جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

تدوین نقشه راه ۶ ماهه برای توسعه پاسارگاد

تاریخ بروزرسانی :
۱۱ شهریور ۱۳۹۳

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۶/۱۱ – میراث آریا: تهیه طرح جامع توسعه پاســارگاد در جلســه‌ای با حضـــور سعید شیرکوند معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مورد تاکید قرار گرفت.
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری این سازمان در جلسه‌ای با بیان اینکه وضعیت فعلی پاسارگاد در شأن و جایگاه تاریخی و فرهنگی این اثر نیست، گفت: با تهیه طرح جامع توسعه پاسارگاد، نقش هر دستگاهی برای ایجاد امکانات و شرایط مناسب‌تر در این محل مشخص و تعیین می‌شود. شیرکوند ادامه داد: طرح جامع پاسارگاد باید دارای دو فاز اجرایی باشد که در فاز اول ایجاد امکانات اولیه خدماتی، سرویس بهداشتی، رستوران، پارکینگ و بهسازی مسیر در دستور کار قرار گیرد و در مراحل بعدی، وضعیت اسکان و توسعه فضای گردشگری پاسارگاد انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: در طرح جامع پاسارگاد می‌توانیم از تمامی توانمندی‌های استان، سازمان میراث‌فرهنگی، بانک پاسارگاد و بخش خصوصی برای ایجاد شرایط مناسب‌تر در این منطقه تاریخی ویژه استفاده کنیم. معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری با اشاره به اینکه طرح جامع پاسارگاد و جانمایی مراکز خدماتی و رفاهی تا پایان مهرماه توسط اداره کل میراث فرهنگی استان فارس تهیه می‌شود، اضافه کرد: با تهیه این طرح، اقدامات اجرایی آن از آبان ماه آغاز می‌شود و ما امیدواریم در تعطیلات نوروز ۹۴، مسافران و گردشگران با ورود به پاسارگاد، توجه مسوولان به این مکان را احساس کنند.
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان با بیان اینکه با تهیه طرح جامع، نقشه راه برای دستگاه‌ها و بخش خصوصی مشخص می‌شود، افزود: پس از تهیه طرح جامع پاسارگاد، نشست بعدی درخصوص تصمیم‌گیری و تعیین وظایف دستگاه‌های دخیل در این طرح، نیمه دوم مهرماه برگزار می‌شود. وی افزود: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در پاسارگاد باید اهلیت و صلاحیت لازم را برای ایجاد امکانات رفاهی داشته باشند، سازمان میراث‌فرهنگی بخشی از منابع مالی را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد.
شیرکوند در پایان اظهار کرد: نقشه راه ۶ ماهه برای توسعه پاسارگاد در صورت استفاده از توان و ظرفیت همه دستگاه‌ها اجرایی می‌شود.

1b89305f239796eecd1eb3b9d649732b تدوین نقشه راه 6 ماهه برای توسعه پاسارگاد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *