جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

جاهای دیدنی تهران برای کودکان

تاریخ بروزرسانی :
۱۹ فروردین ۱۳۹۷

جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی تهران زیاد است ولی خیلی از این جاذبه ها برای کودکان مناسب نیست و یا خارج از حوصله آنهاست بنابراین در اینجا جاهایی که کودکان از بودن در آنجا لذت خواهند برد را به شما معرفی می کنیم .

موزه عروسک های ملل

موزه عروسک‌های ملل علاوه بر اینکه فرصتی را برای آشنایی بازدیدکنندگان به ویژه کودکان و نوجوانان ایرانی با فرهنگ‌های متنوع موجود در کشورشان فراهم می‌‌سازد، می‌تواند سبب آشنایی بیشتر آنها با فرهنگ سایر ملل جهان نیز باشد که این شناخت، پایه‌های صلح و دوستی بین کودکان ایران و جهان را بیش از پیش استوار می‌سازد.

در این موزه ۵۴۰ عروسک فرهنگی از ۵۳ کشور جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین این موزه دارای بخش‌های: عروسک‌های نمایشی‌، عروسک‌های سایه و عروسک‌های قومی ایران است.

نشانی موزه، تهران، خیابان پاسداران، نگارستان پنجم (حاج هادی)، پلاک ۴ است.

موزه عروسک ملل جاهای دیدنی تهران برای کودکان

تالار هنر – تئاتر کودکان

تالار هنر به عنوان اصلی ترین سالن تئاتر ویژه کودک و نوجوان به شــکل اختصاصی هر روز را با اجراهای ویژه در خدمت شهروندان تهران و علاقه مندان تئاتر می باشد.
آدرس تالار هنر :.میدان هفت تیر ، ورزشگاه شیرودی ، خیابان شهید مفتح خیابان ورزنده.
تلفن : ۸۸۳۰۶۶۴۰ – ۸۸۸۱۳۴۴۰
تالار هنر شنبه ها تعطیل است.

تالار هنر جاهای دیدنی تهران برای کودکان

سرزمین عجایب

مجتمع تجاری تیراژه در غرب تهران یکی از مراکز تفریحی است که توانسته به خوبی بین مردم محبوب شود و آن هم به دلیل امکانات تک و به روزی هست که دارد . به خصوص بازی ها و دستگاه های پیشرفته ای که در کمترجایی می شود نمونه ای از آن را پیدا کرد . البته بازی و تفریح در این مجموعه مخصوص بچه های کوچک نیست و جوانان و کلا همه اعضای خانواده وسیله ای برای سرگرم شدن پیدا می کنند.

بزرگراه اشرفی اصفهانی، پایین تر از پونک، مجتمع تجاری تیراژه

سرزمین عجایب جاهای دیدنی تهران برای کودکان

باغ پرندگان تهران

خیابان هنگام،خیابان استقلال،خیابان کوهستان
هیجان انگیزه وقتی روی سنگفرش های باغ قدم می زنی، کبک ها و جوجه غازها هم با تو همگام شوند و تو در این میان نگران می شوی که مبادا حواست نباشد و یکی از آنها را زیر پایت له کنی.
باید مواظب باشی که با صدای قدم هایت آرامش قوهای سفید، فلامینگوها، پلیکان هایی را که در حاشیه برکه ها نشسته اند، بر هم نزنی و آنها را نیازاری، حتی باید هوای لک لک هایی را که کمی آن طرف تر در برکه کناری بی حرکت روی یک پا ایستاده و به خواب رفته اند هم داشته باشی.
باید حواست باشد زیادی به قلمرو شترمرغ ها نزدیک نشوی، اینجا باید خیلی مواظب پرنده هایی که ممکن است کمی بی حوصله باشند هم باشی، شاید با پلیکان ها شوخی داشته باشی، اما آنها آن قدر جدی هستند که اگر احساس کنند می خواهی سر به سرشان بگذاری ممکن است به طرفت حمله کنند. وقتی به باغ پرندگان می آیی باید چشمت بیشتر به زمین باشد که از کجا راه می روی یا پایت را کجا روی زمین می گذاری، اگر کمی بی احتیاطی کنی ممکن است آشیانه پرنده ای را که تخم هایش را آنجا گذاشته زیر پا له کنی. باغ پرندگان تهران در شمال شرق تهران در دل جنگل لویزان واقع شده است.

باغ پرندگان 1 جاهای دیدنی تهران برای کودکان

پارک ارم (شهربازی)

پنج کیلومتری اتوبان تهران – کرج
پارک ارم‌ بزرگترین پارک ایران است. این شهربازی برای کودکان و بزرگ‌سالان دو بخش جداگانه دارد . قایقرانی در دریاچه پارک ارم حال و هوای آدم رو عوض می کند. غرفه‌های مواد غذایی‌، کافی‌شاپ‌، رستوران سنتی و رستوران جزیره هم در خدمت بازدید کننده ها هستن. جای پارکش هم عالیه.

پارک ارم جاهای دیدنی تهران برای کودکان

دلفیناریوم برج میلاد

ضلع غربی مجموعه برج میلاد
دلفیناریوم برج میلاد نخستین دلفیناریوم غیر ساحلی در خاورمیانه و مرتفع ترین دلفیناریوم جهان دارای با تجربه ترین مربیان خاورمیانه در حد استاندارد های بین المللی است. در حال حاضر در این پارک، چهار شیر دریایی زندگی می کند که از کشورهای اسپانیا، هلند و آمریکای جنوبی آورده شده و توسط بهترین مربیان خاورمیانه آموزش دیدند. این شیرهای دریایی با انجام حرکات آکروباتیک گردشگران رو تشویق به بازدید از آن می کنند. آموزش های لازم به شیرهای دریایی برای گرفتن عکس یادگاری، کشیدن نقاشی ونواختن ساز دهنی داده شده. پارک دلفین های برج میلاد تهران از طریق تکنولوژی شبیه سازی شده آب اقیانوس قابلیت نگهداری انواع پستانداران دریایی رو در پایتخت ایران فراهم کرده است.

دلفیناریوم جاهای دیدنی تهران برای کودکان

پارک ژوراسیک تهران

سعادت آباد، میدان بهرود، بلوار شقایق ، بعد از پارک پرواز
چندین سال پیش محققان فرانسوی اندکی از بقایای یک دایناسور رو در حوالی کرمان کشف کرده و آن بقایا رو به سرعت به کشور خود (موزه تاریخ طبیعی پاریس) منتقل کردند و تا قبل از افتتاح پارک ژوراسیک در تهران، این موجود منقرض شده فقط در لا به لای کتاب ها در میان تصاویر فیلم های سینمایی قابل مشاهده بود.
برای نخستین بار در ایران، پارک ژوراسیک تهران (پارک دایناسورهای متحرک) محیطی مفرح و هیجان انگیز برای خانواده ها بویژه کودکان و نوجوانان فراهم آورده که بازدید از آن را به همه خانواده ها توصیه می کنیم.

پارک ژوراسیک 1 جاهای دیدنی تهران برای کودکان

شهربازی بیلینو

بوستان نهج البلاغه (بزرگراه یادگار امام)
شهربازی بیلینو، تجربه بازی با دستگاه های واقعی ساختمانی و راه سازی.
بیل مکانیکی، جرثقیل، ماشین خاک برداری و …..
برای اولین بار در ایران

بیلینو جاهای دیدنی تهران برای کودکان

دریاچه خلیج فارس (چیتگر)

همت غرب،شهید خرازی،خروجی دریاچه شهدای چیتگر
دریاچه چیتگر یکی از جاذبه های جدید تهرانه که خیلی خوب شناخته شده و خیلی ها برای گذروندن اوقات فراغت به این منطقه میرن . در این مجموعه امکان انجام بازی های دریایی هم وجود دارد . دریاچه چیتگر، بزرگترین دریاچه مصنوعی کشور است و منبع اصلی تامین آب دریاچه چیتگر، رودخانه قدیمیه که در این منطقه جریان دارد.

دریاچه چیتگر جاهای دیدنی تهران برای کودکان

پارک بازیافت تهران
بزرگراه یادگار امام، روبروی پارک دوستان
پارک بازیافت در محله علی اباد بالاتر از بزرگراه آزادگان و به عبارتی ضلع جنوب پارک خزانه قرار دارد .

بازیافت جاهای دیدنی تهران برای کودکان

سافاری پارک وحشت
ضلع شمال غربی دریاچه خلیج فارس
سافاری پارک وحشت یکی از اماکن تفریحی جدید و تازه تاسیس واقع در مجموعه دریاچه شهدای خلیج فارسه که مطمنا طرفداران زیادی خواهد داشت وطیف وسیعی از جوانان و نوجوانان رو به خود جذب می کند. سافاری پارک یه تونل وحشت بسیار هیجان انگیز دارای تونل گردون،اتاق گاز و اتاق های دیگر است که نفس رو در سینه شما حبس می کنه و توان ادامه مسیر در این تونل رو دشوار می کند.

پارک وحشت جاهای دیدنی تهران برای کودکان

موزه تاریخ طبیعی دارآباد
محدوده دارآباد، خیابان آجودانیه،خیابان موزه
محوریت این موزه طبیعت ایران و شناخت اهمیت حفاظت از محیط زیست و حیاط وحشه که توش مجموعه هیجان انگیزی رو جمع‌آوری کردن.

آبشار تهران

غرب بزرگراه همت، بعد از جنت آباد، روبروی دریاچه چیتگر
آبشار تهران از یک تک درخت قدیمی شروع می‌شه. درختی که سرچشمه آب برکه‌ها و آبشارهای مصنوعی این بوستان زیباست.
بالاترین بخش “آبشار تهران” آلاچیقی است که به آن “برج تقسیم آب” می‌گویند . وقتی در کنار آن می‌ایستید، می‌توانید هشت برکه کوچیک و بزرگ رو ببینین که در ارتفاعات مختلف ساخته شدن، کنار یکی از این برکه ها، نیلوفرهای آبی با گل‌های صورتی و سفید، برکه ای طبیعی را یادآوری می‌کنن . کمی آن طرف‌تر نخل‌های مرداب و جگن، از زمین سر برآوردن.
یک برج دیگه هم که به برج حلزونی یا برج کبوتر معروفه، کمی بالاتر از برج‌های سه قلو قرار گرفته. همان طور که از اسم این برج پیداست برای رسیدن به بالای آن باید پله‌های سنگی حلزونی شکل رو گرفت و بالا رفت.
تو اینجا همه چیز به قدری زیباست که تصور اینکه تمام فضای طبیعی این مکان، به دست انسان شکل گرفته باشد، کمی به نظرتان مشکل می‌رسه .

باغ وحش ارم
تهران ، کیلومتر ۴ اتوبان تهران کرج ، نرسیده به استادیوم آزادی ، روبروی نمایشهای هوایی
باغ وحش ارم تهران در زمینی به وسعت تقریبی ۵ هکتار در کیلومتر ۴ اتوبان تهران کرج داخل مجتمع ورزشی تفریحی ارم سبز( پارک ارم) می باشد. در حال حاضرتعداد ۱۲۰ گونه جانوری بومی ایران و دیگر نقاط جهان در قالب گروههای مختلف در باغ وحش نگهداری می شوند.

دنیای بازی بولینگ عبدو

دنیای بازی با فضایی جذاب و پرنشاط با در اختیار داشتن پیشرفته ترین دستگاههای بازی محیطی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت شما و فرزندان شماست. همچنین مدارس صبحها می توانند با هماهنگی قبلی و تخفیف ویژه از این امکانات استفاده نمایند‫.‬

خیابان شریعتی، مقابل ایستگاه مترو آیت الله صدر، جنب پل آیت الله صدر
شماره تلفن تماس با روابط عمومی: ۲۲۲۴۴۰۷۱

موزه علوم و فناوری

تهران – خیابان امام خمینی – خیابان سی تیر – بالاتر از موزه ملی – ساختمان سابق کتابخانه ملی ایران
تلفن: ۶۶۷۲۵۳۸۴
مرکز رصد و نجوم کانون (رصد خانه زعفرانیه)

مرکز رصد و نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نخستین مرکز آموزش ستاره شناسی آماتوری در ایران است که در رده سنی کودک و نوجوان فعالیت می‌کند.
تهران، خیابان ولی عصر، خیابان سرلشکر فلاحی، بوستان زعفرانیه
۲۲۷۵۲۱۶۷
بوستان آب و آتش

بوستان حضرت ابراهیم یا پارک آب و آتش یکی از پارک‌های شهر تهران است. این پارک دارای مساحتی بالغ بر ۲۴۰۰۰ مترمربع و دارای تجهیزاتی مانند چهار برج آتش و چادری ۷۰۰ متری با روی گردان ۳۷۰ نفری است. این پارک که خیابان آفریقا نرسیده به چهارراه جهان کودک و در انتهای کوچه ژوبین واقع شده‌است، شامل پل ابریشم، لانه کبوتر، کالسکه‌رانی، فانوس دریایی، آبنما، برج آتش، آلاچیق و محیط سبز است.
شهربازی ژوپیتر مجتمع کوروش

شهربازی ژوپیتر با جدیدترین بازی‌ها‌ی تفریحی برای گروه‌ها‌ی مختلف سنی و مجموعه‌ای از رستورانهای متنوع در طبقه دوم مجتمع.برگزاری رویدادها، همایش‌ها‌ و جلسات رسمی. برگزاری دوره‌های آموزشی متنوع. برگزاری جشنواره‌‌‌های متنوع سینمایی و تاتری و جشنواره‌‌‌های موسیقی.

پیست دوچرخه سواری چیتگر

فاز شرقی پارک چیتگر

محصوص جوانان و نوجوانان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 20 میانگین: 4]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • مهرنوش زاده رفيع

    كيدز گاردن درياچه خليج فارس
    سند لند هايپرمي
    باغ وحش ارم
    كاربازيا
    سيرك ايران و پرتغال
    باغ علم در باغ كتاب تهران

    ۲۱ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *