رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۴ آذر ۱۴۰۲

بهترین مکان ها برای ماهیگیری در تهران

اشتراک گذاری

یکی از جذابترین تفریحات ماهیگیری است . ماهیگیری در کنار هیجانی که دارد بسیار آرامبخش است . در کنار هیاهوی پایتخت ایران یعنی تهران به دور از دود و دم و شلوغی ماهیگیری و گذراندن ساعاتی آرام و آرامش بخش در کنار خانواده بسیار لذت بخش است. ماهیگیری یکی از فعالیت هایی است که بسیاری از روانپزشکان برای برطرف کردن خستگی های روحی و جسمی ساکنین شهرهای شلوغ مانند تهران به آن توصیه می کنند. با سیری در ایران همراه باشید تا با بهترین مکان ها برای ماهیگیری در تهران آشنا شوید.

بهترین مکان ها برای ماهیگیری در تهران

دریاچه ماهیگیری تهرانپارس

مجموعه ورزشی شهید گرگانی مجموعه‌ای است درست در دل محله تهرانپارس که حالا به پاتوق تهرانی‌های ماهیگیر تبدیل شده است. در این مجموعه ورزشی دریاچه‌ای با وسعت سه هزار و دویست متر وجود دارد که اطراف آن مملو از پایه‌های چوبی شماره دار است که به عاشقان ماهیگیری چشمک می‌زند!

برای ماهیگیری در این دریاچه نیازی به فراهم کردن وسایل ماهیگیری ندارید چرا که خود مجموعه چوب ماهیگیری یا همان لنسر را در اختیار شما قرار می‌دهد و هر ماهی‌ای که می‌گیرید متعلق به خودتان است. این دریاچه در شمال شرق تهران واقع شده است. در طول سال زمان‌های مناسب ماهیگیری نیز تغییر می‌کند. در حال ‌حاضر هر فرد می‌تواند ۲ قلاب داخل دریاچه بیندازد؛ اما هر مجوز مختص یک چوب و چرخ است.

بهترین مکان ها برای ماهیگیری در تهران

پیشنهاد می کنیم مطلب ماهیگیری در شب بهتر است یا روز ؟ را نیز مطالعه بفرمایید.

ماهیگیری در سد لتیان

در سال ۱۳۳۸ استارت ساخت سدی در منطقه لواسان تهران زده شد که ساخت آن چهار سال طول کشید. محل قرارگیری این سد در جنوب لواسان و روی رودخانه جاجرود است که یکی از خوش آب‌وهواترین مناطق شمال تهران محسوب می‌شود و فاصله بسیار کمی با تهران دارد. نام این سد را لتیان گذاشتند. قدم‌زدن در میان پارک جنگلی سد لتیان، یک شب کمپ در پارک جنگلی تلو یا حتی قایق‌سواری در میان دریاچه در پشت سد و رودخانه جاجرود از تفریحاتی است که در اطراف این سد وجود دارد. با این حال یکی از مهم‌ترین تفریحات سد لتیان ماهیگیری است.

مهم نیست در کنار رودخانه کمپ بزنید یا با قایق به میان آب بروید درهرحال می‌توانید ماهی‌های خوشمزه‌ای اینجا صید کنید. از آنجایی که فاصله این سد تا تهران بسیار کم است و دسترسی به آن بسیار راحت است، می‌توانید در یک آخر هفته دلپذیر با خانواده و عزیزانتان به این منطقه رفته و چند ساعتی را در این منطقه خوش آب‌وهوا استراحت کنید.

بهترین مکان ها برای ماهیگیری در تهران

ماهیگیری در سد کرج

اگر خودتان مجوزهای لازم برای ماهیگیری را از سازمان حفاظت محیط‌‌ زیست کسب کرده‌اید، می‌توانید به سد کرج رفته و روزانه پنج ماهی خوشمزه را صید کنید. اگر هم مجوز ندارید، نگران نباشید، سازمان حفاظت محیط‌ زیست هر سال از شروع تیرماه تا پایان شهریورماه مجوزهای لازم برای ماهیگیری در سد کرج را صادر می‌کند. سد کرج با نام سد امیرکبیر در شمال شهر کرج در سال ۱۳۴۲ به‌عنوان اولین سد چندمنظوره ایران شروع به کار کرد. دریاچه‌ای که پشت سد تشکیل شده حدود چهارده کیلومتر طول دارد. ماهیانی که می‌توانید در این دریاچه صید کنید شامل ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمان، قزل‌آلای خال قرمز، ماهی سفید و ماهی سیاه است.

بهترین مکان ها برای ماهیگیری در تهران

ماهیگیری در سد ورامین

سد ماملو ورامین از دیگر مکان‌هایی است که می‌توان برای ماهیگیری در اطراف تهران به آنجا رفت. سد ماملو به همراه طبیعت فوق‌العاده زیبا و بکر اطراف آن در نزدیکی روستای افجه واقع شده و اتفاقا برای سفر یک روزه اطراف تهران یک مکان عالی و ایده‌آل است.گذراندن چند ساعتی در کنار دریاچه ایجاد شده پشت این سد که طبیعتی زیبا و چشم‌نواز دارد به همراه ماهیگیری می‌تواند برای ساعتی روح خسته و آزرده شما را التیام بخشد. این سد بر روی رودخانه جاجرود واقع شده که در جنوب شرق تهران قرار گرفته است.

رودخانه جاجرود از ارتفاعات شمال شرقی تهران سرچشمه می‌گیرد. این رودخانه تامین‌کننده بخشی از آب شرب شهر تهران است. ماهی قزل‌آلا و کپور از جمله گونه‌های آبزیانی هستند که در رودخانه جاجرود زندگی می‌کنند. فاصله سد ماملو از تهران حدود چهل و پنج کیلومتر است.

بهترین مکان ها برای ماهیگیری در تهران

ماهیگیری در دریاچه پارک المهدی

پارک المهدی در ضلع جنوب شرقی میدان آزادی قرار دارد. علاوه بر امکانات رفاهی که به دلیل نزدیکی به پایانه‌ اتوبوسرانی غرب برای مسافران در نظر گرفته شده است، این پارک انتخاب مناسبی برای تفریح شهروندان تهرانی نیز به حساب می‌آید. شهربازی، شهر کتاب، مرکز خرید، بازارچه خوداشتغالی، زمین بازی، آبنما، نمازخانه و… از جمله امکانات این پارک است. از مکان‌های زیبای این پارک دریاچه آن است که علاوه بر امکان قایقرانی شرایط مناسبی برای علاقه مندان به ماهیگیری را نیز فراهم آورده است.

بهترین مکان ها برای ماهیگیری در تهران

ماهیگیری در دریاچه پارک ارم

پارک ارم در ۵ کیلومتری غرب تهران قرار دارد. شهربازی، فضای سبز، کافی شاپ، رستوران، مجموعه‌های فرهنگی و امکانات تفریحی جاذبه‌های این پارک بزرگ به حساب می‌آید. دریاچه هشت هکتاری پارک ارم شرایط مناسبی را برای علاقه مندان به ماهیگیری نیز فراهم کرده است. پارک ارم در روزهای عادی از ساعت ۵ عصر تا ۱۲ شب و روزهای تعطیل از ۱۰ صبح تا ۱۲ شب پذیرای علاقه‌مندان است.

بهترین مکان ها برای ماهیگیری در تهران

ماهیگیری در دریاچه پارک رازی

پارک رازی در جنوب تهران و بین میدان رازی و قزوین قرار دارد. زمین بازی، شهربازی، فضای سبز و مجموعه‌های فرهنگی از امکانات این پارک محسوب می‌شود. ماهیان این دریاچه بیشتر کپور و قزل‌آلا هستند .

بهترین مکان ها برای ماهیگیری در تهران

ماهیگیری در دریاچه‌های تار و هویر

دریاچه‌های تار و هویر در ۳۰ کیلومتری شرق شهرستان دماوند قرار دارند. بعد از ۱۴ کیلومتر جاده خاکی به دریاچه تار می‌رسد. دریاچه بین کوه‌های دوبرار و زرین کوه قرار دارد. ماهی‌های این دریاچه‌ها اغلب قزل‌آلای خال قرمز هستند. اما قزل‌آلای رنگین‌کمانی و زردک نیز در این دریاچه وجود دارند.

بهترین مکان ها برای ماهیگیری در تهران

ماهیگیری در دریاچه امامزاده علی

ماهیگیری در دریاچه امامزاده علی (پشنگ)
دریاچه امامزاده علی نزدیک آب اسک یا همان پشنگ و در ۸۰ کیلومتری تهران قرار دارد. دسترسی به این دریاچه از طریق جاجرود، آبعلی، پلور و آب اسک است. ماهی‌های قزل‌آلای خال قرمز و قزل‌آلای رنگین کمانی از ماهیان این دریاچه هستند.

بهترین مکان ها برای ماهیگیری در تهران

ماهیگیری در رودخانه نیمرود

رودخانه نیمرود در ۱۲ کیلومتری جنوب غرب شهرستان فیروزکوه قرار دارد. این رود از کوه‌های کتوزان سرچشمه می‌گیرد و به رودخانه فیروزکوه می‌پیوندد. قزل‌آلای رنگین کمانی و زردک را می‌توان در این رودخانه یافت.

بهترین مکان ها برای ماهیگیری در تهران

ماهیگیری در رودخانه نسن

این رود در شمال و شمال غربی تهران و جوار سیاه بیشه جریان دارد. گونه‌های خال قرمز و رنگین کمانی قزل‌آلا از عمده ماهیان این رود است.

بهترین مکان ها برای ماهیگیری در تهران

ماهیگیری در سد طالقان

سد طالقان در استان البرز و ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی تهران در دره طالقان قرار گرفته است. قزل‌آلای رنگین کمانی، کپور، زردپر، ماهی سفید رودخانه‌ای از ماهیان دریاچه این سد هستند.

بهترین مکان ها برای ماهیگیری در تهران

ماهیگیری در دریاچه چیتگر

ماهیگیری در دریاچه چیتگر، یا همان دریاچه شهدای خلیج فارس، یکی از جدیدترین مکان های ماهیگیری در غرب تهران است. در قسمتی از دریاچه چیتگر، مکانی مخصوص ماهی گیری تعبیه شده که افراد علاقه مند به ماهیگیری بتوانند به این تفریح بپردازند.

بهترین مکان ها برای ماهیگیری در تهران

پلور، دریاچه سد لار

رودخانه لار از کوه‌های کلون بستک در شرق و شمال شرق استان تهران سرچشمه می‌گیرد. سد لار بر روی این رودخانه بسته شده است. سد لار در ۸۰ کیلومتری شمال شرق تهران نزدیک پلور قرار دارد. چشم‌اندازهای بسیار زیبا از منطقه دماوند، کندوهای عسل، انشعابات رودخانه‌ای فراوان و مناظر کوهستانی البرز از زیبایی‌های این مکان است. ماهی‌های این دریاچه قزل‌آلای خال قرمز هستند.

بهترین مکان ها برای ماهیگیری در تهران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *