جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

بهترین جاهای دیدنی مشهد در بهار و نوروز که حتما باید از آن ها بازدید کنید

تاریخ بروزرسانی :
۱۲ اسفند ۱۳۹۹

همه ما تقریبا با شهر مشهد پایتخت مذهبی ایران آشنایی داریم و میدانیم که این شهر در شمال شرقی ایران واقع شده و مرکز استان خراسان رضوی است. شهر مشهد در زمان سلطنت افشاریان، پایتخت ایران بوده است و همچنین دومین شهر بزرگ ایران بعد از شهر تهران محسوب می شود. مشهد به همین دلیل یکی از قطب های گردشگری ایران شناخته می شود و هرساله تعداد زیادی از گردشگران با خرید بلیط هواپیما مشهد به شهر مشهد سفر می‎کنند. بنابراین می‎توان حدس زد که مشهد علاوه بر حرم مطهر امام رضا (ع)، جاهای دیدنی و تفریحی فراوان دیگری هم دارد. جاذبه های دیدنی مشهد از تنوع بسیاری برخوردار است و به حدی تعداد آن ها زیاد است که گاهی خیلی از این جاذبه ها را خود مشهدی ها ندیده اند.

مشهد در بهار 800x451 بهترین جاهای دیدنی مشهد در بهار و نوروز که حتما باید از آن ها بازدید کنید
بهتر است بدانید بهترین زمان برای بازدید بسیاری از جاذبه ها و جاهای دیدنی مشهد فصل بهار است زیرا فصل بهار به دلیل آب و هوای مساعد و بسیار دلپذیر خود، فصلی مناسب برای سفر به مشهد است. در این فصل علاوه بر آب و هوای خوب، طبیعیت نیز بسیار زیباست و باعث می شود به هرکدام از مناطق دیدنی مشهد که بروید از زیبایی های طبیعی آن نیز لذت ببرید. و یکی دیگر از زیبایی های این فصل این است که می‎توانید از بازشدن گل ها و شکوفه های بهاری به لذت ببرید. در ادامه این مطلب ما قصد داریم به بهانه شروع سال جدید و فصل بهار، بهترین و زیباترین مناطق گردشگری مشهد در فصل بهار را معرفی می کنیم. پس با ما همراه باشید تا شما را با زیبایی های مشهد در فصل بهار آشنا کنیم.

کوهسنگی، معروف ترین پارک مشهد

همه کسانی که یک بار به مشهد سفر کرده اند نام کوهسنگی را شنیده اند و با آن آشنا هستند. کوهسنگی یکی از قدیمی ترین و مشهورترین جاذبه های گردشگری شهر مشهد است. پارک کوهسنگی در جنوب غربی شهر مشهد و در انتهای خیابان کوهسنگی قرار گرفته است. زیبایی این پارک و مناظر طبیعی آن در فصل بهار دو چندان می‎شود زیرا در این فصل شکوفه های درختان سر باز کرده جلوه ای زیبا به پارک می‎دهد. در این پارک امکانات تفریحی زیادی وجود دارد که تمامی سنین میتوانند از بودن در این پارک نهایت استفاده و لذت را ببرند. همچنین این پارک به دلیل قرار گیری سنگ و آب و درختان در کنار هم از هماهنگی و زیبایی خاصی برخوردار است که او را به یکی از زیباترین پارک های ساخته شده در ایران تبدیل کرده است. همینطور ساختمان موزه بزرگ خراسان با الگوبرداری از معماری کاخ کلات نادر، زیبایی خاصی به این پارک داده است. بنابراین به شما پیشنهاد میکنیم هنگام سفر به مشهد در فصل بهار بازدید از این پارک را فراموش نکنید.

دره ارغوان مشهد

یکی از زیباترین و رویایی ترین مناطق طبیعی مشهد که حتما بازدید از آن را در فصل بهار نباید از دست داد، دره ارغوان مشهد است. درخت ارغوان درختی‌ است با شکوفه‌های بنفش و برگ‌های قلبی شکل که از همین روی به درخت عشق (Love Tree) معروف شده است و این دره چون از درختچه‌های ارغوان پوشیده شده، دره ارغوان نامیده‌اند. گل‌های خوشه‌ای و ارغوانی رنگ از درخت آویخته می‌شوند و بهترین زمان برای مشاهده این طبیعت زیبا، اوایل اردیبهشت ماه است.

دره ارغوان مشهد 800x451 بهترین جاهای دیدنی مشهد در بهار و نوروز که حتما باید از آن ها بازدید کنید

باغ پرندگان مشهد یکی از پرطرفدارترین ها

باغ پرندگان مشهد پس از حرم مطهر امام رضا (ع) پرطرفدارترین جای دیدنی در مشهد است. باغ پرندگان مشهد که بزرگترین باغ پرندگان شرق کشور است، گونه های زیادی از پرندگان را درخود جای داده. از پرندگان کمیاب گرفته تا گونه‌هایی از آسیا و آفریقا، پرندگانی که به خصوص دیدن شان برای کودکان می‌تواند هیجان انگیز باشد. باغ پرندگان در فصل بهار در کنار آبشارها، گلها، آلاچیق ها و پل های چوبی زیبایی بسیار زیادی را به همراه دارد که به شما پیشنهاد میکنیم در فصل بهار حتما اگر کودکی همراه خود دارید از این باغ بازدید کنید.

پارک جنگلی وکیل ‎آباد

در ادامه معرفی بهترین جاذبه های دیدنی مشهد در فصل بهار میخواهیم شما را با بزرگ ترین آنها یعنی پارک جنگلی وکیل آباد آشنا کنیم. در پارک وکیل آباد رودخانه ای چهار فصل قرار دارد که زیبایی این رودخانه در فصل بهار چندین برابر می‎شود. پارک وکیل آباد از جاذبه های تفریحی و قدیمی مشهد است که در در جنوب غربی این شهر واقع شده است. این پارک به علت قرار گرفتن در دره ای با صفا و هوای مطبوع از دیرباز مورد توجه اهالی شهر و گردشگران بوده است. پارک وکیل آباد مشهد که از گذشته به عنوان یکی از نقاط خوش آب و هوا شناخته می‎شود در فصل بهار بسیار مطبوع‎تر و زیباتر است به صورتی که بسیاری از مردم مشهد در این فصل به فکر پیک نیک و رفتن به این باغ زیبا می‎افتند. می توان در این باغ زیبا در فصل بهار از درخت های کهنسال انار و کاج و همچنین منظره فوق العاده ی رودخانه ی فصلی لذت برد.

سد چالیدره

بهترین زمان برای بازید از سد چالیدره و استفاده از تفریحات هیجان‎انگیز آن فصل بهار است. در فصل بهار زیبایی دریاچه و محیط اطراف آن چند برابر می‌‎شود. در منطقه توریستی سد چالیدره امکانات هیحان‎انگیزی چون قایقرانی، اسکی روی آب، کشتی تفریحی، ماهیگیری، تله‌کابین، تله‌سیژ، بانجی جامپینگ، عکاسخانه سنتی، زیپ‌لاین، برج گردان، ترن کوهستانی و همچنین اقامت‌گاه‌ها و پارکینگ‌هایی جهت اقامت و راحتی گردشگران وجود دارد. این سد در تمامی فصل ها مخصوصا بهار به قدری جذابیت دارد که یک روز کامل برای وقت‎گذرانی در آن نیاز خواهید داشت و چه بسا بیشتر!

سد چالیدره 800x451 بهترین جاهای دیدنی مشهد در بهار و نوروز که حتما باید از آن ها بازدید کنید

ییلاقات مشهد، طرقبه و شاندیز

خوب است بدانید که شهرستان طرقبه و شاندیز پس از مشهد مشهورترین مرکز توریستی و گردشگری استان خراسان رضوی به شمار می‌آید. این دو منطقه پر از چشمه سارها، کوه ها و رودخانه است و یکی از زیباترین و بهترین زمان ها برای بازدید و لذت بردن از طرقبه و شاندیز، فصل بهار است. طرقبه و شاندیز مشهد به دلیل معماری بومی و زیبای خود به دو تا از شهرهای پر طرفدار در بین گردشگران خراسان رضوی تبدیل شده است. از چشم اندازهای طبیعی که بگذریم جاذبه های تفریحی طرقبه و شاندیز زیبا در بهار به قدری جذاب می‎شود که بسیاری از گردشگران و مسافران با بلیط هوایی تهران مشهد به این شهر سفر می‎کنند از این دو شهرستان بازدید نیز می‎کنند. طرقبه مشهد دارای تفریحات بسیاری است که دارای تنوع بسیار هستند و از جمله آن‌ها می توان به دهکده آبی، پیست اسکی و اتومبیل رانی، مجتمع سوارکاری، مجتمع ورزشی، باغ وحش و مجتمع های تجاری بزرگ و بین المللی اشاره کرد.

پارک های آبی و شهربازی های مشهد

یکی دیگر از جذاب ترین تفریح ها در مشهد که بیشتر مورد استقبال خانواده ها و گروه های دوستانه واقع می‎شود بازدید و گردش در شهربازی ها و پارک های آبی مشهد است. بهتر است بدانید که هوای تازه بهاری برای تفریح های این چنینی حس و حال بی نظیری را برای گرشگران به وجود می‎آورد و مسافران به همراه خانواده و دوستان خود می‎توانند با خیال خوش از لحظات شیرین و هیجان انگیز در این مکان ها لذت ببرند.
در انتها امیدواریم اگر در فصل فوق‎العاده زیبا‎ی بهار به همراه خانواده و یا با دوستان خود به شهر مشهد سفر می‎کنید، نهایت لذت را از مکان های گردشگری و جاذبه های طبیعی آن ببرید و هیچوقت فراموش نکنید که مشهد در فصل بهار از زیبایی و شکوه بسیاری برخوردار است.
منبع: راهنمای سفر مشهد از سفرمارکت

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد