رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۴ خرداد ۱۴۰۱

تفریحات سفر به آنتالیا: از ساحل گردی در لارا تا گردش در منطقه کالیچی

لینک این مطلب کپی شد!

آنتالیا مثل دوبی، کوشی‌آداسی، آلانیا، تفلیس و استانبول، یکی از مطرح‌ترین و معروف‌ترین مقصدهای گردشگری هموطنان در کشورهای همسایه بوده و سالانه میلیون‌ها هموطن مسافر ترکیه، راهی این استان دیدنی و سرسبز دیار هرم‌های زمینی و رنگ‌ها و ترانه می‌شوند. یکی از پایتخت‌های گردشگری ترکیه بوده و برای عاشقان حمام آفتاب و ساحل‌نوردی و ورزش‌های آبی به خصوص لاکچری‌گردهای مشکل‌پسند، مقصدی دیدنی و هیجان‌انگیز است.
برخی از مشهورترین دیدنی‌های آنتالیا شامل کالیچی، آکواریوم بزرگ شهر، پارک آبی لند آو لجند، تله‌کابین، آسپندوس، موزه آنتالیا، غار آنتالیا، ساحل لارا و تونک تپه است که در کنار دیگر مقصدهای توریستی این شهر زیبا با چشم‌اندازهای روح‌نواز در این گفتار مجله گردشگری سفرمارکت معرفی گردید. این گفتار، راهنمای گردشگری عالی برای مسافران دیار رقص و شنا و تفریحات آبی و شبانه در یکی از شهرهای توریستی این سرزمین پر گردشگر است.
اگر شما مخاطب گرامی، با خرید تور آنتالیا راهی این دیار شدید یا سابقه گردشگری و شکم‌گردی در این شهر ساحلی دلپذیر را داشتید، نظرات و دیدگاه‌های خود را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.
با بهترین مقصدهای توریستی آنتالیا به روایت مجله گردشگری سفرمارکت همراه باشید.

-7 تفریحات سفر به آنتالیا: از ساحل گردی در لارا تا گردش در منطقه کالیچی

قابل توجه آنتالیاگردها

اگر مسافر آنتالیا در هفته‌ها یا ماه‌های پیش‌رو هستید، به نکته‌های ۱۰ گانه‌ای که توصیه گردشگران ایرانی و غیر ایرانی این شهر ساحلی دوست‌داشتنی ترکیه است توجه داشته باشید تا سفری خاطره‌انگیز برای شما رقم بخورد:
– حتی‌المقدور از طریق رزرو هتل و هم‌چنین تور آنتالیا در شهر خود، عازم این دیار سرسبز شده تا در روزگار گرانی دلار و لیر ترکیه، در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.
– قیمت لیر ترکیه به دلیل تورم ترکیه از سال ۲۰۲۰ میلادی به این سو، مدام تغییر می‌کند. لذا اگر قصد ترکیه‌گردی دارید، از مدت‌ها قبل نسبت به خرید و نگهداری لیر مورد نیاز سفر خود اقدام کنید تا هزینه سفر شما کاهش یابد.
– خرید خانه در آنتالیا با هر قیمتی، منجر به اخذ اقامت دائم ترکیه و دریافت شهروندی این کشور نخواهد شد. مراقب تبلیغ سودجویان و برخی مشاوران قلابی در این شهر باشید.

-6 تفریحات سفر به آنتالیا: از ساحل گردی در لارا تا گردش در منطقه کالیچی

– پامفیلیا آنتالیا و سرزمین شنی آنتالیا (SAND LAND ANTALYA) دو مقصد گردشگری جدید و زیبای شنی این شهر است که برای بازدید کودکان و نوجوانان توصیه می‌شود.
– آنتالیا پارک‌های آبی و استخرهای خیلی خوبی دارد که سرزمین افسانه یا LAND OF LEGENDS از آن جمله است.
– آنتالیا اگر چه پاتوق پرهیجان و بزن و بکوبی برای هموطنان ایرانی و حتی سایر گردشگران این شهر است، اما از غذاهای خوشمزه آنتالیا غافل نشوید. سالاد پیاز یکی از آن‌ها است. نان‌های خوشمزه‌ای هم در این شهر پخت می‌شود. کوله، از معروف‌ترین غذاهای شهر است که مقوی و مفید هم هست.
– تجربه‌های آنتالیاگردهای حرفه‌ای را در بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی توریست‌ها یعنی تریپ ادوایزر (Tripadvisor) مشاهده کنید که شما را با بهترین رستوران ها و کافه ها و کلاب ها و مراکز خرید و گردشگری آنتالیا آشنا می‌کند.
– اگر قصد همسفریابی در این شهر داشتید، حتما بخش همسفریابی لونلی پلنت (Lonelyplant) را در نظر داشته باشید.
– بهترین تخفیف هتل‌های آنتالیا را از طریق سیستم رزرواسیون آنلاین هتل آنتالیا سفرمارکت بدست آورید که شما را با رقابتی‌ترین نرخ‌ها و بهترین و برترین اقامت‌گاه های لوکس و با کیفیت این شهر ساحلی آشنا خواهد کرد.

موزه باستان شناسی آنتالیا

بر خلاف تصور اکثریت گردشگران این شهر، آنتالیا صرفا جایی برای حمام‌آفتاب و ماساژ و اسپا و دوش‌های آبشاری و هتل‌های ALL INCLUSIVE که خوردنی و نوشیدنی‌های ۲۴ ساعته ارائه کند نیست! یکی از جاهای تاریخی این کشور بوده و موزه باستان‌شناسی شهر، شما را به دل تاریخ می‌برد.
موزه باستان شناسی آنتالیا یکی از مناطق دیدنی شهر است. از مهم‌ترین موز‌ه‌های ترکیه بوده و ۷۰۰۰ متر مربع وسعت دارد و ۱۳ تالار نمایش داشته که هزاران شی باستانی برای اعصار گوناگون در آن در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است. تمرکزش به مناطق مدیترانه بوده و مملو از گچ‌بری‌های زیبا و مجمسه‌های چند هزار ساله است.
نشانی موزه آنتالیا: Bahçelievler Mahallesi, Konyaaltı Cd. No:88, 07050 Muratpaşa/Antalya, Turkey
برای بازدید از این مجموعه ۱ ساعت کفایت می‌کند. در این موزه حدود ۳۰ هزار اثر به نمایش گذاشته شده که حداقل ۳ ساعت زمان برای بازدیدش نیاز است.

منطقه کالیچی، پاتوق پیاده‌روی آنتالیا

این منطقه یکی از مراکز گردشگری کم‌تر شناخته شده دیار رقص و آواز و شنا و اسپا در ترکیه است. اگر عازم آنتالیا شدید و خواستید بازدیدی متفاوت از این شهر ساحلی داشته باشید، از هتل لوکس خود بیرون آمده و رهسپار منطقه کالیچی یا Kaleici شوید. قلب تپنده شهر مدرن آنتالیا بوده و تاریخ آن به عهد سلجوقیان و رومیان باستان باز می‌گردد.

-3-1 تفریحات سفر به آنتالیا: از ساحل گردی در لارا تا گردش در منطقه کالیچی

نکته جالب درباره این منطقه آن است که خیابان‌هایی با عرض کم داشته و مملو از خانه‌های قدیمی است که امکان اقامت در آن‌ها نیز برای کوله‌پشتی‌گردها و طبیعت‌گردها وجود دارد. دو ساحل شنی متفاوت نیز در این منطقه در دسترس گردشگران است. لوکیشن‌های خوبی برای سلفی و استوری اینستاگرامی داشته و کافه و رستوران‌های خوبی هم در این منطقه مشغول سرو نوشیدنی‌ها و غذاهای خوشمزه شهر است.
جاذبه‌های تاریخی مثل منار شکسته، برج ساعت، مسجد حمد پاشا در کنار ساحل کالیچی حضور دارد و می‌تواند سفر شما را حس و حالی دیگر ببخشد. قایق‌سواری در کالیچی را فراموش نکنید. دروازه هادریان این منطقه شبیه به طاق نصرت‌های رومی است.
از بوتیک هتل‌های خوشگل این منطقه نیز استفاده کنید که پاتوق فشن-توریسم بلاگرهای حرفه‌ای هم به شمار می رود.

ساحل لارا

از دیگر تفریحات سفر به آنتالیا، ساحل لارا است که نزدیک‌ترین منطقه گردشگری و تفریحی شهر محسوب شده و سواحل شنی، آب شفاف، امواج نرم و ملایمش، پاتوق خوبی برای حمام‌آفتاب گیرهای شهر به خصوص علاقمندان ماساژ با روغن زیتون ترکی در سواحل دریای مدیترانه است. محبوبیت زیادی ساحل LARA در میان گردشگران به خصوص آنتالیا گردهای ایرانی داشته و برای یک سفر خاطره‌انگیز با کلکسیونی از فوتوشوت‌های پر لایک اینستاگرامی به خصوص در غروب دل‌انگیز و مسحور کننده‌اش، انتخابی محشر به شمار می‌رود.

-5 تفریحات سفر به آنتالیا: از ساحل گردی در لارا تا گردش در منطقه کالیچی

از جمله امکانات این مجموعه ساحلی بایستی به انواع و اقسام پلاژها با خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های رژیمی و غیر رژیمی و هم‌چنین کافه و رستوران و کلاب‌های ۲۴ ساعته و مراکز قایق‌سواری و صندلی ساحلی و پارک عجایب اشاره کرد که اوقات خوب و خوشی را برای توریست‌ها به خصوص لاکچری‌گردها به ارمغان می‌آورد.
ساحل لارا با ۸ کیلومتر طول ساحلی ماسه‌ای نرم و طلایی، بخشی از هتل‌های پر طرفدار آنتالیا را نیز در خود جای داده است. این ساحل یکی از تمییز ترین و پر بازدید ترین سواحل کشور ترکیه به شمار می‌آید.

بندر قدیمی آنتالیا

از دیگر جاهای قدیمی و کم‌تر شناخته شده آنتالیا، بندر قدیمی است که می‌تواند در فهرست جاهای دیدنی برای برنامه سفر پر و پیمان گردشگران هموطن، در نظر گرفته شود.
بندر قدیمی آنتالیا، روزگاری، مهم‌ترین قطب اقتصادی این شهر ساحلی چشم‌نواز بود و تجارت و رفاه را به مناطق اطراف می‌آورد. جایی در دل صخره بوده که فضایی دل‌انگیز برای عکاسی‌های غروب دارد. یکی از توریستی‌ترین مقصدهای آنتالیاگردی بوده و البته کم‌تر با استقبال آنتالیاگردهای وطنی مواجه شده است.

-4 تفریحات سفر به آنتالیا: از ساحل گردی در لارا تا گردش در منطقه کالیچی

در این بندر قدیمی، شاهد حضور انواع و اقسام کافه و رستوران به خصوص مقصدهای شکم‌گردی برای لاکچری‌گردها و علاقمندان غذای مدیترانه‌ای بوده و قایق‌های تفریحی در ابعاد و اندازه‌های گوناگون شما را با نرخ‌های مختلف، به گشت و گذار در اطراف این بندر مهمان می‌کنند. لذت قایق سواری در آب‌های ملایم و شفاف و زیبا و البته درخشان بندرقدیمی را در نظر داشته باشید.
آدرس بندر قدیمی آنتالیا: Selçuk Mah., İskele Cad. 38/B, 07040 Muratpaşa/Antalya, Turkey

تونک تپه گردی در آنتالیا!

از دیگر مقصدهای توریستی شهر آنتالیا است که احتمالا کم‌تر با استقبال آنتالیاگردهای وطنی همراه می‌شود. تونک تپه در غرب این شهر ساحلی دیدنی واقع شده و بیش از ششصد متر ارتفاع دارد. رستورانی در بالای تپه واقع شده که بر چشم‌اندازهای منطقه تسلط داشته و برای ارتفاع‌گردهای شکم‌دوست، گزینه خوبی از نظر موقعیت جغرافیایی به شمار می‌رود. کلاب و هتلی در این منطقه قرار دارد.
تله کابین تونک تپه از دیگر مزیت‌های توریستی این منطقه بوده که مشتاقان تله‌کابین را فرا می‌خواند. شما را چند دقیقه از دریا به دل آب می‌برد و معمولا شلوغ است. واقعا ارزش تله‌کابین سواری را داشته چون وقتی به ارتفاع ششصد و اندی می‌رسید، تازه متوجه می‌شوید که ارزش خرید بلیط هواپیما نسبتا گرانش و در صف ماندنش را داشته و منظره‌های فوق‌العاده‌ای پیش ‌چشمان شما است.

-3 تفریحات سفر به آنتالیا: از ساحل گردی در لارا تا گردش در منطقه کالیچی

آبشارهای دودن آنتالیا

آبشارهای دودن از مقصدهای طبیعت‌گردی بیرون شهر آنتالیا است که این هم معمولا در برنامه پرهیجان و پر شور آنتالیاگردهای وطنی جای ندارد! آبشارهای دودن یکی از بهترین آبشارهای کشور ترکیه بوده که در ۱۲ کیلومتری مرکز آنتالیا قرار دارد و برای عزیمت به آن بایستی از تاکسی‌هایی که به این مکان می‌روند، استفاده کرد.
این آبشارها از دو مجموعه آبشارهای بالا و پایین تشکیل شده و آب آبشار پایینی، روی صخره‌ای در دریای مدیترانه می‌ریزد. آبشار بالایی در دل سبزی پارک و کوه واقع شده و محیطی دل‌انگیز را در معرض دیدگان طبیعت‌گردها و کوله‌پشتی گردها به ارمغان می‌آورد.
محیط تمییزی داشته و برای ریلکس کردن محیطی عالی و ساکت و دنج دارد. زیپ‌لاین و شکم‌گردی از دیگر امکانات اطراف آبشارهای دودن آنتالیا است که در نظر داشته باشید.
دودن۱
آدرس عزیمت به محوطه آبشارهای دودن: Çağlayan Mahallesi, Lara Cd. No:457, 07230 Muratpaşa/Antalya,

ساحل‌گردی در کنیالتی

از دیگر مقصدهای ساحل گردی در شهر آنتالیا ساحل Kalekapısı است. در واقع یکی از ۲ ساحل اصلی شهر بوده و هفت کیلومتر طول ساحلی دارد و مکانی مثل لارا، امن و تمییز و مملو از امکانات است. پارک ساحلی بوده و کافه و رستوران و کلاب‌های خوبی در این منطقه در دسترس است. هتل ریکسون DOWN TOWN در این مکان واقع شده که پاتوق لاکچری گردی شهر محسوب می‌شود.
یکی از بهترین نقاط در نیمه نخست سال برای شنا کردن، همین ساحل است. به خصوص SPA و ماساژ و دوش‌های آبشاری و اسموتی‌های خنک و خوشمزه. در این مکان، گل‌های ختمی و درختان کاج ایتالیایی، لوکیشنی رویایی را برای سلفی و استوری بازهای اینستاگرامی به ارمغان می‌آورد. مسافرانش، از آرامش و تمییزی، در اینستاگرام و تریپ ادوایزر، به نیکی یاد کردند.
کنیالتی

غار گردی در آنتالیا!

بله! غار گردی! آنتالیا یکی از مکان‌های ترکیه است که می‌توان از فرصت غار نوردی هم استفاده کرد. جایی که احتمالا خیلی از گردشگران ایرانی حتی به آن فکر هم نمی‌کنند اما پاتوق طبیعت‌گردهای خاص پسند است. غار KARAIN شهر، بیرون شهر بوده و از تاکسی ها و ون ها و اتوبوس برای عزیمت به این منطقه می‌توان استفاده کرد.
در این غار که با نورپردازی خوبی هم همراه شده، آثار دوران پارینه سنگی یافت شده است. بیش از ۴۵۰ پله داخل این غار است که کهنسالان بهتر است آن را در نظر داشته باشند. قسمت اصلی غار روشنایی خوبی داشته و همراه بردن چراغ قوه و کوله‌پشتی سبک توصیه تریپ ادوایرزی‌های آنتالیاگرد است.

-2 تفریحات سفر به آنتالیا: از ساحل گردی در لارا تا گردش در منطقه کالیچی

آنتالیا چند مرکز خرید بزرگ دارد که یکی از آن ها، بازدید از مرکز خرید اوت لت دیپو است که در نشانی: ALTINOVA SINAN MAH, SERIK CAD واقع شده و سایتش هم در نشانی DEEPO قرار دارد. البته روی پسوند .COM.TR در واقع مرکز خرید بزرگ OUTLET CENTER DEEPO آنتالیا، پاتوق خرید ایرانیان بوده و همه چیز یافت می‌شود. این مرکز خرید در سال ۲۰۰۴ افتتاح شد و سالانه میلیون‌ها مشتری دارد. مرکز خریدی بیضی شکل که از معماری‌های جالب شهر محسوب می‌شود.
این مرکز خرید لوکس و شیک شهر، همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ پذیرای بازدید گردشگران است و در محله آلتیوان سینان واقع شده که روبروی فرودگاه شهر است و ده‌ها کافه و رستوران نیز دارد. علاوه بر مرکز خرید اوت لت دیپو آنتالیا، می‌توانید از مرکز خرید تراسیتی، مرکز خرید میگروس و مرکز خرید مارک در کنار بازار قدیمی شهر استفاده کنید.

بازار گردی در آنتالیا

بازار قدیمی شهر برای کسانی که علاقمند به بازارگردی در محیطی قدیمی و سنتی هستند، گزینه خوبی به نظر می‌رسد. بازار گردی در بازار قدیمی آنتالیا، گر چه یادآور بازارهای باشکوه تبریز و قزوین و شیراز نیست، اما به هر حال جایی است برای خرید ارزان‌تر صنایع‌دستی و پوشاک و ملزومات روزمره و البته آشنایی با فرهنگ بومی منطقه.
بازار سنتی آنتالیا، لوکس نیست و در بخش قدیمی شهر و روبروی برج ساعت است. فضایی صمیمی و مملو از مغازه‌های فروش محصولاتی خوراکی و پوشیدنی و غیره و البته رستورانی برای صرف غذاهای سنتی و نوشیدنی های خوشمزه ترک ها محسوب می‌شود.

اکواریوم آنتالیا

مثل آکواریوم بارسلونا و باتومی و دوبی، آکواریوم آنتالیا، از مکان‌های دیدنی شهر است. جایی است که معمولا در فهرست مقصدهای گردشگری برخی از هموطنان قرار گرفته و مخاطبان زیادی دارد.
آکورایوم آنتالیا برای آشنا کردن کودکان و نوجوانان با ظرفیت‌های دریایی و طبیعت دریای مدیترانه و جانورانش، جای خوب و دلپذیری است و در نزدیکی ساحل کنیالتی واقع شده و ۳ بخش به نام: اقیانوسی، جنگل بارانی و ناحیه برفی دارد. جانواران و گیاهان بومی همان منطقه را در بخش‌های سه گانه می شود مشاهده کرد.
آکواریوم آنتالیا داری ۴۰ آکواریوم بوده و بیش از یک صد متر طول تونل آن است و در فهرست برترین آکواریوم های جهان قرار دارد. قسمت کوسه‌های آکواریوم آنتالیا در بین تریپ ادوایزری‌ها، شهرت بیش‌تری پیدا کرده است.

پارک آبی لند آو لجند آنتالیا

پارک آبی LAND OF LEGEND آنتالیا در واقع یکی از هیجان‌انگیزترین و جذاب‌ترین مقصدهای توریستی شهر است. لند آو لجندز یا سرزمین افسانه ها، پارک آبی است. دیزاینش یادآور دیزنی لند پاریس است. امکانات سرگرم کننده بسیار دارد که ارزش نیم روز وقت گذاشتن را دارد. هتل THE LAND OF LEGENDS مالکیت پارک را داشته و مهمانانش، امکان اقامت رایگان دارند. برای رزور ارزان این هتل با کارشناسان سفرمارکت تماس بگیرید.
پارک آبی لند آو لجندز در اتوبان آتاتورک، خیابان بلک واقع شده و شش ساعت هر فرد می‌تواند در آنجا تفریح کند. ساعت کار این پارک از ۹ تا ۱۷ است. مملو از کافه و رستوران و مراکز خرید و پارک آبی با وسایل مجهز برای شنا و موج سواری و سرسره و آنچه در واید وادی دوبی مشاهده کردید! ماساژ و اسپا و استخر و سرویس بهداشتی نیز در دسترس است.

-1 تفریحات سفر به آنتالیا: از ساحل گردی در لارا تا گردش در منطقه کالیچی

امکانات هیجان‌انگیز پارک عبارتند از: سفر دریایی با تیوب تک نفره و دو نفره، استارشیپ تک نفره و دو نفره، چاله عمیق با تیوب دو نفره، سرسره متلاطم، موشک فضایی، سرسره آبی چلنجر، تونل شیرجه عمیق، سرسره وارونه، شناورهای خانوادگی ، برج آبشار، سرسره جریان باد و مجیکون.

اگر سابقه سفر به این شهر ساحلی و هیجان‌‌انگیز ترکیه را دارید یا قصد سفر در روزهای آینده دارید، نظرات و دیدگاه‌های خود را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید. توجه داشته باشید که ارزانترین بلیط آنتالیا را می‌توانید از سفرمارکت رزرو کنید و سفری آسان و راحت را به پایتخت گردشگری ترکیه برای خود و خانواده محترم رقم بزنید.
لینک این گفتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به اطلاع دوستان و آشنایان برسانید و در گروه‌های خانوادگی واتساپی و تلگرامی نیز به اشتراک بگذارید. برای اطلاع از بهترین و جذاب‌ترین مقصدهای گردشگری و خرید و شکم‌‌گردی در ایران و اقصی نقاط جهان، هر روز با مجله گردشگری سفرمارکت همراه باشید.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *