جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

بوشهر مقصدی نو، تجربه‌ای نو

تاریخ بروزرسانی :
۲ آذر ۱۴۰۰

استان بوشهر با دارا بودن جاذبه‌های متعدد دریایی، کشاورزی، تاریخی و فرهنگی مقصدی، چهارفصل برای گردشگری در ایران است. بوشهر با دارا بودن ۱۶ هتل، ۱۱ هتل آپارتمان، ۵۷ اقامتگاه بوم‌گردی، ۲۶ خانه مسافر، ۱۴ مهمان‌پذیر، و ۲ اقامتگاه سنتی که همه دارای مجوز قانونی هستند. سعی کرده در سال‌های اخیر از لحاظ توسعه زیرساخت‌های اقامتی به کیفیت مطلوب برسد و در فصل گردشگری استان جوابگوی گردشگران و مسافران باشد.

مجتمع‌های گردشگری، اقامتی، تفریحی و پذیرایی، سفره‌خانه‌های سنتی، رستوران بین‌راهی و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری همه و همه در کنار دیگر تاسیسات فعال در این زمینه، به ارتقا سطح خدمات ارائه شده به گردشگران در بوشهر کمک می‌کنند.

بوشهر 1 بوشهر مقصدی نو، تجربه‌ای نو

جاذبه‌های طبیعی

استان بوشهر نزدیک به ۱۰۰۰ کیلومتر مرز آبی با خلیج همیشه فارس دارد به طوری که همه بوشهر را با نام این پهنه آبی می‌شناسند و در واقع پیشینه این استان با دریا و دریا نوردی گره خورده است.

ماهی و ماهی‌گیری، صید و صیادی، دریا و دریا نوردی واژه‌هایی هستند. که بدون تردید تداعی خاطرات کسانی است که به بوشهر سفر کرده و یا قصد سفر به این استان را دارند.

در کنار این موضوع از ساحل خلیج فارس که فاصله بگیریم، بی‌شک یکی از پررنگ‌ترین و زیباترین جاذبه‌های گردشگری بوشهر نخلستان‌های سرسبزی است. که همچون نگینی سبز بر جغرافیای این استان خودنمایی می‌کند و چشم هر گردشگری را به خود خیره می‌کند.

چشمه‌های آب گرم معدنی، چشمه‌های آب شیرین، کوه و تپه و دره‌های بکر و دست نخورده. تنها بخشی از زیبایی‌های این استان است که در کنار ساحل و دریا می‌توانید تجربه کنید.

جاذبه‌های تاریخی

تاریخ چند هزارساله بوشهر گواه روشنی است تا به قدمت این استان در تاریخ برسیم و در کنار جاذبه‌های طبیعی و خدادادی، از جاذبه‌های تاریخی آن نیز لذت ببریم.

نوار کاخ‌های هخامنشی در شهرستان دشتستان، گور دختر، کوشک اردشیر، چهل‌خانه سعدآباد، بافت تاریخی شهر بوشهر. کاروانسرای مشیرالملک برازجان، قلعه ملک منصورخان شبانکاره، قلعه زائر خضرخان اهرمی، قلعه محمدخان دشتی. قلعه نصوری سیراف، قلعه تاریخی حصار در دیلم بخشی از تاریخ استان بوشهر است که در کنار قدمت به هنر معماری در بوشهر قدیم می‌پردازد.

سیراف دیروز و بندر طاهری امروز، یکی از قدیمی‌ترین بنادر در دنیای تجارت بوده که به گفته تاریخ نویسان، ناخدا سلیمان سیرافی جزو اولین دریانوردانی بود که به تجارت دریایی با دیگر بنادر دنیا پرداخت.

جزیره تاریخی خارگ در کنار آثار تاریخی از جمله کلیسای نسطوریان، معبد پالمیران، مقبره شیخ محمدحنفیه و کتیبه منقش هخامنشی، پتانسیل بالایی در حوزه گردشگری مقاومت دارد. چرا که با دارا بودن یکی از بزرگترین سکوهای صادرکننده نفت خاورمیانه، در سال‌های دفاع مقدس، به طور مستمر مورد اصابت موشک‌های جنگی حزب بعث قرار گرفت. ولی یک روز صادرات نفت در این جزیره قطع نشد و این موضوع نشان از رشادت دلیرمردان بوشهری دارد. که در طول تاریخ امنیت خلیج همیشه فارس را مدیون جانفشانی آنان هستیم و در حال حاضر بخشی از جاذبه‌های گردشگری مقاومت بوشهر در این جزیره قرار دارد.

بوشهر 2 بوشهر مقصدی نو، تجربه‌ای نو

گردشگری ساحلی

پتانسیل گردشگری دریایی در استان بوشهر بر هیچکس پوشیده نیست. در سال‌های اخیر تلاش شده است زمینه توسعه زیرساخت لازم در این حوزه افزایش پیدا کند که در کنار این کار می‌توان با تعریف رویداد، جشنواره و مسابقات دریایی و ساحلی به جذب گردشگر پرداخت. این موضوع در دستورکار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان است.

یکی از زیرساخت‌های مهم در گردشگری دریایی کیفیت بخشی به ناوگان شناورهای گردشگری بوده که با توجه به پهلوگرفتن کشتی گردشگری پرنسس و پیشرفت ساخت چند کشتی تفریحی در استان، می‌توان آینده این موضوع را روشن دید و شاهد خدمات بهتر گردشگری دریایی در بوشهر بود.

موزه‌ها

موزه منطقه‌ای خلیج فارس بزرگترین موزه جنوب کشور است که در بوشهر قرار دارد. بیش از ۲هزار شیء تاریخی از کرانه و پس کرانه خلیج فارس از سه استان بوشهر، هرمزگان و خوزستان در آن جانمایی شده است. با گالری‌های متعدد تاریخی، فضایی فوق‌العاده برای آشنایی با بوشهر و خلیج فارس، برای علاقه‌مندان و بازدید کنندگان است.

موزه شهید رئیسعلی دلواری، موزه تجارت دریایی، موزه تاریخ پزشکی، موزه مردم‌شناسی و موزه سیراف پارس دیگر موزه‌هایی هستند. که گردشگران و مسافران با حضور خود در بوشهر و بازدید از این اماکن، می‌توانند با جزییات تاریخی و فرهنگی بوشهر آشنا شوند.

گردشگری صنعتی

پروژه‌های نفت، گاز و پتروشیمی در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر فعال است که به تنهایی می‌تواند یک جاذبه گردشگری در حوزه صنعت باشد. این صنعت در کنار صنعت سفید گردشگری می‌توانند به رونق اقتصاد و اشتغال در استان کمک کنند.

بازدید از مراحل استخراج، پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و گازی مستلزم برنامه ریزی مدون است .تا بتوان از این ظرفیت عظیم در زمینه رونق صنعت بدون دود و یا همان گردشگری سفید بهره برد.

ماحصل توضیحات بالا این است که پتانسیل و ظرفیت، تنها بخشی از لازمه رونق گردشگری در یک نقطه بوده است . و باید با تعریف بسته‌های گردشگری و ارتباط ظرفیت‌های مختلف گردشگری با هم، به نتیجه دلخواه و مطلوب رسید.

بوشهر بوشهر مقصدی نو، تجربه‌ای نو

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *