رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۰ آذر ۱۳۹۳

تشکیل کمیته فنی مرمت مدرسه عالی شهید مطهری

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۰۹/۱۰-کمیته فنی مرمت مدرسه عالی شهید مطهری با حضور خبرگان حوزه مرمت به زودی تشکیل می‌شود.

مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشکری در دیدار با آیت الله امامی کاشانی، تولیت مدرسه عالی شهید مطهری از تشکیل کمیته فنی برای مرمت این اثر ثبت ملی شده خبر داد.

معاون رئیس‌جمهور در این دیدار با اشاره به اینکه مدرسه عالی شهید مطهری، بنایی فاخر، ماندگار و ارزشمند است، افزود: کمیته فنی پس از بررسی شرایط موجود، دستور کار را به ما ارائه می‌دهند و مرمت این مدرسه با اولویت‌بندی موارد اضطراری آغاز می‌شود.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی ادامه داد: مرمت مدرسه عالی شهید مطهری نیازمند اقدامات اساسی و اصولی است، مرمت اضطراری از سال جاری آغاز می‌شود و ممکن است تا دو سال ادامه پیدا کند.

سلطانی‌فر با تاکید بر اینکه مرمت مدرسه عالی شهید مطهری پس از اولویت‌بندی مورد نظر کمیته فنی آغاز می‌شود، افزود: مرمت این اثر تاریخی باید به طور مستمر و دائمی ادامه داشته باشد.

وی همچنین از دغدغه آیت‌الله امامی کاشانی نسبت به مرمت و نگهداری اثر تاریخی، مدرسه شهید مطهری تقدیر کرد.
در این دیدار آیت‌الله امامی کاشانی بر اهمیت حفظ میراث‌فرهنگی تاکید کرد و افزود: مدرسه شهید مطهری یکی از آثار فاخر میراث فرهنگی است که باید حفظ شود.

وی ادامه داد: مرمت این مدرسه در سالهای گذشته بی‌نتیجه و ناقص باقی ماند و من امیدوارم با تدبیر شما، اقدامات جدی برای احیاء و نگهداری مدرسه عالی شهید مطهری انجام شود.

آیت‌الله امامی کاشانی از تشکیل کمیته فنی مرمت مدرسه شهید مطهری ابراز رضایت کرد و افزود: با توجه به اینکه بسیاری از گردشگران و میهمانان مجلس شورای اسلامی علاقه‌مند به بازدید از این اثر تاریخی هستند، مرمت این اثر باید با سرعت و دقت انجام شود.

1144 تشکیل کمیته فنی مرمت مدرسه عالی شهید مطهری

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *