رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۶ مرداد ۱۳۹۳

تفاهم نامه بین موزه ای ایران و ایتالیا به امضاء رسید

اشتراک گذاری

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۵/۰۶ – تهران – ایرنا – مدیرکل موزه ملی ایران و سفیر ایتالیا در تهران روز دوشنبه تفاهم نامه بین موزه ای امضا کردند.

به گزارش روز دوشنبه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری موزه ملی ایران به نمایندگی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران و سفارت ایتالیا در تهران به نمایندگی از وزارت میراث و فعالیت های فرهنگی و جهانگردی جمهوری ایتالیا، موزه واتیکان، موزه کاپیتولینی و بنیاد پرادا این تفاهم نامه را امضاء کردند.

مدیر کل دفتر امور بین الملل سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری پس از امضای این تفاهم نامه با اشاره به همکاری های دیر باز دو کشور در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: ما تاکنون حدود ۹۰ تفاهم نامه با کشورهای دنیا به امضاء رسانده ایم که برخی از آنها روی میز باقی مانده که اهتمام جدی ما بر این است که در دوره دولت تدبیر و امید همه اسناد توشیح شده را وارد فاز اجرائی کنیم.

لادن جعفری تهران تصریح کرد: هدف از امضاء تفاهم نامه حاضر تحکیم همکاری های فرهنگی و پژوهشی وزارت میراث و فعالیت های فرهنگی و گردشگری جمهوری ایتالیا و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران در حوزه ارتباطات بین موزه ای است.

مهنازگرجی رئیس کل موزه ملی ایران نیز دراین مراسم ضمن خوشامدگویی به حضار از اهتمام جدی طرفین برای امضاء سند تقدیر و تشکر کرد.

لوکا جان سانتی سفیر ایتالیا در تهران نیز ضمن تشکر اظهار داشت: روابط ایران و ایتالیا دارای سوابق درخشانی است که امید می رود با امضاء این تفاهم نامه وارد فاز جدیدی شود.

جان سانتی که روزهای پایانی ماموریت خود در ایران را سپری می کند از همکاری های خوب و سازنده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در طول مدت اقامت خود در تهران قدردانی کرد.

این نشست باحضور محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی در موزه ملی ایران برگزار شد.

در حاشیه این ملاقات، سفیر واتیکان ضمن تجلیل از ارزش گذاری کشورمان به هنر و تاریخ، از حضور فعال بانوان ایرانی در عرصه های مدیریتی این سازمان اظهار خرسندی کرد.

81253619-5850885 تفاهم نامه بین موزه ای ایران و ایتالیا به امضاء رسید

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *