رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۲ بهمن ۱۳۹۲

توسعه گردشگری از کم هزینه ترین روش‌های ایجاد اشتغال‌

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۱/۱۲ – مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با متولیان امر گردشگری یزد دیدار کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه یزد، در این دیدار محمد مهدی شرافت گفت: امروزه سهم زیادی از درآمد برخی کشورها از محل فعالیت‌های گردشگری است. مسافرت و جهانگردی در تولید ناخالص ملی نقش والایی را ایفا‌ می‌کند. گردشگری علاوه بر ایجاد اشتغال موجب درآمد ملی می‌شود که بخشی از درآمد به صورت درآمد ارزی حاصل می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: استان یزد پتانسیل خوبی در امر گردشگری دارد و اگر بگوییم یکی از قطب‌های گردشگری کشور است، سخن گزافی نگفته‌ایم و برای معرفی یزد و جاذبه‌های آن به کشورهای جهان باید تلاش کرد، زیرا یزد دارای آثار تاریخی، فرهنگی و معماری خشت خام بوده و به این دلیل جایگاه ویژه ای در جذب گردشگر دارد.

شرافت افزود: گردشگری نقش مهمی در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها ایفا می‌کند. توسعه گردشگری یکی از کم هزینه ترین روش‌های ایجاد اشتغال به شمار می‌رود. ایجاد وفاق ملی، تقویت روحیه و رشد و شکوفایی استعدادها را نیز می‌توان از آثار اجتماعی آن برشمرد که اگر این امر محق شود، مشکلات و کمبودها در زمینه گردشگری خود بخود مرتفع خواهد شد.

در این دیدار محمدحسین پسران، مدیر انجمن گردشگری مهستان پارسه گفت: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری یزد آنچنان که باید دیده نشده است و گردشگری یزد نیازمند همکاری و تعامل همه مدیران و متولیان دستگاه‌های مرتبط است تا کمبودهای موجود در این بخش مرتفع شود.

این جلسه با حضور جامعه هتلداران، انجمن صنفی دفاتر، انجمن صنفی واحدهای اقامتی، راهنمایان تور و انجمن‌های فعال در زمینه گردشگری برگزار شد.

حاضران با پیشنهادات و نقطه نظرات خود مشکلات موجود در زمینه گردشگری و ارائه راهکارها در خصوص پیشرفت هرچه بهتر استان بویژه در زمینه گردشگری پرداختند.
32463 توسعه گردشگری از کم هزینه ترین روش‌های ایجاد اشتغال‌

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *