رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۶ دی ۱۳۹۷

توصیه هایی برای هیچهایکرها

لینک این مطلب کپی شد!

هیچهایک روشی برای سفر کردن است که بیشتر افراد ماجراجو به سراغش میروند و به جای استفاده از وسایل حمل و نقل رایج، که هزینه هم دارد، از ماشین‌های عبوری استفاده می‌کنند. به قولی به آن “مرامی‌سواری” هم می گویند. اینجوری هم در هزینه‌ی سفر صرفه‌جویی می‌کنند و هم با آدم‌های مختلف و خلق و خوها و فرهنگ‌های مختلف آشنا میشوند. البته برای کسانی که به این روش سفر می‌کندن قسمت دوم، یعنی آشنایی با آدمای جدید در الویت قرار دارد.

هیچهایک تو ایران طرفدارها و مخالف‌های خودش را دارد. بعضی معتقد هستند هیچهایک تو ایران تبدیل به یک وسیله برای سوء استفاده از مردم مهربان محلی شده است ؛ و قرار نیست سفر هیچهایک صد درصد رایگان تموم بشود. بعضی هم می گویند هیچهایکرها می‌توانند مثل گرده‌پراکنی زنبورها، در ترویج و اشاعه‌ی فرهنگ‌های بومی نقش زیادی داشته باشند و با ورود به بطن زندگی بومی به آنها ارزش بدهند.

هیچهایکر توصیه هایی برای هیچهایکرها

برای شروع یک سفر به سبک هیچهایک، داشتن یک همسفر ِ ماجراجو و یه کوله پشتی ِ سبک کافی است ! و اما توصیه‌هایی برای کسانی که قصد هیچهایک دارند:

چون شناختی از کسی که براتون نگه می‌داره ندارین، بهتره خانم‌ها تنها این کار رو انجام ندن. شاید آقایون هم درست نباشه تنهایی هیچهایک کنن، مگر اینکه وسایل ارزشمند همراهشون نباشه.
به ترتیب تریلی، کامیون، نیسان و بعد سواری برای “مرامی‌سواری” جذاب‌ترن و میشه بهشون اعتماد کرد. سواری‌ها بیشتر برای مسافرکشی نگه می‌دارن.
ترجیحا در طول ِ روز، وقتی هوا روشنه هیچهایک کنید.
اگه قصد هیچهایک دارین پول زیاد، وسایل گرون قیمت یا طلا همراه نداشته باشین. سعی کنید به محض سوار شدن به کسی که براتون نگه داشته یجوری نشون بدید که وسیله‌ی باارزشی ندارین و خودتونید و کوله‌تون!
مقصدتون رو درشت روی یه تیکه مقوا بنویسید تا از دور قابل خوندن باشه. گاهی نمیشه تمام مسیر رو با یه نفر برین و بهتره با چند راننده‌ی مختلف همسفر شین.
کسانی که هیچهایکرها رو سوار می‌کنن، معمولا اهل معاشرت هستن. با کسی که سوارتون کرده گفت و گو کنید! ازشون سوال بپرسید؛ درباره‌ی خانواده‌شون، شغل‌شون، دیدنی‌های منطقه، گاهی هم مشکلاتی که دارن. اگه هم ویژگی ِ خوبی تو منطقه دیدین بهشون بگین. از تفاوت‌های محل زندگی‌تون بگید و دعوت کنید به شهرتون سفر کنن.
با خودتون میوه، آجیل یا شکلات داشته باشید تا با هم‌مسیرهاتون تو راه بخورید. می‌تونید زمان ِ خداحافظی با هم عکس بگیرید!

           
 

نظر کاربران :

  • مهرنوش زاده رفیع

    توی این سفرها یادمون باشه قراره با کمترین هزینه به سفر بریم و از مناظر و موقعیت ها لذت ببریم
    پس در هنگام سواری بیدار باشیم و حداقل پول نقد رو بهمراه بیاریم
    سفر بخیر

    ۳۰ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • حسن حسن زاده

    البته تو ايران ديدي بعضي گرفتن كتك زدن يا بعضي مسخرت كردن يا حمايتت كردن كه بايد در جامعه فرهنگ سازي بشه

    ۲۶ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *