رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۲ اسفند ۱۳۹۲

تذکرات به فعالان گردشگری برای نوروز و سفر اشتون

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۲۲ – خبرگزاری میراث فرهنگی – گردشگری – گردشگری در هفته گذشته با اخبار ارائ تخفیفات ۴۰ درصدی هتلهای تهران و در نظر گرفتن ۲۵ درصد تخفیف سفره‌خانه‌های تهران برای مسافران نوروزی آغاز شد.

همچنین ستاد هماهنگی خدمات سفرهای استان تهران از کنترل قیمتها در تعطیلات خبر دادند و گفتند: «شش پایگاه اقامت موقت با ارائه امکانات اولیه برای اسکان مسافران به صورت رایگان در بوستان‌های آزادگان، ولایت، چیتگر، سرخه‌حصار و بهشت زهرا(س)، حرم امام (ره) و حرم عبدالعظیم (ع) در نظر گرفته شده است.»

هتل‌های کشور در نوروز ۹۳ افزایش نرخ نخواهند داشت
البته با توجه به نزدیک شدن به نوروز خبرهایی از نرخ‌های هتل‌ها در سراسر کشور نیز منتشر شد. عنوان شد که به غیر از هتل‌های فعال در مناطق آزاد کشور و هتل‌هایی که استانداردسازی شده‌اند، هیچیک از هتلها در نوروز ۹۳ افزایش نرخ نخواهند داشت.

فروش بلیط کنسرت‌های غیرقانونی جزء کار ما نیست
در این میان دفاتر خدمات مسافرتی اعلام کردند که وظایف و محدوده فعالیت‌های آژانس‌ها مکانیزم قانونی مشخصی دارد، در دفاتر آژانس‌ها بلیط قطار، هواپیما، رزرو هتل و بلیط کنسرت‌هایی که براساس مقررات کشور باشد به فروش می‌رسد و هیچ آژانسی حق فروش و تبلیغ خدمات مغایر با قوانین کشور را ندارد.

جایی که مسافر غارتگر است نه گردشگر!
همزمان با فرارسیدن سفرهای نوروزی، خاطرات تلخ از تشدید تخریب‌ و آلودگی در محیط‌های جنگلی، دریایی، آتشسوزی و انبوه زباله و ترافیک جاده‌ای،نگرانی‌ها را نیز افزایش می‌دهد.تجربه گردشگری انبوه درتعطیلات نوروزی و نتایج تلخ هرساله از برخی رفتارهای وندالیستی مسافران، نبود آگاهی عمومی نسبت طبیعت تا نبود تسهیلات برای کاهش فشار و تخریب ها به ویژه در روز ۱۳ فروردین ایجاب می کند،از هم اکنون به فکر کاهش هزینه‌ سفر بر پیکر نحیف طبیعت باشیم.

برخورد قانونی با آژانس‌های بامجوز و بدون مجوز متخلف
مدیرکل نظارت و ارزیابی گردشگری در خصوص تخلفات صورت گرفته از سوی برخی آژانس‌های مسافرتی به پیگیری قضایی و قانونی کمترین تخلف‌ها اشاره کرد و گفت: با آژانس‌های بامجوز و بدون مجوز متخلف برخورد قانونی می‌شود.

اعتبارات کافی به گردشگری مازندران تعلق نمی‌گیرد
نماینده مردم ساری در مجلس از اختصاص ندادن اعتبار لازم برای بهبود وضعیت گردشگری استان مازندران انتقاد کرد.

همکاری تهران و جاکارتا در حوزه فرهنگ و گردشگری
درمذاکرات وزیران خارجه ایران و اندونزی دو طرف پیوندهای مستحکم تهران و اندونزی و مشترکات فراوان در حوزه های فرهنگی و گردشگری را مورد بررسی و تاکید قرار دادند. و همچنین افزایش رایزنی در موضوعات بین المللی برای تقویت صلح و امنیت جهانی را مورد تاکید قرار دادند.

اشتون وقت دیدن ایران را ندارد
در طول هفته گذشته، «کاترین اشتون» نماینده سیاست خارجی اتحادیه اروپا وارد ایران شد. سفر اشتون برای اولین بار بعد از چندین سال فاصله گفتگوهای ایران و اتحادیه اروپا می‌تواند نقطه عطفی برای بهبود روابط ایران با جهانیان و تغییر چهره ذهنی دنیا نسبت به ایران و امنیت آن باشد.

اما ملاقات‌ها فشرده است و رسیدگی به امور سیاسی و هسته‌ای مجال دیدن جاذبه‌ها و فرهنگ غنی ایران را به رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نمی‌دهد هرچند که گفته می‌شود در برنامه‌های سفر او اصفهان دیده شده‌است.

۲۵اسفند؛ آغاز فعالیت های ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر
رئیس ستادمرکزی هماهنگی خدمات سفر از آغاز فعالیت های دستگاه های عضو این ستاد همزمان با ۲۵ اسفندماه جاری خبرداد.

معافیت «مالیات‌های مستقیم» به آدرس مجلس می‌رود
با اعلام آمادگی نمایندگان مجلس و اعضای فراکسیون گردشگری برای رفع موانع موجود در گردشگری ایران، به زودی طرح پیشنهادی هتلداران برای معافیت «مالیات‌های مستقیم» به مجلس می‌رود.

IMAGE635302374276698605 تذکرات به فعالان گردشگری برای نوروز و سفر اشتون

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *