جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پایانه های سفر تهران

تاریخ بروزرسانی :
۱۱ اسفند ۱۳۹۳

فرودگاه بین المللی امام خمینی

پیش نویس طرح جامع فرودگاه در سال ۱۳۵۴ تهیه و در سال۱۳۵۶ موافقت اصولی با آن به عمل آمد و مقدمات اجرائی آن آغاز گردید، پس از توقف چند ساله مصادف با جنگ تحمیلی ، مجدداً در اسفند ۱۳۶۹ فعالیت در این زمینه به صورت عملی شروع شده و با تجدید نظر در طرح جامع و تصویب آن توسط وزیر راه و ترابری و رئیس سازمان هواپیمائی کشوری وقت، عملیات طراحی و اجرایی ادامه یافت . در سال ۱۳۸۱ فرودگاه مذکور برای تمام پروازهای بین المللی و جابجایی مسافران در سال برنامه ریزی شد.

مسافران گرامی می توانند جهت اطلاع از زمان دقیق پرواز با سامانه ۰۹۶۳۳ تماس حاصل فرمایند یا شماره پرواز مورد نظر خود را به شماره ۳۰۰۰۵۱۰۰ ارسال نمایند.

امام 1 پایانه های سفر تهران

امام 2 پایانه های سفر تهران
امام پایانه های سفر تهران
khoruji پایانه های سفر تهران

tranzit پایانه های سفر تهران

vorudi پایانه های سفر تهران

فرودگاه بین المللی مهرآباد

فرودگاه مهرآباد با توجه به رشد ترافیک هوایی و افزوده شده شرکتهای هواپیمائی و خطوط هوایی درهر برهه زمانی با نیازهای جدید مسافرین و مراجعین و شرکتهای هواپیمائی و جانبی مواجه می شود که درصد درفع نیازها و در جهت کسب درآمد فعالیت های تجاری قابل ملاحظه ای را در برنامه کاری خود دارد .

رستوران و مراکز تهیه و ارائه غذای سریع و آماده از جمله نیازهای مسافران می باشد . همچنین با توجه به کمبود فضای پارک اتومبیل خصوصاً در ایام حج ، از دیگر تسهیلاتی مورد نیاز مسافران ، فضای پارک اتومبیل است .

کارکنان خطوط هوایی که در فرودگاه بین المللی مهرآباد به کار مشغولند ، از دیگر گروه های مشتریان می باشند که این فرودگاه می تواند از تأمین خدمات و تسهیلات برای آنها منتفع شود .

در این رابطه ، شکاف عمده ای میان خدماتی که در حال حاضر در فرودگاه بین المللی مهرآباد ارائه می شود و رشدی که در آنجا در شرف وقوع است ، وجود دارد .

در عرصه خدمات هوانوردی نیز ، فرودگاه می تواند با ارائه خدمات ، نه تنها به منظور افزایش در آمدهای هوانوردی ، بلکه همچنین با تأمین خدمات جدید به بهره برداران هواپیماها ، به درآمدهای خود بیفزاید.

رابطه میان فرودگاه و استفاده کنندگان از تسهیلات که می توان آنها را به مسافران و خطوط هوایی تقسیم کرد ، می تواند به رابطه ای سازنده تبدیل شود ، به گونه ای که تأمین مالی به منظور توسعه فرودگاه ، توسط استفاده کنندگان اصلی از آن صورت گیرد ، بنابراین تشریک مساعی میان فرودگاه و مسافران و خطوط هوایی موضوع حساس و تعیین کننده ای در توسعه فرودگاه به شمار می آید .

اطلاعات فرودگاه
جایگاه وظیفه تلفن
ترمینال اطلاع رسانی پروازها ۳۱۸۳-۶۱۰۳۱۹۴
ترمینال ۲ اطلاع رسانی پروازها ۳۱۹۳-۶۱۰۲۳۱۸۹
ترمینال ۳ اطلاع رسانی پروازها ۳۴۶۰- ۶۱۰۳۴۶۱
ترمینال ۴ اطلاع رسانی پروازها ۳۱۹۲-۶۱۰۲۳۱۸۷
ترمینال ۵ اطلاع رسانی پروازها ۳۴۶۲- ۶۱۰۲۳۴۶۳
ترمینال ۶ اطلاع رسانی پروازها ۳۱۹۶- ۶۱۰۲۳۲۱۹

15667191 پایانه های سفر تهران

mehrabad 1812 mm پایانه های سفر تهران

ایستگاه راه آهن تهران

ساختمان ایستگاه راه‌آهن بنایی مربوط به دوره پهلوی اول است که در جنوب میدان را‌ه‌آهن در تهران جای گرفته است. این اثر در تاریخ ۲۰ اسفند ۱۳۷۹ با شمارهٔ ثبت ۳۶۳۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

پیشینه

کلنگ ساختمان ایستگاه راه آهن تهران در ۲۳ مهر ماه سال ۱۳۰۶، با حضور رضا شاه پهلوی در اراضی جنوبی تهران‌، که تمامی آن بیرون از دروازه گمرک به همین منظور در نظر گرفته شده بود، به زمین زده شد. وسعت ایستگاه راه آهن تهران بطور تقریبی ۱۷۴ هکتار می‌باشد که محدود است به خیابان‌های شوش – کشتارگاه ( بهمن ) بزرگراه بعثت و خیابان ری (شهید رجایی).

معماری

معمار اصلی ایستگاه راه‌آهن یک معمار اکراینی بنام ولادیسلاو ولادیسلاوویچ گارادیتسکیی Городецкий بود که در سال ۱۸۶۳ متولد شده و در سال ۱۹۲۰ به لهستان مهاجرت می‌کند بعد توسط یک شرکت آمریکایی برای احداث ایستگاه راه اهن تهران به ایران دعوت می‌شود و در سال ۱۹۳۰ در تهران فوت می‌کند و در گورستان ارامنه تهران به خاک سپرده می‌شود.

البته آقای کریم طاهرزاده بهزاد (متولد ۱۲۷۶ تهران – برادر مینیاتوریست مشهور حسین بهزاد) بر کار نظارت داشته است.[نیازمند منبع] وی در ترکیه به تحصیل پرداخت و فارغ التحصیل دانشکده فنی استانبول است . در سال ۱۲۹۷ ( دو سال قبل از روی کار آمدن رضاخان ) به برلین رفت و پس از پایان تحصیلات در سال ۱۳۰۶ به ایران بازگشت .

بنای ایستگاه مرکزی راه‌آهن، با الهام از عظمت و شکوه معماری ایران باستان‌، با استفاده از شیوه اکسپرسیونیسم آرمان‌گرا ساخته شد. ورودی ایستگاه مرکزی وسیع است و این ریتم از طریق پنجره‌ها، بازشوها و جرزهای سراسری دیوارها نیز کاملاً آشکار است‌. ایستگاه از پی تا سقف با آهن و سیمان ساخته شده است و پنجره‌های آن از برنز و آهن برونمای خارجی آن از سنگ سفید تراورتین است که از معدن سنگ پل سفید استخراج گردیده است.

از کل مساحت ایستگاه تهران مساحتی در حدود ۳۰/۰۰۰ متر مربع به ایستگاه مسافری اختصاص دارد که شامل سالن انتظار و ۵ سکوی مسافری است.

آدرس:تهران میدان راه آهن ابتدای شوش شرقی بعد از زمین چمن اداره کل راه آهن تهران
تلفن: ۵۵۱۲۲۳۳۱
نمابر: ۵۵۱۲۵۶۵۲

روابط عمومی
: ۵۵۱۲۲۳۸۶

واحد ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات: ۵۵۱۲۲۳۲۲
نمابر: ۵۵۱۲۴۳۲۳

واحد امورقراردادها: ۵۵۱۲۲۳۱۵
تلفکس: ۵۵۱۲۲۴۵۹

سامانه صدای مسافر: ۵۱۴۹

راه آهن تهران 1 پایانه های سفر تهران

راه آهن تهران پایانه های سفر تهران

حمل و نقل جاده ای

ترمینال غرب

پایانه مسافری غرب در ضلع شمال غرب میدان آزادی واقع است.

این پایانه با ۵۰ هکتار مساحت، جنوبی‌ترین بخش ناحیه ۶ منطقه ۵ شهرداری تهران را به خود اختصاص داده است.

پایانه مسافری غرب، حدفاصل خیابان شهید محمد علی جناح(از شرق) و خیابان شهید برادران رحمانی(از غرب) واقع است. ضلع جنوبی پایانه به پارک‌سوار آزادی و در ادامه به میدان آزادی منتهی می‌شود و ضلع شمالی آن، بزرگراه شیخ فضل‌اله نوری است. بلوار دانش، مسیر ارتباطی خیابان شهید محمدعلی جناح و خیابان شهید برادران رحمانی، پایانه غرب را به دو قسمت فاز ۱ و ۲ تقسیم کرده است.

فاز ۱ پایانه به قسمت جنوبی پایانه اطلاق می‌شود که مهم‌ترین قسمت پایانه بوده و ساختمان مرکزی پایانه و سکوی سوار و پیاده شدن مسافر در آن قسمت است.

در فاز ۲ پایانه، مجتمع بزرگ تعمیرگاهی، مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین، مجتمع تفریحی رفاهی پایپار، ایستگاه شماره ۳۴ سازمان آتش‌نشانی، جایگاه سوخت گازوئیل، بنزین و … واقع است.
همجواری پارک‌سوار آزادی با پایانه مسافری غرب و استقرار ایستگاه مترو میدان آزادی و ایستگاه سواری‌های درون‌شهری، ایستگاه اتوبوس‌هایBRT و شرکت واحد، رفت و آمد به پایانه را برای مسافران و مراجعه‌کنندگان تسهیل کرده است.

طول جغرافیایی: ۵۳۰۱۴۰۵

عرض جغرافیایی: ۳۹۵۱۳۹۱۵

تلفن گویا: ۴۴۶۶۵۳۵۵- ۴۴۶۵۹۶۷۶

دفتر مدیریت

تلفن : ۴۴۶۵۶۲۱۸

فکس: ۴۴۶۵۴۱۷۴

روابط عمومی

تلفن: ۴۸۰۰۴۱۳۰

امور اداری

تلفکس: ۴۴۶۳۳۱۹۵

1 پایانه های سفر تهران

پایانه جنوب

پایانه مسافری جنوب در بخش شمالی بزرگراه بعثت قرار دارد و نخستین پایانه احداثی مجهز در سطح تهران است. این پایانه، در منطقه ۱۶ شهرداری تهران واقع شده و از سمت شمال، به خیابان شهید تقوی (خط BRT شهید افشار) از جنوب به اتوبان بعثت، از سمت غرب به خیابان شهید بخارایی و از شرق به خیابان عباسی محدود می‌شود.

ساختمان این پایانه مدور است و به دست مهندسان خارجی ساخته شده است. طراحی پایانه طوری است که با وجود محوطه پررفت‌وآمد آن، هیچ دود و غباری وارد سالن نمی‌شود.

پایانه مسافری جنوب در زمینی به‌مساحت بیش از ۱۷ هکتار بنا شده است. طبقه همکف با مساحت ۸۸۰۰ مترمربع شامل ۲۰ تعاونی و شرکت مسافربری است.

طبقه اول شامل غرفه کتاب و محصولات فرهنگی، اتاق مادروکودک، قنادی، تنقلات، خرازی و بهداشتی، اغذیه‌فروشی، بانک شهر، آکواریوم بزرگ ماهیان آب شور و…. است.

طبقه دوم با مساحت ۴۲۰۰ مترمربع شامل رستوران، سایت کامپیوتر پایانه، دفاتر دژبانی‌های ارتش، ناجا و سپاه است.

طبقه سوم: با مساحت ۶۲۰ مترمربع شامل قسمت‌های اداری، مدیریت پایانه، نمایندگی وزارت راه و… است.

طول جغافیایی : ۵۳۷۹۲۳

عرض جغرافیایی: ۳۹۴۵۱۰۱

3 پایانه های سفر تهران

2 پایانه های سفر تهران

پایانه شرق تهران

این پایانه در شرق تهران واقع شده و از شمال به خیابان دماوند، از جنوب به بزرگراه شهید یاسینی، از شرق به توقفگاه خط یک سامانه اتوبوس‌های تندرو و از غرب به پارک عطار منتهی می‌شود.

طول جغرافیایی: ۵۴۶۹۹۵۵

عرض جغرافیایی: ۳۹۵۳۳۷۷۲۵

4 پایانه های سفر تهران

پایانه و پارک سوار بیهقی

این پایانه و پارک‌سوار از شمال به بزرگراه آفریقا، از جنوب به بزرگراه شهید مدرس، از شرق به بزرگراه رسالت و از غرب به میدان آرژانتین منتهی می‌شود.

طول جغرافیایی: ۵۳۷۸۸۲۵

عرض جغرافیایی: ۳۹۵۵۰۴۴۵

آدرس: میدان آرژانتین، پارکسوار بیهقی

تلفن: ۸۸۵۴۳۷۴۸

5 پایانه های سفر تهران

پایانه پونک

میدان پونک، بلوار میرزابابایی، تقاطع سردار جنگل، جنب مرکز میوه و تره بار

طول جغرافیایی: ۵۲۹۵۶۲

عرض جغرافیایی: ۳۹۵۷۵۲۶

آدرس: خ سردار جنگل نبش میرزا بابایی

6 پایانه های سفر تهران

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • الهام حاجی زاده

    شهر عزیزمون تهران از همه نظر بهترین هست هم دو فرودگاه برتر ایران رو داره و هم بهترین ترمینال های اتوبوس.ترمینال آرزانتین بهترین هست

    ۸ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • مهرنوش زاده رفيع

    پايانه جنوب يكي از شلوغ ترين و پر رفت و آمدترين پايانه هايي است كه تا به حال ديدم
    كاش تابلوهاي راهنماي بيشتري براي راهنمايي مسافران نصب كنند

    ۲۱ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • آرش واعظی

    رو دست این فرودگاه تو ایران نیست به این بزرگی و با امکانات و شیک

    ۱۳ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *