رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۳ شهریور ۱۴۰۰

بهترین پادکست ها مخصوص سفر و گردشگری

اشتراک گذاری

در این مطلب بهترین پادکست ها مخصوص سفر و گردشگری مورد بررسی قرار می دهیم . همانطور که می دانید امروزه پادکست ها طرفداران زیادی دارد . پادکست به مجموعه‌ ای از محتواهای صوتی دیجیتال گفته می‌ شود که از طریق اینترنت توزیع شده و می‌توان آن را بر روی پخش‌کننده‌ های موسیقی دیجیتال، تلفن همراه یا کامپیوتر گوش کرد. پادکست‌ ها به‌ صورت دسته‌ بندی‌ شده تولید می‌شوند و نیازی نیست که شما وقت زیادی بگذارید تا بتوانید بخش مورد علاقه‌ تان را پیدا کنید. تنها کافیست دسته بندی مورد نظر خود را انتخاب کرده و غرق در لذت شنیدن شوید. یکی از زمان هایی که گوش دادن به پادکست خیلی می چسبد هنگام سفر و مسافرت است.

تصور کنید در طول مسیر تا رسیدن به مقصد و حتی در سفر زمان های زیادی وجود دارد که شما می توانید با تمرکز کامل پادکست های مختلف را گوش دهید و لذت ببرید. حتی زمانیکه در خانه هستید و باوجود پاندمی کرونا بسیاری از سفرها تعطیل شده است می توانید به راحتی دراز کشیده و با گوش دادن یک پادکست خیال ژرف خود را به سفری بکر و ناب ببرید. شاید این روش سفر مجازی، مناسب‌ترین گزینه برای کسانی باشد که زمان کمتری برای مطالعه و نشستن پای کامپیوتر دارند.

چه چیز بهتر از اینکه حین رانندگی‌های طولانی، یا پختن غذا، یا حین ورزش، کسی برایمان سفرنامه بخواند، از جذابیت‌های یک منطقه تعریف کند، موسیقی محلی‌اش را پخش کند و یا قصه‌های شنیده نشده‌اش را روایت کند. گوش دادن به بهترین پادکست ها هم می‌تواند حکم سفر مجازی را برایمان داشته باشد و با یک مقصد جدید آشنایمان کند، هم در صورتی که بعدا سفری به آن منطقه داشتیم، عمق بسیار بیشتری به سفرمان بدهد. خوشبختانه تنوع زیادی هم پیش رویمان است.

پادکست

پادکست سفر رادیو جولون

رادیو جولون یکی از معروفترین و بهترین پادکست ها ایرانی است که در حوزه سفر فعالیت می‌ کند. در هر اپیزود مختلف این پادکست در مورد یکی از مقاصد و یا موضوعات مرتبط با مسافرت صحبت می‌ شود. این پادکست سفر برای آن دسته از کاربران که به مسافرت علاقه دارند و دوست دارند تا با شهرهای مختلف برای مسافرت آشنا شوند بسیار مناسب است. به شما پیشنهاد می کنیم که اپیزودهای مختلف رادیو جولون را از دست ندهید. زیرا پای داستان‌ های سفرهای دیگران نشستن، حس نابی است که شنیدن این داستان‌ ها به شما می‌ دهد و فراموش‌نشدنی است. مخصوصا اگر شیفته سفر باشید و آرزوی دیدن جایی به دلتان مانده باشد،

داستان‌ های شنیدنی سفر، شما را به‌جایی می‌ برد که دلتان می خواهد از نزدیک آنها را ببینید.پادکست فارسی رادیو جولون پادکستی از زبان سفر دوستان است. پادکستی که هر فرد دوستدار سفری یکبار که آن را بشنود، نمی‌تواند از آن دست بکشد. این روزها که پایمان برای رفتن بسته است، همسفر شدن با رادیو جولون صفای دیگری دارد.

رادیو جولون

پادکست سفر رادیو آهنگ سفر

آهنگ سفر همانطور که از نامش هم پیداست یک پادکست مناسب و متفاوت برای سفر است. حتما پیش خود فکر می کنید که در این پادکست موسیقی سفر و گردش را گوش خواهید کرد اما این را بدانید هر سفری موسیقی خاص خود را دارد و با گوش دادن به اپیزودهای پادکست سفر رادیو آهنگ سفر به جاهای دیدنی و نقاط بکر، سفر خیالی خواهید داشت. رادیو آهنگ سفر قطعا ارزش حداقل یک بار شنیده شدن را دارد. در این پادکست می‌ توانید از روش های سفر راحت و ارزان اطلاعات بسیار مفیدی را کسب کنید که برای سفرهای آتی خود بسیار راه گشا باشد. توصیه می‌شود این پادکست را به منظور سفر راحت و بدون مشکل حتما گوش دهید.

رادیو آهنگ سفر

پادکست قصه های سفر

پادکست قصه های سفر به هیچ عنوان پادکست خاطره‌گویی نیست! بلکه روایتی است که به زوایای پنهان و ناگفته سفر می‌پردازد. ماجراهایی تاثیرگذار که به طور موازی و همزمان با اصل سفر، برای مسافر اتقاق می‌افتد و باعث می‌شود تا مسیر سفر و حتا مسیر زندگی مسافر را تغییر ‌دهد. اتفاقاتی عجیب که هرگز نمی‌توان در یک زندگی روتین و روزمره آنها را درک کرد.در قسمت قصه‌های من ،در این نوع از روایت‌ها، قرار است شما قصه‌هایی را بشنوید که در یکی از سفرها برای خود من اتفاق افتاده است و من به طور مستقیم آنها را تجربه و درک کرده‌ام. تاکید می‌کنم که این روایات به هیچ عنوان وجه خاطره و حاطره گویی ندارند.در قسمت قصه‌های مسافران در این نوع از روایات، به بیان قصه‌هایی پرداخته می‌شود که من در طول سفرهایم از زبان همسفرانم و یا ار زبان مسافران شنیده‌ام. قصه‌هایی که وقوعش در زندگی این مسافران باعث تغییرات اساسی و تاثیرگذار شده باشد.قصه سرزمین‌هادر شهرها و کشورهای دیگر داستان‌ها و افسانه‌هایی وجود دارند که بسیاری از آنها هرگز به زبان فارسی برگردانده نشده و برای ما ناآشنا هستند. قصه‌هایی که در دل فرهنگ و باور مردمان مناطق و شهرها و کشورهای مختلف وجود دارند اما برای فرهنگ و باور ما ناشناخته است. در پادکست فصه های سفر بخشی از روایات، داستان‌هایی از این دست است.

قصه های سفر

پادکست سفر رادیو دور دنیا

در رادیو دور دنیا، با هم به دور دنیا سفر می کنیم و از هر چیزی که به سفر، ماجراجویی و تفریح مرتبط است با هم گپ می زنیم. در پادکست سفر “رادیو دور دنیا” با هم به جاهای دیدنی ایران و جهان سفر می‌کنیم، پای صحبت سفربروها می‌ نشینیم و سفرنامه می‌ خوانیم.‌ اگر به خواندن سفرنامه و شنیدن تجربیات افراد سفر دوست علاقه دارید پادکست سفر رادیو راه دنیا هم می تواند یکی از انتخاب های شما در این حوزه باشد.

پادکست سفر رادیو دور دنیا

پادکست سفر رادیو دال

اگر در ذهن شما، ایده مهاجرت نقش بسته است، پادکست سفر رادیو دال برای شما ساخته شده است. پادکست رادیو دال از زبان مهاجران همه و همه‌ چیز را درباره مهاجرت نقل می‌ کند. این پادکست سفر به شما کمک می‌ کند که کشورهای مختلف را بشناسید و بهترین کشور برای مهاجرت را انتخاب کنید. البته این پادکست صرفا برای افراد علاقمند به مهاجرت تهیه نشده است بلکه برای کسانی که می‌ خواهند با فرهنگ و آداب‌ و رسوم مردم کشورهای دیگر آشنا شوند هم رادیو دال یکی از برترین پادکست‌ های فارسی به‌ حساب می‌ آید.

پادکست سفر رادیو دال در هر یک از اپیزودهای این پادکست فارسی با یکی از افرادی گفتگو می‌ شود که به کشوری مهاجرت کرده و از آنها در مورد تجربیات زندگی، تحصیل و کار در کشورهای مختلف سوال پرسیده می‌ شود. افراد در رادیو دال توضیحات جالبی از محل زندگی خود ارائه می‌ دهند که بسیار می‌ تواند برای افرادی که به دنبال مهاجرت هستند، مفید باشد.

رادیو دال

پادکست سفر رادیو ماجرا

اگر ماجراجو و علاقمند به کشف اتفاقات و وقایع جدید هستید، پادکست سفر رادیو ماجرا پیشنهاد ایده آل ما به شماست. در پادکست سفر رادیو ماجرا شما روایت‌ ها و داستان‌ های را گوش می‌ کنید که آن‌ ها می‌ تواند جرقه ای در ذهنتان روشن کند تا برای کشف ناشناخته‌ ها و تجربه امور جدید انگیزه‌ های زیادی پیدا کنید. بعضی از قسمت‌ های این پادکست پای صحبت‌ های جهانگردان و ایرانگردان حرفه‌ ای می‌ نشینید و از تجربیات آن‌ها در سفرهای ماجراجویانه و جذاب استفاده می‌ کنید.

پادکست سفر رادیو ماجرا داستان‌ هایی جذاب از جسارت، ماجراجوی، کشف ناشناخته‌ ها و سفر به سرزمین‌ هایی را خواهید شنید که یا تا به حال آنها را نشنیده‌ایم یا مرور بر این روایت‌ ها و داستان‌ ها می‌ تواند جرقه‌ ای باشد برای دوباره کشف کردن و تجربه کردن تمام حس های ماجراجویانه ی شما.

پادکست سفر رادیو ماجرا

چطور پادکست ها را گوش دهیم؟

بعد از معرفی لیست کاملی از بهترین پادکست ها در سفر شاید این سوال برای عده ای پیش آید که چطور می توان به بهتربن پادکست ها دسترسی داشت؟ جواب اکثریت ممکن است جوین شدن به کانال تلگرام آن پادکست خاص و شنیدن قسمت های مختلف آن از طریق کانال یا دانلود به صورت دستی باشد، ولی این روش ها معایب زیادی دارد، از جمله اینکه پادکست ها بین انبوه کانال ها و فایل ها گم میشوند، امکان ادامه هر قسمت از پادکست از جایی که متوقفش کردید وجود ندارد و اصلا ممکنه اون پادکست خاص، کانال تلگرامی نداشته باشد! پس راه بهتر این است که از اپ هایی که مختص اینکار ساخته شدن استفاده کنیم؛ یعنی اپ های پادکست.

پادکست سفر رادیو ماجرا این اپ ها به شما این امکان را میدهند که پادکست های مختلف را یک جا داشته باشید و فارغ از بقیه چیزها بروی آنها تمرکز کنید از جمله معروفترین اپلیکیشن های پخش پادکست می توان به پاکت کست (Pocket Casts): اندروید و آی او اس، اورکست (Overcast ): آی او اس، گوگل پادکست (Google Podcasts): اندروید و آی او اس،

کسترو (Castro): ‌آی او اس، اسپاتیفای(Spotify) : اندروید و آی او اس، لافبل (Laughable): اندروید و آی او اس، هیمالیا (Himalaya ): اندروید و آی او اس، کست باکس (Castbox): اندروید و آی او اس و رادیو پابلیک (RadioPublic): اندروید و آی او اس اشاره کرد.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *