جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

کوه بیکس بندر دیلم

تاریخ بروزرسانی :
۵ تیر ۱۴۰۱

کوه بیکس بندر دیلم تک کوه دشت لیراوی است که ساکنان آنرا نماد صلابت می ‌دانند. در اطراف کوه منظره‌ ای زیبا و متفاوت وجود دارد که به ویژه در فصل بهار تفرجگاه مناسبی برای اهالی شهر است.کوه بیکس در ده کیلومتری دیلم و در جنوب شرقی دیلم چون نمادی استوار و پرصلابت یادآور شکوه و عظمت تاریخ بلند آوازه این شهرستان است که درفصل زمستان و بهار با دشت ‌های پرگل و سرسبز و آرامش وصف ناپذیر در کنار دره منتهی به دریا به نام «دره بویرات» واقع شده و یکی تفرجگاههای این دیار به شمار می ‌آید. این منطقه تمدن عیلام را بر خود به یادگار دارد.

کوه بیکس کوه بیکس بندر دیلم

بندر دیلم

بندر دیلم یکی از شهرهای استان بوشهر است. این بندر در جنوب ایران قرار دارد. بندر دیلم یکی از قدیمی‌ترین مناطق ایران است؛ اما جالب است بدانید این بندر در سال ۱۳۷۴ به شهر تبدیل شد. این بندر از جنوب با بندر گناوه، از غرب با خلیج همیشه فارس، از شرق با استان کهگیلویه و بویراحمد و نهایتاً از شمال با شهرستان بهبهان و بندر ماهشهر همسایه است.شاید تصور بسیاری از افراد از مناطق جنوبی کشور، نواحی بسیار گرم و بدون پوشش گیاهی باشد. این در حالی است که بندر دیلم دارای طبیعتی بسیار پویا و غنی است. زمانی که صحبت از طبیعت و اکوسیستم بندر دیلم به میان می‌آید، باید طبیعت را در دو بخش مجزای آب و خشکی بررسی کنیم. از نظر خشکی باید بدانید که در مناطق غربی بندر، سواحل بسیار زیبا، تمیز و با شن‌های طلایی انتظار شما را می‌کشند. در اطراف بندر دیلم نیز جنگل‌های مختلف و پارک‌های جنگلی متعدد همانند پارک جنگلی عامری، کوه بیکس، جنگل بیدو و جنگل دره امیری وجود دارند؛ پس باید انتظار طبیعتی پویا و بکر را از بندر دیلم داشته باشید.

طبیعت زیر آب این بندر نیز که نیاز به توضیح و معرفی ندارد. در آب‌های اطراف این بندر انواع حیوانات دریایی مشغول زندگی هستند. اگر سوار قایق شوید و به دل خلیج بزنید، شاید خوش‌شانس باشید و بتوانید از دلفین و سایر حیوانات دریایی دیدن کنید. غواصی در نزدیکی بندر دیلم شاید کمی خطرناک باشد؛ زیرا حیواناتی همانند کوسه نیز در این منطقه زندگی می‌کنند!

بهترین زمان سفر به بندر دیلم

بندر دیلم همانند سایر شهرهای جنوبی کشور، دارای آب‌وهوای گرم و شرجی است. این گرما و شرجی‌بودن هوا در طول تابستان افزایش می‌یابد. در طول تابستان بیشینه دما به حدود ۴۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. شاید با خودتان بگویید که بیشینه دمای این شهر حتی از شهری همانند اصفهان یا تهران کمتر است؛ اما شرجی‌بودن هوا به‌مراتب تحمل گرما را دشوارتر می‌کند. پس اصلاً گرمای هوای مناطق جنوبی کشور را نباید با سایر شهرهای ایران مقایسه کرد. در طول تابستان آفتاب به‌صورت مستقیم به این بندر می‌تابد و رطوبت هوا تنفس را دشوار می‌کند. تعریق فراوان باعث کم‌آبی بدنتان می‌شود و واقعاً تحمل شرایط برای مسافران دشوار خواهد بود. پس به‌هیچ‌وجه تابستان را برای سفر به این بندر انتخاب نکنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد