است.

پردانان جنگل های پردانان

پیرانشهر 21 جنگل های پردانان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 2 میانگین: 3]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد