جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

بیراهه آبگرمک جم

تاریخ بروزرسانی :
۵ تیر ۱۴۰۱

بیراهه آبگرمک جم از تفرجگاههای مردم شهرستان جم در استان بوشهر است. این منطقه دارای مناظر و چشم انداز زیبا از جمله درختان و کوههای سر به فلک کشیده و چشمه آب می باشد. امامزاده سید جعفر نیز از نوادگان امام موسی کاظم (ع) در غرب روستای آبگرمک از جاذبه های مذهبی این منطقه است.

بیراهه آبگرمک بیراهه آبگرمک جم

بیراهه آبگرمک کجاست؟

بیراهه نام دره ای زیبا با طبیعتی بکر در چهارکیلومتری غرب روستای آبگرمک شهرستان جم است. مکانی که مردم آنرا با نام ”پیر بیراهه” یا در لفظ عامیانه ”پیر بره” می شناسند. دره ای با درختانی بلند و زیبا و آبگیرهایی که در تمام فصول سال پرآب است. احتمالا نام بیراهه از آن جهت بر این دره گذارده شده که مسیر دستیابی بدان در گذشته بسیار سخت و دشوار بوده هرچند امروز نیز سفر به بیراهه، به دلیل کوهستانی بودن مسیر چندان آسان نیست. مسیر دسترسی به این منطقه بکر و زیبا، شهرک پتروشیمی (پردیس) می باشد. طبیعت زیبای این منطقه در فصل بهار و به خصوص ایام تعطیل پذیرای مسافرانی ست که از اقصی نقاط شهرستان و حتی شهرستانهای همجوار برای زیارت و تفرج این مکان را انتخاب می کنند.

 آبگرمک1 e1656223992403 بیراهه آبگرمک جم

جاذبه های منطقه

پیر بیراهه (امامزاده جعفر) در حدود چهار کیلومتری شرق روستای آبگرمک در مسیر جم به سمت ریز بعد از روستای موردی واقع شده که به علت صعب العبور بودن در ایام گذشته به این اسم خوانده شده است. مردم، بیراهه را محل دفن امامزاده جعفر از نوادگان امام موسی کاظم (ع) می دانند. در گذشته آرامگاهی گنبدی شکل با چهارطاق کمانی بر آن وجود داشت که بعدها توسط مردم بازسازی و به شیوه کنونی درآمده است. از بالای کوه روبروی امامزاده از میان دره ای تنگ چشمه ای زیبا به سمت پایین جاری است.

 آبگرمک2 e1656223964932 بیراهه آبگرمک جم

نحوه دسترسی

آدرس :بوشهر، شهرستان جم، بخش مرکزی، دهستان کوری، روستای آبگرمک. این منطقه در هفت کیلومتری مرکز شهر جم و در مجاورت روستای پلنگی قرار د ارد.

 آبگرمک3 e1656223943995 بیراهه آبگرمک جم

 آبگرمک4 e1656223925801 بیراهه آبگرمک جم

بیراهه آبگرمک5 بیراهه آبگرمک جم

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد