جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

بیش از یکهزار منطقه نمونه گردشگری در کشور شناسایی شده است

تاریخ بروزرسانی :
۲۶ بهمن ۱۳۹۲

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۱/۲۵ – یاسوج – ایرنا- مدیرکل برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تاکنون یکهزارو ۱۰۶ منطقه نمونه گردشگری در سطح کشور شناسایی و در هیات دولت مصوب شده است

محمد رضا پوینده جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در یاسوج افزود: این مناطق بر اساس ارزیابی های استانی و ملی و با رعایت اصول عدالت محوری و توزیع زیرساخت ها در مناطق دارای ظرفیت گردشگری انتخاب شده اند.

وی بیان کرد: با توجه به رویکرد مثبتی که در دولت تدبیر وامید برای ساماندهی و مدیریت سفردر کشور به وجود آمده است، شاهد جذب و افزایش روزافزون گردشگران ملی و خارجی در این مناطق نمونه گردشگری خواهیم بود.

پوینده از توجه ویژه رییس جمهور به موضوع گردشگری به عنوان یکی از شاخص های مهم توسعه در مناطق مختلف کشور خبر داد و اظهار کرد: با تصویب ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در هیات وزیران مسوولیت ها، وظایف و خطی مشی کلی سازمان میراث فرهنگی و سایر وزارتخانه ها و سازمان ها در این راستا مشخص و ابلاغ شده است.

پوینده تصریح کرد: توسعه گردشگری داخلی ، ایجاد هماهنگی و انسجام بیشتر درارایه خدمات مناسب برای رفاه حال مسافران و گردشگران و نیز سیاستگذاری، برنامه ریزی، سازماندهی و نظارت بر انجام فعالیت های سفر از مهمترین کارکرد ها و رسالت این ستاد خواهد بود.

وی ابراز داشت: با تصویب هیات وزیران ریاست ستاد هماهنگی خدمات سفر در استان ها استاندار و دبیری آن برعهده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آن استان و ریاست آن در شهرستان ها نیز فرماندار خواهد بود.

این مقام گردشگری کشور یادآور شد: نگرش دولت و سازمان گردشگری مبنی بر مدیریت سفر همه زمانی و همه مکانی و استفاده از تمامی ظرفیت ها و استعدادهای گردشگری در نقاط مختلف کشور استوار است.

پوینده عنوان کرد: با توجه به فضای دیپلماتیکی به وجود آمده و ساماندهی و مدیریت سفر در کشور شاهد تحولات چمشگیری در زمینه ورود گردشگران خارجی به نقاط مختلف کشور در سال های آینده خواهیم بود.

وی ضعف اطلاع رسانی و تبلیغات را از معضلات اساسی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری کشور عنوان کرد و خواستارهمکاری و همراهی بیشتر رسانه های جمعی در این راستا شد.

پوینده استان کهگیلویه وبویراحمد را سرشار از مواهب طبیعی ، جاذبه های فراوان گردشگری و بهشت گمشده در جنوب کشوربا اقلیم های متفاوت دانست و تصریح کرد: با وجود همه این ظرفیت های بالقوه ولی در زمینه معرفی و شناسایی این استان اقدام مناسبی صورت نگرفته است.

وی از اعلام آمادگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور برای ساماندهی ، تامین زیرساخت ها ونیز بهبود وضعیت تفرج گاه ها و جاذبه های گردشگری در این استان خبر داد.
81043763 5499251 بیش از یکهزار منطقه نمونه گردشگری در کشور شناسایی شده است

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد