رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۳ اسفند ۱۴۰۲

بکرترین سواحل بوشهر

اشتراک گذاری

زیباترین و تمیز ترین سواحل را ما در جنوب ایران داریم. سواحلی که با چشم انداز های بی نظیرشان گردشگران را برای سفری چند روزه به سمت خود می خواند. هر ساله تعداد زیادی از افراد برای رفتن به این سواحل برنامه‌ریزی و اوقات فراغت خود را به دور از دغدغه‌های همیشگی در این سواحل سپری می‌کنند. یکی از شهرهای بندری و صد البته زیبای کشورمان در جنوب، بوشهر است. زیبایی‌های طبیعی و تاریخی بوشهر به حدی فراوان هستند که برای دیدن همه آنها باید برای چند روز برنامه‌ریزی کنید. علاوه بر این، بوشهر شهری کهن و دارای مردمانی خونگرم و مهمان‌نواز است. با سیری در ایران همراه باشید تا با بکرترین سواحل بوشهر آشنا شوید.

بکرترین سواحل بوشهر

ساحل گناوه

گناوه یکی از بندرهای مهم کشورمان محسوب می‌شود. وجود بازاهای متعدد هر ساله تعداد زیادی از مسافران را به خصوص در ایام نوروز راهی این شهر می‌کند. اما بازار فقط بخش کوچکی از جذابیت‌های گناوه را تشکیل می‌دهد. در حقیقت ساحل زیبا و رویایی این بندر هر ساله میزبان خیل عظیمی از گردشگران از تمام نقاط ایران است. ساحل ماسه‌ای و منحصربه فرد بندر گناوه برای لحظاتی خلوت با خود و پیاده‌روی و غرق شدن در آرامشی عمیق مکانی بسیار مناسب است. صدای مرغان دریایی به هنگام غروب خورشید و امواج خروشان احساسی خوشایند در گردشگران ایجاد می‌کند.

علاوه بر موارد بالا، در آب‌های ساحل گناوه می‌توانید قایقرانی کنید، تنی به آب بزنید و صدف‌های زیبا را از نزدیک مشاهده کنید. در مجموع ساحل زیبای گناوه محلی مطلوب برای برپایی یک پیک‌نیک خانوادگی در کنار خانواده و آشنایان و سپری کردن اوقاتی شاد و مفرح در هوای ساحلی جنوب است.

بکرترین سواحل بوشهر

ساحل ریشهر

ریشهر در بخش مرکزی استان بوشهر و در قسمت جنوبی بندر بوشهر قرار دارد و با توجه به قدمت تاریخی که دارد، آثار جالب و باارزشی را دارا می‌باشد. قدمت برخی از آثار تاریخی کشف شده از ساحل ریشهر بوشهر، به هزاره سوم تا هزاره اول پیش از میلاد می‌رسد.
بر اساس برخی از کاوش‌های باستان‌شناسان فرانسوی، این ساحل در دوره‌ای از تاریخ، تحت حکومت امپراطوری عیلام بوده و با توجه به سنگ نوشته‌ها و کتیبه‌های عیلامی، نام این شهر در گذشته لیان بوده است. در واقع بندر ریشهر بوشهر در جنوبی‌ترین قسمت خشکی ایران و نزدیکی دریا قرار دارد و همین باعث می‌شود تا این ساحل از گذشته تاکنون یکی از درگاه‌های بسیار مهم ارتباطی فلات ایران با سایر کشورها باشد و به همین دلیل نیز ارزش بسیار بالایی داشته باشد.

ساحل ریشهر بوشهر یکی از مهم‌ترین ساحل های زیبای بوشهر می‌باشد که سالانه گردشگران بسیار زیادی برای دیدن آن به استان بوشهر سفر می‌کنند. امکان انجام انواع تفریحات آبی در این ساحل وجود دارد.

لازم به ذکر است که برای آب‌تنی در این ساحل زیبا در بوشهر، پیشنهاد می‌شود تا در فصل زمستان به این ساحل سفر کنید؛ زیرا در زمستان دمای آب به اندازه‌ای گرم خواهد بود که شما بتوانید یک آب‌تنی راحت و دلچسب داشته باشید. علاوه بر آن، وجود مناظر شنی و صخره‌ای زیبا در این ساحل باعث شده تا برخی از افراد به کوهنوردی در این ساحل بپردازند.

بکرترین سواحل بوشهر

ساحل بندر دلوار

یکی دیگر از سوحل دیدنی بوشهر دلوار نام دارد. کسانی که اهل گردش و تفریح به خصوص در سواحل ایران هستند حتماً نام این ساحل را بارها شنیده‌اند یا به آن سفر کرده‌اند. در این ساحل به دلیل تردد کمتر، فضایی آرامش‌بخش حکم‌فرما است. به گونه‌ای كه می‌توانيد برای لحظاتی طولانی در ساحل شنی قدم بزنید و نرمی ماسه‌ها و لطافت آنها را با تمام وجود احساس كنید.
يكی ديگر از زيبایی‌های اين ساحل وجود لنج‌های زياد در آن است. لنج‌های چوبی که در گوشه‌ای از دریا آرام گرفته‌اند و یادآور خاطرات گذشته هستند. علاوه بر تمام موارد گفته شده، اگر قصد سفر به این جاذبه زیبا را داشتید حتماً زمان غروب را انتخاب کنید. غروب زیبای بندر دلوار با صدای مرغان زیبای دریایی لحظاتی رؤیایی را برای شما خلق می‌کنند.

بکرترین سواحل بوشهر

ساحل ماسه‌ای بندر دیلم

این ساحل و پلاژ ساحلی یکی از مهم‌ترین وگردشگرپذیرترین سواحل بوشهر، خلیج فارس و جنوب ایران است که خور یفره تا خور جن را در بر می‌گیرد. تفریحات دریایی مناسب بسیاری مانند قایق سواری، اسب سواری، موتور سواری و سایر موارد در این ساحل قابل انجام می‌باشد. علاوه بر آن، وجود بازارچه‌های محلی کوچک در اطراغ این ساحل باعث شده تا این ساحل مقصد گردشگران قرار گیرد.

بکرترین سواحل بوشهر

ساحل بنود

بنود ساحلی زیبا در بخش جنوبی بوشهر است. در حقیقت این ساحل یکی از زیباترین جاهای دیدنی عسلویه در استان بوشهربه شمار می‌رود. روستای بنود محل قرار گرفتن ساحل بنود است. بازدید از روستا و ساحل بنود بسیار راحت است؛ چراکه به راحتی می‌توانید در روستای بنود اقامتگاهی سنتی اجاره کنید و تجربه شبی آرام را در کنار سواحل داشته باشید.

بکرترین سواحل بوشهر

ساحل بندر امام حسن

اگر به لیست بلند بالای سواحل زیبای بوشهر نگاهی گذرا بیندازید حتماً نام ساحل امام حسن را نیز مشاهده می‌کنید. بافت و ساختار این ساحل کمی متفاوت‌تر از بقیه سواحل جنوب است. ماسه‌ای- صخره‌ای بافت خاص این ساحل را تشکیل می‌دهد. در واقع زیبایی‌های این ساحل بسیار دیدنی‌تر از دیگر سواحل ذکر شده است. تا آنجا که نام مریخی نام دیگری است که بر این ساحل نهاده‌اند. برای رسیدن به این ساحل باید مسافتی ٣٠ کیلومتری از بندر دیلم را طی کنید.

بکرترین سواحل بوشهر

ساحل بندر دیر

ساحل بندر دیر نیز از دیگر سواحل بوشهر است. این ساحل نیز به مانند دیگر سواحل گفته شده دارای ویژگی‌های مخصوص به خود است. اگر تماشای اسکله‌هایی که در آنها ماهی و میگو به نقاط مختلف صادر می‌شود را می‌پسندید این ساحل همان ساحلی است که می‌خواهید.در واقع صادرات اصلی آبزیانی مانند میگو و ماهی درکشورمان در این مکان انجام می‌گیرد؛ همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های مناسب این ساحل گشت زدن در آبهای کنار ساحل با استفاده از قایق و لنج است.

بکرترین سواحل بوشهر

ساحل بندر تاریخی حماد

یکی از سواحلی که علاوه بر زیبایی جنبه تاریخی بسیاری نیز دارد، ساحل بندر تاریخی حماد است. این ساحل در شمال بوشهر قرار گرفته است. در این ساحل امکانات رفاهی بسیاری برای تفریح مسافران در نظر گرفته شده است. همچنین تنوع گونه‌های جانوری مانند ماهی، حلزون، خرچنگ و … این ساحل را به عنوان زیستگاهی مناسب برای این جانوران تبدیل کرده است.

بکرترین سواحل بوشهر

ساحل آب شیرین کن

آب شیرین‌کن یکی دیگر از سواحل معروف بوشهر است. این ساحل امروزه به یک پارک ساحلی زیبا برای تفریح گردشگران و مسافران تبدیل شده است. دسترسی به این ساحل بسیار راحت است. این پارک ساحلی زیبا در خیابانی با نام بهمنی، خیابان دانشگاه خلیج فارس واقع شده است. شما می‌توانید برای گذراندن ساعتی از اوقات فراغت خود در کنار خانواده از این پارک استفاده کنید.

بکرترین سواحل بوشهر

ساحل صدفی بوشهر

غرب بوشهر مکانی است که می‌توانید ساحل زیبا و دیدنی صدفی بوشهر را از نزدیک مشاهده کنید. حتماً شما هم متوجه دلیل نام‌گذاری این ساحل شده‌اید. وجود صدف‌های بسیار در این ساحل موجب شده تا نام صدف را بر روی آن بگذارند.در این ساحل نیز به مانند دیگر سواحل بوشهر امکانات تفریحی و رفاهی بسیاری برای تفریح گردشگرن تعبیه شده است. آلاچیق، سرویس بهداشتی، پارکینگ، کافه، رستوران، تفریحات آبی متنوع و… همگی اوقاتی شاد و مفرح را برای شما عزیزان فراهم می‌کنند.

بکرترین سواحل بوشهر

پارک ساحلی شغاب

روبه‌روی خیابان امیرالمومنین بوشهر و در کنار جاده ساحلی این شهر، یک پارک ساحلی توسط شهرداری بوشهر بنا شده که از بهترین سواحل بوشهر به شمار می‌رود. امکانات فوق‌العاده، طراحی پارک ساحلی جذاب و شرایط خوب برای شنا و آب‌تنی در دریا، می‌تواند یکی از دلایل مهم محبوبیت این پارک ساحلی باشد. این بوستان یکی از اصلی‌ترین اماکن کمپینگ گردشگران در شهر بوشهر به شمار می‌آید که به ویژه در تعطیلات نوروزی بسیار شلوغ می‌شود.
بکرترین سواحل بوشهر

پارک ساحلی بنک

اگر به شهرستان کنگان سفر کردید ساحل بنک مکانی عالی برای گذراندن یک روز مفرح در کنار دوستان و عزیزان است. این ساحل یکی از ساحل‌های تفریحی بوشهر است. در سال‌های اخیر امکانات رفاهی بسیاری برای رفاه گردشگران در این منطقه فراهم شده است؛ قایق‌سواری، آلاچیق، پارک بازی کودکان و زمین ورزشی از جمله امکانات موجود در این ساحل هستند.

بکرترین سواحل بوشهر

ساحل هلیله

روستاي هلیله نیز یکی دیگر از روستاهایی بوشهر است که نمونه‌ای کم‌نظیر از سواحل دیدنی استان بوشهر در آن واقع شده است. روستای هلیله فقط ٢٠ کیلومتر با بوشهر فاصله دارد. ساحل هلیله یکی از سواحل بکر بوشهر محسوب می‌شود. شن‌های نرم و ماسه‌ای این ساحل و آرامش کم‌نظیر موجود در آن شما را برای ساعتی از دغدغه‌های روزمره دور می‌کند.

بکرترین سواحل بوشهر
ساحل خلیج نایبند

در شهر عسلویه خلیجی کوچک اما زیبا با نام نایبند وجود دارد. در نزدیکی این خلیج دو روستای تاریخی با نام‌های هاله و بساتین قرار گرفته است. این روستاها دارای قدمتی زیاد مربوط به دوران هخامنشیان هستند. ویژگی جالب سواحل خلیج نایبند صخره‌ای بودن آنها است. این خصوصیت موجب شده تا در روزهایی که آب و هوا ناآرام است از بالای صخره‌ها شاهد صحنه‌هایی زیبا از برخورد امواج با صخره‌ها باشید. ناگفته نماند غروب خلیج نایبند نیز بسیار شگفت‌انگیز و آرامش‌بخش است.

بکرترین سواحل بوشهر

بهترین زمان برای سفر به سواحل تفریحی بوشهر

آب و هوای گرم و طاقت فرسای جنوب از جمله بوشهر موجب شده تا مسافران فصل تابستان را برای گردش انتخاب نکنند. اگر به دنبال زمانی مناسب برای رفتن به این استان و دیدن سواحل آن هستید بهتر است بدانید پاییز، زمستان و اوایل بهار فصولی با آب و هوای مطبوع در این منطقه هستند. در زمستان و پاییز که بسیاری از نقاط کشورمان دچار سرما و یخبندان‌های شدید هستند آب و هوای بهاری در بوشهر شما را برای مسافرت به این شهر تشویق می‌کند.

           
نویسنده :
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *