جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

تهران به نمایشگاه هنری روباز تبدیل شده

تاریخ بروزرسانی :
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

تاریخ خبر : ۹۴/۲/۲۱ – نمایش تابلوهای نقاشی اثر هنرمندان بزرگ جهان و ایران در خیابان های تهران موضوع گزارش جدید خبرگزاری فرانسه است.

به گزارش عصرایران،‌ خبرگزاری فرانسه در گزارشی با عنوان ” تهران به نمایشگاه روباز هنری تبدیل شد” به نصب و نمایش تابلوهای نقاشی هنرمندان مشهور جهان و ایران در خیابان های تهران و استقبال اهالی پایتخت از این اقدام پرداخت.

متن گزارش به این شرح است:

ساکنان پایتخت ایران از چند روز قبل و به صورت ناگهانی با نصب و نمایش آثار نقاشی هنرمندان ایرانی و غربی مانند پیکاسو، آنری ماتیس و ون‌گوک به جای تابلوهای تبلیغاتی در خیابان ها روبه رو شده اند. این تابلوها باعث شده تهران به نمایشگاه هنری تبدیل شود و رنج ساکنانش از شدت ترافیک کم شود.

لیلی محمدی دانشجوی ۲۴ ساله در این باره گفت: این اقدام خیلی خوبی است که همه این تابلوهای هنری را به جای تبلیغات تجاری ببینیم.

در حالی که تهران غرق ترافیک شدید و آلودگی است دو عاملی که باعث می شود زندگی ساکنان شهر به شدت سخت شود این آثار هنری ماموریت راحت سازی ساکنان ۱۲ میلیونی پایتخت را برعهده دارند.

رانندگان و سرنشینان خودروهای گرفتار در ترافیک شدید خیابان های تهران می توانند در تابلوهای ونگوگ،‌ هنری ماتیس و دیگر نقاشان غربی، آسیایی و ایرانی تأمل کنند.

در این برنامه، حدود ۲۰۰ تابلو از نقاشان غربی و آسیایی در کنار ۵۰۰ تابلو از نقاشان ایرانی، تهران را به چیزی شبیه نمایشگاه هنری بزرگ تبدیل کرده اند. این نمایشگاه ۱۰ روزه است.

همچنین برای جلوگیری از بروز هرگونه بحث و جدلی،‌ برگزار کنندگان این برنامه هیچ تابلویی را از هنرمندان زنده انتخاب نکرده اند.

انقلاب اسلامی که در سال ۱۹۷۹ قدرت را در ایران به دست گرفت همه انواع تبلیغات تجاری را به دلیل مبارزه با فرهنگ مادی گرای مصرفی ممنوع کرد اما از دهه ۹۰ میلادی کم کم تبلیغات تجاری بر روی دیوارهای پایتخت و صفحه تلویزیون ظاهر شد.

حامد رضایی از مدیران سازمان زیباسازی پایتخت درباره این برنامه گفت: ریشه این ایده به مجسمه ساز سهیل شاه پور و حدود ۱۰ سال پیش بازمی گردد.

لیلی گلستان که مدیریت یک نمایشگاه هنری در تهران را برعهده دارد از این برنامه استقبال کرد و گفت: این اقدام نشان دهنده یک نگاه فرهنگی ممتاز است.

انتخاب تابلوهای نقاشی برای نمایش در سطح شهر تهران از چند هفته قبل و با توجه به محدودیت هایی، انجام شد.

محسن مسلمی راننده تاکسی هم گفت: همه مسافران خوشحال اند زیرا آنها با نقاشان ایرانی و خارجی آشنا می شوند.

علاوه بر تبلیغات تجاری، دیوارهای تهران مملو از تابلوهای تبلیغاتی رسمی است که شامل یادآوری ارزش های اخلاقی، مبانی دینی و تابلوهایی شامل عبارت هایی در دشمنی با ایالات متحده است.

جمال کامیاب مدیر سازمان زیباسازی تهران نیز گفت: بدون شک، تماشای تابلوهای نقاشی در مکان آرام موثرتر است اما چند درصد مردم می توانند به موزه ها و نمایشگاه های هنری بروند؟ با این ابتکار تلاش کردیم آثار هنری را در دسترس مردم قرار بدهیم.

همزمان مقامات ایرانی وجود هر گونه زمینه سیاسی برای این ابتکار را رد می کنند.

رضایی از مدیران سازمان زیباسازی پایتخت می گوید: از اینکه برخی به این شیوه فکر کنند خیلی تعجب می کنم. هیچ انگیزه سیاسی برای این برنامه نبوده. هر آنچه که هست این است که می خواهیم سطح فرهنگی شهروندان را ارتقا بدهیم.

وی افزود: این برنامه موفقیت بزرگی را ثبت کرد و باعث می شود این اقدام را دو یا سه مرتبه در سال تکرار کنیم.

بدون شک این اقدام فرهنگی برای شهردار اصولگرای تهران محمدباقر قالیباف ۵۴ ساله در صورتی که تصمیم بگیرد در انتخابات ریاست جمهوری آینده ایران (۲۰۱۷) مشارکت کند؛ مفید است فردی که قبل از این افسر ارشد سپاه پاسداران و فرمانده پلیس کشور بود. او در دو دوره انتخابات ۲۰۰۵ و ۲۰۱۳ شکست خورد.

قالیباف در سال های اخیر فعالیت های عمرانی و فرهنگی در تهران را افزایش داد و پارک ها و پل ها و خیابان هایی را در تهران ساخت.
459442 983 تهران به نمایشگاه هنری روباز تبدیل شده

resized 458668 383 تهران به نمایشگاه هنری روباز تبدیل شده

resized 458682 710 تهران به نمایشگاه هنری روباز تبدیل شده

resized 458683 965 تهران به نمایشگاه هنری روباز تبدیل شده

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *