رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۵ تیر ۱۴۰۱

تراول ماگ چیست و چه ویژگی هایی دارد ؟

اشتراک گذاری

تراول ماگ چیست و چه ویژگی هایی دارد ؟ این موضوعی است که در این مطلب به بررسی آن خواهیم پرداخت . مسلما دوستداران قهوه و چای هیچ وقت دوست ندارند که قهوه یا چای خود را در سفر یا مسیری که طی می کنند سرد بنوشند یا کسانی که عطش فراوان دارند ، در سفر یا مسیری که برای رسیدن به محل کار خود طی می کنند دوست ندارند نوشیدنی را گرم بنوشند دوست دارند خنک و دلچسب باشد . تراول ماگ این مشکل را حل کرده و با عایقی که در بدنه خود دارد نوشیدنی گرم را گرم و نوشیدنی سرد را سرد نگاه می دارد.

تراول ماگ

تراول ماگ یا ماگ سفری چیست؟

تراول ماگ یا ماگ سفری لیوانی است همه کاره که تنوع زیادی دارد و در کنار آن امروزه طرفدار زیادی هم دارد . برای سرو نوشیدنی های سرد و گرم می توانید از تراول ماگ های مختلف استفاده کنید. ماگ سفری یا لیوان مسافرتی نوعی لیوان با بدنه عایق است که از تغییر دمای نوشیدنی جلوگیری می کند. یکی از مزایای ماگ مسافرتی برای صاحبان آن حفظ دمای داخلی آن برای ساعت هاست.

به عبارت دیگر، نوعی فنجان است که معمولاً برای نوشیدن نوشیدنی های گرم مانند قهوه، شکلات داغ، سوپ یا چای استفاده می شود. این شیشه ها معمولا ظرفیت بیشتری نسبت به انواع دیگر شیشه ها دارند. این خاصیت تراول ماگ که می تواند دمای مایعات را برای مدت طولانی ثابت نگه دارد، به دلیل نوع مواد به کار رفته در ساخت این ماگ سفری منحصر به فرد است.

بهترین تراول ماگ به گونه‌ای طراحی شده‌ اند که قهوه، چای، آب یا هر نوشیدنی دیگری را برای ساعت‌ها در دمای ایده‌آل نگه می‌دارند. در واقع، بیشتر موارد آن‌ها را می‌توان هم برای نوشیدنی‌های گرم و هم سرد استفاده کرد که باعث می‌شود کاربرد آن ها بسیار متنوع‌تر باشد. ماگ های مسافرتی معمولاً از فولاد ضد زنگ، سرامیک یا سیلیکون ساخته می‌شوند و در انواع شکل‌ها و اندازه‌ها، از جمله گزینه‌هایی با دسته، درب‌های ضد نشت، نی‌ دار و موارد دیگر وجود دارند. هیچ کمبودی در گزینه ها وجود ندارد، بنابراین باید به عواملی مانند ظرفیت، نیازهای تمیز کردن و ویژگی های خاص توجه کنید تا بهترین گزینه را برای نیازهای خود پیدا کنید. چه در حال رفت و آمد به محل کار یا پیاده روی در صبح زود باشید، تراول ماگ خوب برای نگهداری نوشیدنی شما ، یکی از گزینه های واجب است هستند. پس از معرفی ماگ مسافرتی حالا نوبت به توضیح دادن نحوه استفاده از تراول ماگ می رسد.

نحوه استفاده از تراول ماگ

قبل از توضیح نحوه استفاده از تراول ماگ نیاز است که شما را با مکانیزم کارکرد این وسیله آشنا کنیم. برای فهمیدن روش گرم نگه داشتن قهوه و یا نوشیدنی در ماگ های سفری ، ابتدا باید بفهمید چه چیزی باعث سردشدن آن ها می شود. معمولا هر چه سرعت جهش مولکول های یک مایع بیشتر باشد ، دارای درجه حرارت بیشتری است. بنابراین هنگامی که مولکول های یک نوشیدنی داغ با هوای سرد برخورد می کند، از سرعت آن ها کاسته می شود و در نتیجه درجه حرارت نوشیدنی پایین تر می آید و اگر همچنان در مجاورت هوای سرد باقی بماند، این روند ادامه می یابد تا نوشیدنی و هوا به دمای برابر برسند. به همین دلیل است که دمای بخش بالایی نوشیدنی از دمای بخش داخلی نوشیدنی سرد تر است. اما هنگامی که نوشیدنی داغ را درون تراول ماگ می ریزیم، بدنه عایق ماگ مانع از تبادل گرما بین نوشیدنی و هوای بیرون می شود. از طرفی محفظه نگه دارنده نوشیدنی در تراول ماگ، در یک فضای خلاء قرار گرفته است، بنابراین به هیچ عنوان امکان انتقال حرارت را نخواهد داشت. به عبارت دیگر عایق کاری خلاء با بیرون کشیدن هوای بین لایه های فلزی تراول ماگ، امکان انتقال حرارت را از بین می برد. ماگ هایی که از عایق بندی خلاء بهره نمی برند و دارای دیواره های داخلی و خارجی هستند،لیوان های دو جداره نامیده می شوند و جنس دیواره داخلی آن ها معمولاً از استیل ضد زنگ است در حالی که دیواره خارجی می تواند از جنس استیل ، پلاستیک یا سایر موارد دیگر باشد.

پس بهترین توضیح در مورد نحوه استفاده از تراول ماگ این است: تراول ماگ ها دارای بدنه عایق هستند و بین فضای داخل و خارجی یک لایه خلاء تعبیه شده است که مانع از انتقال سریع دما می شود به طوری که اگر یک نوشیدنی در ۲۰ دقیقه به دمای محیط می رسد، با استفاده از تراول ماگ که به برند و تولید کننده آن بستگی دارد، بین یک تا چهار ساعت به تاخیر می افتد. ابتدا شما نوشیدنی سرد یا گرم تان را آماده کنید. درب ماگ را باز کنید و نوشیدنی را داخل آن بریزید. سپس بلافاصله درب تراول ماگ را ببندید. درب اغلب تراول ماگ خوب و استاندارد بازار، دارای یک ضامن ماشه ای است که شما با فشار دادن آن قابلیت استفاده از نوشیدنی را پیدا می کنید و با برداشتن دست تان درب ماگ مسافرتی بسته می شود که این امر از ریختن و تغییر دمای نوشیدنی داخل آن جلوگیری می کند.

مزایای تراول ماگ خوب

حالا که عملکرد تراول ماگ را توضیح دادیم و توضیح دادیم که تراول ماگ چیست نوبت به بررسی مزایا ماگ مسافرتی می رسد. خوردن یک فنجان نوشیدنی مورد علاقه در راه رفتن به محل کار یا مدرسه، مسیر را بسیار لذت بخش تر می کند. اما با توجه به اینکه سالانه میلیاردها لیوان یکبار مصرف به محل دفن زباله می روند، زمان آن فرا رسیده است که عادت های روزانه مصرف قهوه و چای را پایدارتر کنیم. اتحادیه اروپا در حال برنامه ریزی برای ممنوعیت پلاستیک های یکبار مصرف، از جمله فنجان های قهوه یکبار مصرف، تا سال ۲۰۳۰ است. هفت دلیل برای خداحافظی با لیوان های یکبار مصرف و خرید تروال ماگ خوب به شرح زیر است:

۱- کاهش ضایعات و دوستدار محیط زیست

یک لیوان یکبار مصرف کل اقیانوس را آلوده نمی کند، اما به این فکر کنید که سالانه چند قهوه در لیوان های یکبار مصرف می خرید. سپس به این فکر کنید که روزانه چند نفر را در حال خرید قهوه های آماده می بینید. تنها در انگلستان، سالانه ۲٫۵ میلیارد لیوان قهوه یکبار مصرف دور ریخته می شود که اکثر آن ها بازیافت نخواهند شد. کاهش ضایعات دلیل شماره یک برای خرید ماگ مسافرتی فولادی ضد زنگ قابل استفاده مجدد است ، اما مزایای فراوان دیگری نیز وجود دارد.

تراول ماگ

۲- حفظ دمای نوشیدنی

شما می خواهید قهوه خود را در زمستان گرم یا در تابستان سرد بنوشید. لیوان های پلاستیکی، استایروفوم و مقوایی کار را به خوبی انجام نمی دهند. تراول ماگ به راحتی قهوه شما را برای ساعت ها گرم و یا سرد نگه می دارد. می توانید قهوه خود را در دمای مناسب در هنگام رفتن به محل کار، در یک پیک نیک تابستانی ، در حین کمپینگ یا هر زمان که به نوشیدنی نیاز دارید، همراه داشته باشید.

۳-ماندگاری بالا و عمر طولانی

شما نمی توانید یک لیوان قهوه یکبار مصرف را در پیاده روی بردارید یا آن را در یک پک پیک نیک خود برای استفاده چند باره قرار دهید. لیوان های مقوایی یا پلاستیکی قهوه در عرض چند دقیقه له می شوند و نشت می کنند! اما ماگ مسافرتی از جنس استنلس استیل از مواد محکمی ساخته شده اند. تراول ماگ را می توان داخل یک کیسه بیندازید یا بدون ترس آن را در جیب کوله پشتی خود قرار دهید، زیرا نشت نمی کند، نمی شکند یا له نمی شود. حتی وقتی با مسافر دیگری در واگن مترو شلوغ برخورد می کنید. برخلاف لیوان های قهوه یکبار مصرف، ظروف نوشیدنی استیل ضد زنگ برای مقاومت در برابر ضربه و افتادن طراحی شده اند. به علاوه، می توانید یک لیوان قهوه یا بطری آب استیل ضد زنگ را بشویید و سال ها از آن استفاده کنید.

۴- طعم بهتر قهوه

فنجان های قهوه استایروفوم و درب های یکبار مصرف می توانند مواد شیمیایی مضر مانند BPA را وارد نوشیدنی صبحگاهی شما کنند. آنها طعم پلاستیکی بدی به قهوه شما می دهند. فولاد ضد زنگ بوی بد یا مواد شیمیایی سمی را در خود نگه نمی دارد. با یک تراول ماگ فولادی ضد زنگ، دیگر نیازی به نوشیدن قهوه با طعم پلاستیکی نخواهید داشت.

تراول ماگ

۵- صرفه جویی در هزینه ها

یک لیوان قهوه قابل استفاده مجدد نه تنها از سیاره محافظت می کند و سلامت شما را بهبود می بخشد، بلکه در پول شما صرفه جویی خواهد کرد. بسیاری از کافی شاپ های زنجیره‌ای محبوب برای مشتریانی که لیوان‌های قهوه خود را به همراه دارند، تخفیف‌هایی ارائه می‌دهند. به علاوه، با ماگ مسافرتی خود، می‌توانید نوشیدنی مورد علاقه خود را به جای خریدن، در خانه یا محل کار آماده کنید.

۶- بهترین هدیه برای کسانی که دوستشان دارید

اگر دوست دار محیط زیست هستید و دنبال دادن کادو به اعضای خانواده یا کارمندان شرکت تان هستید هدیه دادن یک ماگ مسافرتی بهترین انتخاب است. خانواده یا کارمندان شما قطعا با دریافت این هدیه ذوق زده می شوند و شما نیز به کاهش استفاده از لیوان های یک بار مصرف کمک می کنید.

تراول ماگ

۷ – شیک و باکلاس

پایدار بودن فقط احساس خوبی ندارد. بلکه عالی است! تراول ماگ تولیدی برندهای معتبر شیک و ساده است و در رنگ بندی متنوع قابل تهیه می باشد.

تراول ماگ

تراول ماگ

 

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *