رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۴ شهریور ۱۳۹۳

بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری در جهت خروج از رکود اقتصادی

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۶/۰۴ – گروه گردشگری:‌ رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری صبح دیروز در برنامه زنده تلویزیونی با اشاره به نقش مهم گردشگری و صنایع دستی در کاهش نرخ تورم و رونق اقتصادی گفت: می‌توان از ظرفیت‌های این سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در مسیر توسعه اقتصادی و خروج از رکود اقتصادی استفاده کرد.

به گزارش «دنیای‌اقتصاد» به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی مسعود سلطانی‌فر ضمن تشریح برنامه‌ها و اقدامات سازمان میراث فرهنگی طی یک سال گذشته، در ارتباط با جذب گردشگر خارجی به‌عنوان یکی از رویکردهای جدی سازمان میراث فرهنگی، اظهار کرد: با توجه به تعامل مثبت دولت با کشورهای دنیا امروز شاهد اشتیاق قابل توجه در بین گردشگران خارجی برای ورود به ایران هستیم. وی خاطرنشان کرد: بیش از ۹۹ درصد گردشگران خارجی زمانی که به کشورشان بازمی‌گردند، مبلغ فرهنگ غنی ایران می‌شوند. معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در بخش گردشگری رونق قابل توجهی ایجاد شده است، تصریح کرد: ورود گردشگران خارجی ایجاد اشتغال را هم به همراه دارد، هر گردشگر اروپایی در کشور ما بین ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار و گردشگران حاشیه خلیج فارس تا ۳ هزار دلار هزینه می‌کنند. ما در سال ۱۳۹۲ در مجموع ۴میلیون و ۸۰۰ هزار نفر ورودی داشتیم که از این تعداد چهارمیلیون و ۵۰۰ هزار نفر گردشگر بودند که از این تعداد یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از عراق، ۵۰۰ هزار نفر از کشورهای حاشیه خلیج فارس و تعداد بسیاری از گردشگران از کشورهای اروپایی وارد ایران شدند.
وی افزود: در ۵ ماه اول سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ورود گردشگران خارجی به کشور بیش از ۲۰۰ درصد رشد داشته است، هتل‌های ۴ و ۵ ستاره شهرهای اصفهان، شیراز، یزد و کاشان تا ماه‌های آبان و آذر رزرو شده است و براساس اعلام جامعه تورگردانان ظرفیت بسیاری از هتل‌های کشور برای سال ۲۰۱۵هم در حال تکمیل شدن است. سلطانی‌فر تصریح کرد: از محل ورود این تعداد گردشگر به کشور رقمی بالغ بر ۵میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار نصیب کشور شده است.

ساماندهی مکانی و زمانی سفر، رویکرد جدی سازمان
رئیس سازمان میراث فرهنگی در تشریح دلیل هزینه بالای سفر در داخل کشور، اظهار کرد: این نکته در رابطه با تعدادی از شهرها درست است، در گردشگری دنیا دو فصل فعال و غیرفعال وجود دارد که کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست. فصل گردشگری فعال در کشور ما بین ۱۰۵ تا ۱۱۰ روز است که این ایام شامل تعطیلات نوروز، دو ماه پایانی تابستان و برخی تعطیلات چند روزه است. وی ارائه بسته‌های تشویقی را در فصل غیرفعال که شامل ۲۵۰ روز از سال می‌شود، موجب رونق گردشگری داخلی و پویایی بخش‌های خدماتی در بخش گردشگری دانست. معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: باید مجموعه‌ای از عوامل دست‌اندرکار در حوزه گردشگری همکاری و مشارکت کنند تا با اعمال بسته‌های تشویقی، اقشاری از مردم را به سفر در ایام غیرفعال سال تشویق کنیم، ساماندهی مکانی و زمانی سفر یکی از رویکردهای جدی سازمان میراث فرهنگی در بخش گردشگری داخلی است. سلطانی‌فر تصریح کرد: باید با استفاده از همه ظرفیت‌ها، ارائه بسته‌های تشویقی گردشگری با قیمت‌های متنوع را برنامه‌ریزی کنیم، چراکه با اعطای این تسهیلات بخش عمده‌ای از مشکلات بخش گردشگری داخلی کاهش پیدا می‌کند. رئیس سازمان میراث فرهنگی با اشاره به اینکه دولت در یک سال گذشته در مهار تورم و کاهش نرخ تورم کارنامه قابل قبولی داشته است، افزود: گردشگری و صنایع‌دستی می‌تواند در عرصه رونق اقتصادی مملکت تاثیرگذار باشد.
سلطانی‌فر یادآور شد: بیش از ۹۵ درصد گردشگران ورودی به کشور ما برای استفاده از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، زیارتی و فرهنگی وارد ایران می‌شوند و در بدو ورود از طریق تور لیدرها با ملاحظات فرهنگی و ایدئولوژیک کشور ما آشنا می‌شوند.
وی تصریح کرد: در ۷ ماه گذشته مدیریت من در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، حتی یک گزارش از تورهای خارجی مبنی بر عدم رعایت ملاحظات فرهنگی ارائه نشده است، بلکه تمامی توریست‌ها خودشان را ملزم به رعایت مسائل فرهنگی و ایدئولوژیکی کشور ما می‌دانند.

59768654dad395eb47833c6e2d52df45 بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری در جهت خروج از رکود اقتصادی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *