رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

مرمت حمام تاریخی «بیستون» سردشت امسال به پایان می رسد

تاریخ بروزرسانی :
۵ خرداد ۱۳۹۸

مهاباد- ایرنا- معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: کار مرمت بنای تاریخی حمام بیستون سردشت به عنوان یکی از کارهای مرمتی این اداره کل امسال به پایان رسیده و آماده بهره برداری می شود.

حسن سپهرفر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از طرح های مرمتی مهم سال جاری در استان، مربوط به حمام تاریخی بیستون سردشت است که کارهای مرمتی آن هم اکنون توسط پیمانکار خصوصی با نظارت این اداره کل در دست اجراست.

وی با بیان اینکه برای مرمت این اثر تاریخی حدود یک میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است، اضافه کرد: مرمت این اثر شامل اجرای گنبد و کف سازی کلی به همراه اجرای لوله کشی جهت تاسیسات گرمایش از کف است.

وی ادامه داد : برای اجرای سیستم گرمایشی این بنا، به نوعی از روش قدیمی گرمایشی (روش ازمیری) که در آن حرارت و دوده موتورخانه توسط کانال هایی از دیوارها و سقف فضا به خارج انتقال داده می شد، الگوبرداری شده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: در صورت تخصیص اعتبار، قرار است برخی اقدامات و کارهای تکمیلی دیگر نظیر تکمیل و راه اندازی سیستم و تاسیسات مکانیکی و برقی این اثر اجرا شود.

به گزارش ایرنا حمام تاریخی سردشت مربوط به دوره قاجار بوده و در داخل شهر واقع شده است؛ این اثر در ۲۹ تیر ۱۳۷۷ با شماره ثبت ۲۰۶۹ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

حمام تاریخی بیستون یا کهنه، جنب پارک شهر که در زمان های گذشته به کاروانسرای «الیاس آقا» معروف بوده قرار گرفته و به دستور سردار کل عزیز خان مکری احداث شده است.

-بیستون مرمت حمام تاریخی «بیستون» سردشت امسال به پایان می رسد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *