رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۷ خرداد ۱۳۹۹

ساحل تفریحی ریشهر بوشهر

اشتراک گذاری

ساحل تفریحی ریشهر بوشهرکه به زبان محلی به آن ساحل ریشه نیز میگویند معروفترین ساحل بوشهر است. این ساحل علاوه بر زیبایی و داشتن مناظر دیدنی، بخاطر داشتن فضای ساحلی شنی در کنار خلیج فارس امکان شنا کردن را نیز به بازدیدکنندگان می دهد. بوشهر شهری بندری در استانی با همین نام است که بیش از ۲۰۰ هزار نفر در آن زندگی می کنند، در جنوب این شهر دریای خلیج فارس قرار گرفته است. بندر بوشهر تنها ۱۸ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد و آب و هوایی گرم و نیمه بیابانی دارد.

ساحل تفریحی ریشهر بوشهر ساحل تفریحی ریشهر بوشهر

مانند بسیاری از دیگر شهرهای ایران بوشهر نیز قدمتی دیرینه دارد و ساخت آن به سال ها پیش باز می‌گردد. ساحل ریشهر که امروز در جنوب بوشهر واقع شده ترکیبی از تاریخ، طبیعت و غروب بی نظیر دریای نیلگون خلیج فارس را پیش چشم شما نمودار می سازد.

ساحل تفریحی ریشهر بوشهر در ریشهر و در بخش مرکزی بندر بوشهر، یکی از آثار تاریخی و از جاذبه های گردشگری استان بوشهر می باشد که قدمت آن به هزاره سوم تا هزاره اول قبل از میلاد مسیح می رسد.ریشهر از مهم ترین سواحل بوشهر است که در امتداد خیابان ریشهر به سمت دریا واقع شده است. پارک ساحلی ریشهر نیز از زیباترین پارک های این شهر محسوب می شود که همواره شاهد حضور گردشگران در آن هستیم. ظاهرا ریشهر ترکیبی از دو کلمه ری و اردشیر می باشد و نام شهری در دوران ساسانیان بوده است. بر اساس شواهد تاریخی موجود، ریشهر قسمت مهمی از حکومت عیلامیان بوده و در دوران ساسانیان تبدیل به مرکز علمی مهمی شده است.

پارک ساحلی ریشهر دارای امکانات رفاهی و تفریحی مختلفی از جمله قایق سواری بوده و چشم انداز بی نظیری به آب های نیلگون خلیج فارس دارد. پیشنهاد می کنیم در صورت سفر به بوشهر حتما به این پارک جذاب و منحصر به فرد رفته و از تماشای تاریخ و طبیعت در کنار هم لذت ببرید.
محیط این ساحل برای خانواده ها بسیار مناسب است. فضای زیاد و داشتن پارک در کنار این ساحل این مزیت را ایجاد کرده تا با خیال راحت به آن مراجعه کرده و ساعاتی را در آنجا باشید.

ساحل تفریحی ریشهر بوشهر ساحل تفریحی ریشهر بوشهر

تاریخ باشکوه این منطقه با زیبایی‌های غروب سواحل خلیج فارس درهم آمیخته و یکی از دیدنی‌ترین سواحل را در ایران پدید آورده است. رقص موج‌های خروشان در ساحل شنی و در کنار آب‌های کم عمق و زلال بوشهر بسیار خیال انگیز است. در سفر به بوشهر، قدم زدن در این ساحل رویایی را از دست ندهید.
لازم به ذکر است فضای تفریحی این ساحل بالاتر از سطح دریا است و برای اینکه تنی به آب بزنید باید تعدادی پله را پایین بروید.

جاذبه های نزدیک ساحل ریشهر

دهکده گردشگری: دهکده گردشگری مجموعه ای تفریحی در کنار ساحل خلیج فارس است که امکاناتی از مانند دریاچه قایق سواری، رستوران، کافی شاپ، آلاچیق های یک طبقه و دو طبقه، شترسواری، پیست دوچرخه سواری و پیاده روی دارد. این مجموعه همچنین ساحلی زیبا و ماسه ای برای قدم زدن کنار دریا و آب تنی دارد.
قسمت تاریخی بوشهر: قدمت‌ بافت‌ تاریخی‌ بوشهر به‌ زمان پادشاهی نادرشاه‌ افشار برمی‌ گردد که‌ در آن‌ زمان‌ با احداث‌ پایگاه‌ دریایی‌ نادرشاه‌ در خور شرقی‌ بوشهر که به‌ خور نادری شناخته می شد‌، بندر بوشهر از یک ‌روستای‌ کوچک‌ ماهیگیری‌ به‌ یک‌ بندر مهم‌ تبدیل‌ شد. از آن‌ تاریخ‌، رونق‌ و آبادانی در این شهر و ساحل ریشهر ادامه‌ یافت‌ و در دوره‌ زندیه‌ به‌ دلیل‌ نزدیکی‌ به‌ شیراز پایتخت‌ ایران‌ اهمیت‌ این‌ بندر دوچندان‌ شد.

ساحل تفریحی ریشهر بوشهر ساحل تفریحی ریشهر بوشهر

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *