رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۷ مرداد ۱۳۹۹

درخت ارس کهنسال اسطخری

اشتراک گذاری

درخت ارس کهنسال اسطخری در شهرستان شیروان روستای اسطخر واقع شده است . دارای قطر برابر سينه عادل ۱۴۱ سانتی متر بوده ، وسعت سطح تاج پوشش آن ۲۱۰ مترمربع راشامل می گردد . سن اين درخت کهنسال حدود ۸۰۰ تا ۱۰۰۰سال تخمين زده می شود. اين درخت به لحاظ شکل ظاهری و با توجه به نوع گونه آن دارای تنه قطوری است و ريشه هايی پهن و گسترده در سطح خاک دارد که اين ريشه ها در سطح خاک تا فاصله ۱۵ متری از بن آن مشاهده می شود.

درخت ارس کهنسال اسطخری

اين درخت روی دامنه تپه ای در فاصله حدود ۱ کيلومتری جنوب و در داخل محوطه قبرستان اين روستا قرار دارد. همچنين آبشار روستا (شارشار) در فاصله حدود ۵۰۰ متری شمال غربی آن است. خاک اطراف درخت کاملاً خشک است و طبق تحقيقات انجام شده تنها منبع دريافت آب از طريق بارندگی ها می باشد.

اين درخت کهنسال دارای يک تنه کشيده و تنومند می باشد که از ارتفاع حدود ۲ متری دارای چند شاخه شده و به اطراف گسترده شده اند. به لحاظ وضعيت فيزيولوژيکی در سن کهنسالی قرار داشته و تنه آن از داخل کاملاً تهی می باشد. اين درخت کهنسال با توجه به قدمت زيادی که دارد و نوع گونه آن، به خوبی توانسته است با اقليم منطقه سازگاری پيدا کند، بنابراين مطالعات ژنتيکی برروی اين گونه درجهت اصلاح و يا تکثير آن پيشنهاد می گردد.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *