رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲ آذر ۱۳۹۳

تخصصی‌شدن آموزش هنرهای سنتی در راستای استانداردسازی هنر است

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :مدیرکل توسعه و ترویج صنایع دستی کشور، تخصصی‌شدن آموزش هنرهای سنتی را رویکرد این مرکز در راستای استانداردسازی این هنرها عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان،”سید عبدالمجید شریف‌زاده” در حاشیه بازدید از کارگاه‌های صنایع دستی این شهرستان، از آموزش، حفظ و احیای هنرهای سنتی و دستی و معرفی آن در سطح کشور به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های اساسی مدیریت توسعه و ترویج صنایع دستی کشور نام برد.
وی اظهار کرد: این مدیریت در راستای تدوین و استانداردسازی هنرهای سنتی فعالیت‌های گسترده‌ای را در بخش آموزش انجام داده است.

مدیرکل توسعه و ترویج صنایع دستی کشور، تخصصی شدن آموزش هنرهای سنتی را رویکرد این مرکز در راستای استانداردسازی این هنرها عنوان کرد و گفت: با تخصصی شدن این هنرها، شیوه کار با رعایت اصول فنی و تکنیکی آن به عنوان یک فرهنگ معنوی نسل به نسل منتقل می‌شود.

وی با اشاره به حذف فضای فرهنگی و معنوی هنرهای سنتی در شیوه‌های آموزشی جدید بیان داشت: بر خلاف شیوه‌های جدید، در شیوه سنتی آموزشی، استاد علاوه بر آموزش تکنیکی و فنی کار، جلوه‌های فرهنگی و اعتقادی آن نیز به شاگرد منتقل می‌شود.

شریف‌زاده در ادامه با تأکید بر نقش مؤثر رسانه‌ها در ترغیب بخش خصوصی برای احیای صنایع دستی و هنرهای سنتی خاطرنشان کرد: گستردگی هنرهای سنتی موجب شده تا حفظ و احیای این هنرها بدون مشارکت بخش خصوصی برای دولت امکان‌پذیر نباشد.

به گفته وی احیای هنرهای سنتی فراموش شده نیازمند شرایطی است که برای ایجاد آن حمایت دولت و تخصیص اعتبارات و برنامه‌ریزی مناسبی را می‌طلبد.

مدیرکل توسعه و ترویج صنایع دستی کشور و هئیت همراه از مرکز هنرهای سنتی کاشان، خانه‌های تاریخی منوچهری، نگین، بروجردی‌ها، عامری‌ها و کارگاه‌های زری‌بافی، شعربافی و مخمل‌بافی در خانه منوچهری این شهرستان بازدید کردند.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *