رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۴ خرداد ۱۳۹۹

جشنواره بومی و گردشگری قره قازان

اشتراک گذاری

جشنواره بومی و گردشگری قره قازان در فصل بهار در روستای حسین آباد شهرستان شیروان برگزار می شود .در فصل بهار با توجه به شرایط آب و هوایی مساعدی که برقرار است و زیبایی طبیعت به نقطه اوج خودش می رسد جشنواره های زیادی در تمامی شهرهای جهان برگزار می گردد. ایران هم از این قاعده خارج نیست و جشنواره های زیادی را در شهرهای مختلف برپا می کند،

یکی از مهم‌ترین اهداف این جشنواره توجه به ظرفیت‌های گردشگری روستا‌ها و اشتغال‌زایی برای جوانان و جلوگیری از مهاجرت روستاییان است. روستاهای زیبا و گردشگرپذیر منطقه شیروان دارای قابلیت‌های فراوانی در حوزه گردشگری از جمله باغ‌ها و مناطق طبیعی دل‌انگیز در کنار صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و آثار تاریخی است. جشنواره ها جشنواره بومی و محلی و گردشگری قره قازان در روز ۶ اردیبشت در روستای حسین آباد شهرستان شیروان جشنواره ای بومی و محلی و گردشگری برگزار خواهد شد.

جشنواره بومی و گردشگری قره قازان جشنواره بومی و گردشگری قره قازان

این برای نخستین بار است که در روستای قره قازان شهرستان شیروان جشنواره بومی و محلی و گردشگری برگزار می شود و هدف از برگزاری آن معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گردشگری منطقه است، قابل توجه است که جشنواره قره قازان از طرف فرمانداری شیروان با استقبال بسیار خوبی روبرو بوده است.
در این جشنواره برنامه های متعددی از جمله نمایشگاه توانمندی‌ های روستا، بازی‌ های بومی محلی و پخت آش، برپایی سیاه ‌چادر، غذاهای محلی و اجرای گروه‎های موسیقی و کشتی انجام خواهد شد.
در کنار همه جاذبه‌های این روستا، برگزاری کشتی در گود فرهنگی و ورزشی حسین ‌آباد نیز یکی از جاذبه‌ ها و زمینه ‌های جذب گردشگر در این روستا خواهد بود. با برپایی این جشنواره تلاش می‌شود تا مردم بیش از پیش با ظرفیت‌های گردشگری و جاذبه‌های این روستا و نیز پتانسیل‌های آن آشنا شوند.

آدرس محل برگزاری جشنواره قره قازان

استان خراسان شمالی، شهرستان شیروان، بخش مرکزی، دهستان زوارم، روستای حسین آباد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *