رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۵ مرداد ۱۳۹۸

تفرجگاه‌های خلخال متولی ندارند

لینک این مطلب کپی شد!

رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خلخال گفت: نابسامانی‌های موجود در تفرجگاه‌ها و مناطق نمونه گردشگری این شهرستان ناشی از نبود متولی برای اداره امور این اماکن گردشگری منطقه است.

به گزارش ایرنا ، محمدرضا شایقی روز سه‌شنبه در بازدید گروه نظارتی خلخال از منطقه نمونه گردشگری اندبیل خلخال افزود: با واگذاری نگهداری ۲ تفرجگاه مهم ازناو و اندبیل به شهرداری خلخال وضعیت نه چندان مناسب امکانات رفاهی و تفریحی موجود این مناطق ساماندهی خواهد شد.

وی صدور پروانه فعالیت از سوی اتاق اصناف خلخال برای اماکن تجاری فعال در تفرجگاه اندبیل را غیرقانونی دانست و گفت: هیچ یک از موازین مربوط به راه‌اندازی اماکن گردشگری ویژه مناطق نمونه گردشگری از سوی واحدهای تجاری تفرجگاه اندبیل رعایت نشده و هیچ استعلامی در خصوص فعالیت این واحدها از دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط صورت نگرفته است.

او افزود: با توجه به اینکه اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری خلخال تنها مرجع قانونی پروانه فعالیت برای این گونه اماکن گردشگری است، صدور پروانه فعالیت از سوی یک تشکیلات صنفی برای این اماکن در خارج از محدوده شهر مفهوم ندارد.

شایقی گفت: علاوه بر رعایت نکردن مقررات مربوط به فعالیت اماکن تجاری و گردشگری از سوی صاحبان این آلونک‌ها آلاچیق‌های احداث شده توسط اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خلخال نیز بصورت غیرقانونی توسط این افراد تصرف شده و در حالی که این اماکن برای رفاه و آسایش گردشگران ایجاد شده صاحبان اماکن تجاری این آلاچیق را تصرف کرده و با دریافت هزینه غیرقانونی در اختیار گردشگران تفرجگاه اندبیل قرار می‌دهند.

او اظهار داشت: دهیاری روستای اندبیل و متولی موقتی این تفرجگاه احاطه‌ای برای کنترل کمی و کیفی خدمات گردشگری ارائه شده به گردشگران نداشته و وضعیت سرویس بهداشتی ، جمع‌آوری زباله و وضعیت اماکن تجاری فعال تفرجگاه غیرقابل قبول هستند.

وی افزود: فعالیت این واحدها بدون رعایت موازین قانونی مربوط به راه‌اندازی واحدهای تجاری و اقامتی در مناطق نمونه گردشگری به زیبایی تفرجگاه لطمه زده و می‌تواند منجر به یک حرکت ضدگردشگری شود.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

 تفرجگاه‌های خلخال متولی ندارند

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *