جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

تحصیل در کانادا بهتر است یا کشورهای اروپایی؟

تاریخ بروزرسانی :
۲۹ آذر ۱۴۰۰

باید بگوییم که ادامه تحصیل در کشور کانادا دست کمی از کشورهای اروپایی ندارد. دانشگاه‌های هرکدام از این کشورها می‌توانند در مقایسه با یکدیگر مزایا و معایب بسیاری داشته باشند. بهترین راه آن است که قبل از هرگونه اقدامی نسبت به دانشگاه مورد نظرتان تحقیقات کافی را انجام داده باشید. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا در رابطه با تحصیل در کشورهای کانادایی و اروپایی اطلاعات بیشتری کسب کنید.

کانادا 2 تحصیل در کانادا بهتر است یا کشورهای اروپایی؟

شرایط تحصیل در کانادا

یکی از ایده‌آل‌ترین کشورهای جهان برای ادامه تحصیل و زندگی، کشور کاناداست. در کشور کانادا هم می‌توانید در بهترین دانشگاه‌های جهان ادامه تحصیل دهید و هم می‌توانید برای اخذ اقامت و ادامه زندگی در آنجا درخواست خود را ارسال کنید.
با توجه به تحصیل در کانادا کن اپلای : کانادا جزو هشت کشور برتر جهان از نظر اقتصادی و صنعتی است. همچنین اختصاص بودجه بالا برای سیستم آموزشی باعث شده تا سطح کیفی تحصیلات در این کشور بالا باشد. به همین دلیل کانادا بهترین انتخاب برای دانشجویان بین‌المللی است. اگرچه کانادا یکی از محبوب‌ترین کشورها برای تحصیل است؛ اما نکات زیادی وجود دارد که دانشجویان بین‌المللی از آن‌ها آگاه نیستند. شرایط اخذ اقامت تحصیلی در کشور کانادا در هر مقطعی و با توجه به نوع رشته متفاوت است. البته تنها این دو عامل تاثیرگذار نیستند بلکه نوع رشته، استان یا شهر محل زندگی شما و… می‌تواند روی اخذ اقامت تحصیلی تاثیرگذار باشد.
با توجه به این مطالب، برای ادامه تحصیل در این کشور باید شرایط عمومی اولیه را داشته باشید، در اینصورت است که می‌توانید به سراغ شرایط اختصاصی هر رشته بروید. ازجمله این شرایط عمومی و اولیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• نداشتن گپ تحصیلی، در صورتی که دانشجو گپ تحصیلی داشته باشد باید زیر پنج سال و قابل توجیه باشد. در غیر اینصورت دولت کانادا نمی‌تواند این موضوع را قبول کند.
• دانشجو برای اینکه بتواند با خیال راحت در طول تحصیل خود اقامت کشور کانادا را بگیرد، باید تمکن مالی خود را به دولت کانادا ثابت کند. اثبات تمکن مالی کشور کانادا هم چندان راحت نیست. تمکن مالی برای دانشجویان کانادایی حدود ۱۰ هزار دلار در سال و ۸۳۳ دلار در ماه است.
• برای اینکه بتوانید نسبت به اخذ ویزای تحصیلی خود اقدام کنید، لازم است که از طرف دانشگاه یا کالج مورد نظرتان نامه پذیرش داشته باشید.
• برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کشور کانادا باید به زبان انگلیسی تسلط کامل داشته باشید. البته این موضوع تنها در رابطه با دانشگاه‌های کشور کانادا صدق می‌کند، در رابطه با ثبت نام در کالج‌های آن نیاز به مدرک زبان نیست.
• شرایط سنی دانشگاه‌های کانادا باعث شده تا تمامی افرادی که زیر ۴۵ سال هستند بتوانند نسبت به ثبت نام در دانشگاه‌های کشور کانادا اقدام کنند.

کانادا 3 تحصیل در کانادا بهتر است یا کشورهای اروپایی؟

دانشجویان کانادایی برای اینکه بتوانند بخشی از هزینه زندگی و ادامه تحصیل خود را کاهش کنند، در اوقات بیکاری مجاز هستند که ۲۰ ساعت در هفته کار کنند. البته این میزان کار در فصل‌های تابستان و بهار با توجه به حجم کم دروس دانشگاهی دانشجویان بیشتر خواهد شد.
کار دانشجویی به دو بخش کار داخل محیط دانشگاه و کار خارج محیط دانشگاه تقسیم می‌شود. دانشجویان با توجه به علایق و نیاز مالی که دارند یکی از این بخش‌ها را برای کار انتخاب می‌کنند.

مزایای تحصیل در کانادا

ادامه تحصیل در کشور کانادا در مقایسه با دیگر کشورهای جهان دارای مزایا بسیاری است. این مزایا عبارتنداز:
کیفیت سیستم آموزشی: دانشگاه‌های کشور کانادا از رتبه بالایی در رنکینگ جهانی برخوردار هستند. به طوری که حتی دانشگاه‌های رتبه پایین آن هم دارای سیستم آموزشی بسیار قوی هستند.
ویزای کار همسر: اگر یکی از زوجین دانشجو باشد، همسر از جانب دولت کانادا اجازه کار تمام وقت دارد.
اجازه کار دانشجو: دانشجوهای کشور کانادا می‌توانند در زمان تحصیل خود مشغول به کارهای پاره وقت و نیمه وقت شوند.
تحصیل رایگان فرزندان: اگر تنها یکی از والدین در کشور کانادا دانشجو باشد، فرزندان آن می‌توانند بسیار راحت و بی دغدغه و به صورت کاملا رایگان مشغول به ادامه تحصیل در مدارس این کشور شوند.
اقامت دائم پس از تحصیل: پس از اتمام تحصیلات در صورت داشتن شرایط مورد نظر می‌توانند نسبت به اخذ اقامت دائم اقدام کنند.
معافیت مالی: دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود، به اندازه مدت زمان تحصیل در این کشور دچار معافیت مالیاتی می‌شوند.
• تقویت زبان: در این کشور دو زبانه، به مرور زمان زبان انگلیسی و زبان فرانسوی شما تقویت خواهد شد.
سهولت اخذ پاسپورت: مدت زمان اخذ پاسپورت در رابطه با اخذ اقامت تحصیلی کشور کانادا بسیار کمتر از دیگر کشورهای جهان است.

شرایط تحصیل در اروپا

کانادا 1 تحصیل در کانادا بهتر است یا کشورهای اروپایی؟

در حال حاضر تحصیل رایگان در کشورهای اروپایی و ادامه تحصیل در دانشگا‌ه‌های اروپا باعث شده، تا بسیاری از دانشجویان این کشور را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند. در بسیاری از دانشگاه‌های آلمان و فرانسه دانشجویان در صورت داشتن مدرک زبان می‌توانند به راحتی و بی دغدغه ادامه تحصیل دهند. البته اگر دانشجویان مدرک زبان نداشتند باید از یک سال قبل از شروع سال تحصیلی در دوره‌های آموزش زبان شرکت کنند.
ادامه تحصیل در هر یک از کشورهای اروپایی با توجه به سیستم و قوانین خاصی که دارند کمی با یکدیگر متفاوت خواهد بود. اکنون اتحادیه اروپا شامل ۴۴ کشور است. طبق آمار اعلام شده تمام دانشجویانی که در استرالیا، نیوزلند، بریتانیا ادامه تحصیل می‌دهند در مقایسه با کشور کانادا هزینه بیشتری می‌پردازند.

مزایای تحصیل در اروپا

کشورهای اروپایی همچون دیگر کشورهای جهان دارای مزایای هستند که همین مزایا باعث شده تا بسیاری از دانشجویان ادامه تحصیل در آنجا را به دیگر کشورهای جهان ترجیح دهند:
• تنوع زبان: اتحادیه اروپا اعلام کرده است که ۲۴ زبان رسمی در اروپا وجود دارد، اما بیشتر دانشگاه‌ها به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند.
کمک هزینه تحصیلی: اروپا سعی دارد تا بتواند با سرمایه گذاری روی دانشجویان و کمک به هزینه تحصیلی آن‏ها، میزان جذب دانشجو را افزایش دهند.
کار دانشجویی: در برخی از کشورهای اروپایی امکان کار حین تحصیل وجود دارد. از این رو دانشجویان می‌توانند در زمان ادامه تحصیل خود به صورت نیمه وقت کار کنند.
تنوع تحصیل در رشته‌ها: به هیچ عنوان در انتخاب رشته محدودیت نخواهید داشت.
افزایش جذب در بازار جهانی: دانشجویانی که از دانشگاه‌های کشورهای اروپایی فارغ‌التحصیل شده باشند، در بازارهای جهانی شانس بیشتری برای کار دارند.
کیفیت سیستم آموزشی: بیشتر دانشگاه‌هایی که در رنکینگ جهانی بالای رتبه ۵۰۰ هستند، دانشگاه‌های کشورهای اروپایی می‌باشند.

کلام آخر

به هیچ عنوان بدون مطالعه، تحقیق و… اقدام به مهاجرت تحصیلی نکنید. شما در وهله اول باید بتوانید یک محیط امن و راحت را برای خود مهیا کنید. زندگی در یک کشور دیگر به خودی خود می‌تواند یک امر بسیار سخت و طاقت فرسا باشد. برای اینکه بتوانید تفاوت بین تحصیل در کانادا و کشورهای اروپایی را درک کنید، لازم است که علاوه بر مزایا با شرایط تحصیل آن هم آشنا شوید. در این مقاله تمام سعی و تلاش خود را کردیم تا شرایط تحصیل کانادا و شکورهای اروپایی هم آشنا شوید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *