رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۸ مرداد ۱۳۹۹

ترمینال جنوب تهران

لینک این مطلب کپی شد!

ترمینال جنوب تهران، یکی از پررفت و آمد ترین ترمینال های تهران است که همیشه پر از مسافر است .در گذشته خدمات سفرهای بین شهری با اتوبوس توسط گاراژهایی که مجوز بنگاه مسافربری داشتند ارائه می‌شد. این گاراژها عمدتا در اطراف بازار و خیابان‌های مولوی و ناصر خسرو فعال بودند؛ اما با افزایش جمعیت و رشد ترافیک و همچنین تغییر در سیستم حمل و نقل، امکان ارائه خدمات توسط این مراکز لغو شد و درست در همین زمان بود که طرح ترمینال جنوب کشیده شد.

ترمینال جنوب

ساخت این ترمینال در سال ۱۳۵۳ برنامه ریزی شد که پس از انقلاب ساخت آن شروع گشت و در تیر ماه سال ۱۳۵۹ به بهره برداری رسید. مساحت این بنا ۱۷ هکتار است که آن را بعد از ترمینال غرب تبدیل به بزرگترین پایانه مسافربری تهران می‌کند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید مکان فعلی ترمینال جنوب در گذشته محل کوره‌های آجرپزی بوده است.
لازم است چند روز قبل بلیط خود را تهیه کنید تا هنگام مراجعه به ترمینال نگرانی ‌ای نداشته باشید. در این پایانه برای شهرهای بزرگ و توریستی مانند اصفهان ، شیراز ، یزد ، کرمان ، اهواز ، همدان و ..‌. همواره اتوبوس وجود دارد که باعث اهمیت هر چه بیشتر این ترمینال می‌شود. اگر قصد سفر در ایام پر رفت و آمد مانند عید نوروز و عید فطر را دارید، باید از یک هفته قبل بلیط خود را تهیه کنید تا به مشکل برنخورید.
ممکن است بعضی اوقات حرکت اتوبوس‌ها به دلایل مختلفی مانند برف و باران، طوفان‌های گرد و خاک، شرایط جاده‌ها و … با تاخیر اتفاق بیافتد یا کاملا لغو شود که در این صورت یا بلیط برای تاریخ دیگری برای شما صادر می‌شود یا پول به شما بر می گردد.

ترمینال جنوب

نحوه دسترسی به ترمینال جنوب

آدرس: تهران، بزرگراه بعثت، رو به‌ روی کارخانه روغن نباتی قو، ترمینال جنوب یا پایانه‌ی مسافربری خزانه
ترمینال جنوب از مهم‌ترین پایانه‌های شهر تهران به شمار می‌رود و به همین علت روش متعددی برای رسیدن به آن تدارک دیده شده است.
دسترسی با مترو: ایستگاه ترمینال جنوب که در خط ۱ (کهریزک به تجریش) قطار شهری قرار دارد، مناسب‌ترین ایستگاه مترو تهران برای رسیدن به این پایانه است. خروجی این ایستگاه در خیابان عباسی و درست رو به روی پایانه می‌باشد و با کمی پیاده‌روی به آن خواهید رسید. البته زیر گذری به صورت مستقیم از مترو به ترمینال می‌رود.
ساکنین کرج نیز باید در انتهای خط ۵ قطار بین شهری یعنی ایستگاه صادقیه قطار را ترک کنند و وارد خط ۲ (به سمت فرهنگسرا) شوند. سپس در هشتمین ایستگاه یعنی امام خمینی (ره) خط عوض کرده و وارد خط ۱ به سمت کهریزک شوند. ایستگاه ترمینال جنوب پنجمین ایستگاه خواهد بود.
دسترسی با بی‌آر‌تی: دو خط ۸ ( پایانه خاوران) و ۴ (پایانه افشار) در آخرین ایستگاه خود به ترمینال جنوب می‌رسند و شما به کمک آن‌ها می‌توانید به این پایانه دسترسی پیدا کنید.
دسترسی با خودروی شخصی: در جنوب این پایانه اتوبان بعثت قرار دارد که یکی از اصلی‌ترین راه‌های دسترسی است. اگر شما ساکن جنوب تهران باشید به راحتی با کمک بزرگراه-های تندگویان یا امام علی (ع) به سمت شمال می‌توانید یه این اتوبان برسید.
ساکنین شمال و مرکز تهران باید از اتوبان نواب استفاده کنند تا به بزرگراه بعثت برسند. همچنین خیابان هفده شهریور نیز در انتها و به سمت جنوب به اتوبان بعثت می‌رسد.

ترمینال جنوب تهران
ساکنین شرق باید از اتوبان‌های بسیج یا امام علی (ع) به سمت جنوب استفاده کنند تا به بزرگراه بعثت دسترسی پیدا کنند.
اگر در غرب تهران سکونت دارید، می توانید از اتوبان سعیدی استفاده کنید‌. این اتوبان را تا انتها بروید تا به بزرگراه چراغی برسید. به این بزرگراه بروید و سپس در انتهای آن به اتوبان نواب به سمت جنوب وارد شوید. در آخر نواب شما به بزرگراه بعثت می‌رسید که ترمینال جنوب در آن قرار دارد.
بهترین روش رسیدن به ترمینال جنوب با خودروی شخصی برای ساکنین کرج استفاده از اتوبان آزادگان است. این اتوبان به سمت جنوب شرقی ادامه دهید تا به خروجی تندگویان برسید. وارد این بزرگراه به سمت شمال شوید. پس از طی مسافتی نه چندان زیاد به اتوبان بعثت دسترسی خواهید یافت.
ترمینال جنوب دارای دو پارکینگ در دو طرف محوطه می‌باشد که باعث می‌شود در مسافرت هیچ نگرانی‌ای بابت ماشینتان نداشته باشید.

تعاونی‌ها و شرکت‌های مسافربری در ترمینال جنوب همه روزه از ساعت ۵ صبح الی ۲۴ فعال می‌باشند. ساعت کاری سایر زیرمجموعه به شرح زیر است:
درمانگاه هر روز از ساعت ۸ صبح الی ۱۷
بانک شهر شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح الی ۱۵ و در روز پنجشنبه از ۸ صبح الی ۱۳
اتاق مادر و کودک، کارواش، بوفه و رستوران همه روزه از ۵صبح الی ۲۴
اورژانس و کلانتری به صورت شبانه روزی
شرکت‌های تاکسیرانی نیز چه برای سفرهای داخل شهری و چه بین شهری به صورت ۲۴ ساعته آماده‌ی سرویس‌دهی هستند.

از امکانات جالب ترمینال جنوب، آن است که در جلوی ورودی‌های این ترمینال افرادی با چرخ دستی حضور دارند تا به شما کمک کنند که چمدان و وسائل خود را به راحتی حمل کنید.
پارکینگ: پارکینگ خودروهای سواری ترمینال جنوب با ظرفیت ۷۵۰ ماشین، به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به مسافران است.
جایگاه سوخت: جایگاه سوخت نیز به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کند و هر سه نوع سوخت یعنی بنزین، گاز و گازوئیل را ارائه می‌دهد.
اتاق مادر و کودک: این اتاق در طبقه همکف رو به روی تعاونی ۱۵ قرار دارد و برای استراحت مادران رسیدگی آن‌ها به فرزندانشان تعبیه شده است.
نمازخانه: در این مکان تمام نمازهای یومیه به صورت جماعت برگزار می‌شود. البته نمازخانه به صورت ۲۴ ساعته باز است.

ترمینال جنوب تهران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *