رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۶ بهمن ۱۳۹۲

بزرگترین فرش خاکی جهان در جزیره هرمز رونمایی شد

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۱/۲۵ – به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خلیج فارس، پنجمین فرش خاکی جزیره هرمز پیش از ظهر امروز ۲۵ بهمن ماه با حضور مسئولان و اهالی فرهنگ و هنر از جمله رضایی(مدیر کل عمران جزایر استانداری هرمزگان) و نیرومند(معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد سالامی استان هرمزگان) در این جزیره رونمایی شد.

این فرش خاکی در مساحت یک هزار و ۶۰۰ متر مربع و با استفاده از خاک های رنگی جزیره هرمز توسط هنرمندان هنر محیطی استان هرمزگان طراحی شده است.

فرش خاکی جزیره هرمز به عنوان بزرگترین فرش خاکی جهان برای پنجمین بار طراحی شده است و پیگیری‌ها و اقدامات لازم برای ثبت این فرش خاکی در کتاب رکوردهای گینس در حال انجام است.

فرش خاکی با خلاقیت و ابتکار هنرمندان هنرهای محیطی استان هرمزگان طراحی شده که طراحی این فرش نقش ارزنده ای در معرفی ظرفیت های فرهنگی و هنری جزیره هرمز و استان هرمزگان داشته است و ‌طراحی فرش خاکی در افزایش ورود گردشگران به جزیره هرمز و رونق گردشگری این جزیره موثر بوده است.

به گزارش ایسنا، فرش خاکی داماهی در مساحت هزار و ۶۰۰ مترمربع و با استفاده از خاک‌های رنگی جزیره هرمز توسط هنرمندان هنر محیطی استان هرمزگان طراحی شده و بر اساس آنچه از افسانه های محلی و فرهنگ شفاهی مردم هرمزگان چنین برمی آید که “داماهی” نام ماهی عظیم الجثه‌ای بوده که در هنگام گرفتاری‌ها به یاری مردمان بومی جنوب می‌شتافته‌ است. برای توصیف این موجود اساطیری از چهار روایت، مبتنی بر عناصر چهارگانه (آب، باد، خاک و آتش) استفاده شده است که بن مایه‌ی طرح پنجمین فرش خاکی هرمز قرار گرفته است.
35547 بزرگترین فرش خاکی جهان در جزیره هرمز رونمایی شد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *