رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۵ خرداد ۱۳۹۸

چهار حفار غیرمجاز در تپه تاریخی قلندرون شازند دستگیر شدند

اشتراک گذاری

اراک – ایرنا – رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شازند گفت: چهار حفار غیرمجاز تپه تاریخی قلندرون در مسیر جاده اراک به بروجرد از توابع این شهرستان دستگیر شدند.

«محمد اتابکی» روز یکشنبه در جمع اصحاب رسانه افزود: این حفاران غیرمجاز در پی گزارش مردمی به واحد اطلاعات و اخبار یگان حفاظت به چنگال قانون گرفتار آمدند.

وی اظهار داشت: محوطه حفاری غیر مجاز در منطقه تاریخی قلندرون ازتوابع روستاهای بهمنی و نهرمیان در حاشیه راه اراک به بروجرد بود که با هماهنگی مقام قضایی و رئیس پاسگاه این روستا متخلفات در حسین ارتکاب جرم دستگیر شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شازند بیان کرد: از متهمان شماری ابزار حفاری، سفال شکسته کشف شده که برای کارشناسی به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تحویل شده و حفاران متخلف نیز با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

اتابکی اظهار داشت:همچنین از دستگیر شده ها مقادیری مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

وی توضیح داد: به استناد ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی، فرهنگی، ممنوع است و متخلفان به حبس از شش ماه تا سه سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ضبط آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شوند.

شهرستان شازند یکی از شهرستان‌های استان مرکزی ایران است مرکز این شهرستان، شهر شازند است که در ۳۳ کیلومتری جنوب غربی اراک قرار دارد.

حفاری غیر مجاز  چهار حفار غیرمجاز در تپه تاریخی قلندرون شازند دستگیر شدند

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *