رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۱ اسفند ۱۳۹۷

توزیع سفرهای نوروزی متوازن نیست

لینک این مطلب کپی شد!

ولی تیموری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بجنورد اظهار داشت: ظرفیت گردشگری در تمامی نقاط کشور وجود دارد اما تاکنون برخی از آنان ناشناخته مانده اند.وی بر حرفه ای شدن سفر داخلی نیز تاکید کرد و گفت: هم اکنون بیشتر مردم به صورت گروهی سفر نمی کنند که این امر آسیب و مشکلاتی برای افراد در پی دارد.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: سفر گروهی در داخل کشور را باید تبلیغ و اطلاع رسانی کنیم.

** ۶۰ درصد جمعیت کشور یک نوبت در سال سفر می کنند

تیموری گفت: ۶۰ درصد جمعیت کشور دست کم در طول سال دست کم یک نوبت به یکی از استان های کشور سفر می کنند و هم اکنون سفر در سبد خانوار های ایرانی قرار گرفته است که باید توسعه زیر ساخت ها را برای این ظرفیت آماده کنیم.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه در ایام پیک سفر مانند نوروز باید آمادگی بیشتر در میزبانی را داشته باشیم افزود: همچنین در این ایام باید آمادگی میزبانی گردشگران بین المللی را نیز داشته باشیم.

** ورود بیش از ۶ میلیون گردشگر خارجی به کشور
وی اظهار داشت: طبق آمار ۹ ماه سال جاری ۶ میلیون و ۷۴ هزار گردشگر خارجی وارد مناطق گردشگری سطح کشور شده اند و در همین مدت ۶ میلیون مسافر از داخل کشور نیز به کشور های خارجی سفر کرده اند.
تیموری با بیان اینکه ورود و خروج مسافر هم اکنون به توازن رسیده است افزود: باید تلاش کنیم که گردشگران خارجی را بیشتر جذب کنیم تا برای مردم درآمد ایجاد کنیم.

*ایران در رده ۱۰ کشور پرجاذبه دنیا
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه ایران در رده ۱۰ کشور پر جاذبه دنیا از نظر گردشگری قرار دارد گفت: جاذبه های تاریخی، طبیعی و معنوی زیادی در سراسر کشور وجود دارد که باید از این ظرفیت برای رونق سفر داخلی و بین المللی بهره برداری کنیم.
تیموری از معرفی نشدن علمی مراکز اقامتی و پذیرایی برای مسافران و گردشگران انتقاد کرد.

 توزیع سفرهای نوروزی متوازن نیست

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *