رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۰ فروردین ۱۳۹۶

رشد ۳۵ درصدی ورود گردشگران خارجی به چهارمحال و بختیاری

اشتراک گذاری

بهمن عسگری سوادجانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۶۰ درصد گردشگران از کشورهای اروپایی و آمریکا با هدف تماشای جاذبه های بوم گردی و زندگی عشایر کوچرو و ۴۰ درصد گردشگران خارجی از کشورهای چین، کرده جنوبی، ژاپن، ترکیه و روسیه با اهداف اقتصادی و تجاری به استان سفر کرده اند.
وی همچنین از اقامت ۶۵۰ گردشگر داخلی در استان طی سال ۹۵ خبر داد و گفت: این آمار در مقایسه با سال ۹۴ از رشد ۱۵ درصدی برخوردار است.
عسگری سوادجانی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری به تازگی به عنوان برند بوم گردی کشور معرفی شده است، تصریح کرد: طبیعت بکر، گونه های گیاهی و جانوری نادر و شیوه زندگی عشایرنشینی از جاذبه های منحصربه فرد این استان است که می تواند در جذب گردشگران داخلی و به ویژه خارجی نقش مهمی ایفا کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بیش از ۴۵۰ جاذبه تاریخی، طبیعی و بوم گردی و ۱۲ روستای هدف گردشگری در استان شناسایی شده که زمینه را برای توسعه صنعت گردشگری در استان بخوبی فراهم کرده است.
به گزارش ایرنا، در ایام نوروز ۹۶ نیز ۴ میلیون و ۹۹۱ مسافر به این استان وارد شده که از این تعداد ۷۳ هزار و ۷۷۹ مسافر در استان اقامت گزیده اند که در مقایسه با نوروز ۹۵ به ترتیب از رشد ۱۱ درصدی و ۱۰ درصدی برخوردار شده است.

 رشد 35 درصدی ورود گردشگران خارجی به چهارمحال و بختیاری

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *