رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۵ بهمن ۱۳۹۲

جشنواره برفی دنا فرصتی برای شادی و تماشا

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۱/۲۵ – یاسوج – ایرنا – دومین جشنواره برفی دنا فرصت مناسبی برای تفریح، شادی و تماشای جاذبه های بی بدیل درکهگیلویه و بویراحمد است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بارش پی در پی برف در زمستان امسال کهگیلویه و بویراحمد را به منطقه ای سفید پوش بدل کرده که توجه هر رهگذر و مسافری را به خود جلب می کند.

در این میان پیست اسکی کاکان در ۱۵ کیلومتری یاسوج به عنوان یکی از مناطق برف گیر کهگیلویه و بوراحمد این فرصت را برای انجام فعالیت های ورزشی و تفریحی علاقه مندان به رشته های اسکی، مجسمه سازی و برف پیمایی فراهم کرده است.

دومین جشنواره برفی دنا امسال در حالی در پیست اسکی کاکان برگزار می شود که کوه های پوشیده از برف در کنار چشمه های جوشان و مناظر بکر طبیعی لذت یک روز خاطره انگیز را برای شرکت کنندگان به همراه دارد.

هم اکنون تعداد پرشماری از دوستداران تفرج در برف از استانهای مجاور به پیست کاکان آمدند تا از لذت تفریح وسرگرمی و تماشای مجسمه های برفی بی نصیب نباشند.

حضور ۱۰۸شرکت کننده از استان های چهارمحال و بختیاری، فارس، بوشهر، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان و قشرهای مختلف مردم در این جشنواره آغازی برای شناسایی ظرفیت های متعدد این استان چهار فصل است.

اسکی حرفه ای، مجسمه سازی در دو بخش حرفه ای و غیرحرفه ای، برف پیمایی ویژه بانوان و آقایان، عکاسی و بازی های بومی و محلی برای اجرا در این جشنواره پیش بینی شده است.

در کنار برنامه های اصلی دومین جشنواره برفی دنا مسابقات فرهنگی شامل نقاشی برای کودکان، طرح سوال در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و توزیع غذاهای بومی و محلی انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمدگفت:این استان از ظرفیت های بالقوه فراوانی برخوردار است که باید با اطلاع رسانی و تبلیغات گسترده زمینه ورود گردشگران داخلی و خارجی را به این منطقه بیش از پیش فراهم کرد.

محمود باقری افزود: امروزه از صنعت گردشگری به عنوان یکی از مهمترین منابع درآمدی در کشورهای مختلف یاد می شود که تحقق این امر مهم در کهگیلویه و بویراحمد نیازمند تامین زیرساخت ها است.

وی برگزاری دومین جشنواره برفی دنا را برای معرفی ظرفیت های کهگیلویه و بویراحمد به استانهای همجوار و سایر نقاط کشور ضروری خواند و گفت: برگزاری چنین جشنواره های زمینه را برای توسعه گردشگری این استان فراهم خواهد کرد.

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی از ظرفیت های بالقوه کهگیلویه و بویراحمد به عنوان منابع خدادادی و طبیعی یاد کرد که با بهره برداری از آنها می توان در بخش های گوناگون فرصت های شغلی مناسب ایجاد کرد.

غلام محمد زارعی نبود زیرساخت مناسب را از مهمترین مشکلات حوزه گردشگری کهگلویه و بویراحمد اعلام کرد و گفت: مسوولان کشوری به ویژه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید همکاری بیشتری برای تامین زیرساخت ها و امکانات رفاهی در این استان داشته باشند.

وی بیان کرد: مردم کهگلویه و بویراحمد استقامت و پایداری را از کوه دنا به ارث برده اند و همواره آماده پذیرایی از مهمانان در فصول مختلف سال هستند.

زارعی برگزاری دومین جشنواره برفی دنا در یاسوج را نشان دهنده ظرفیت بالای این استان برای میزبانی از مهمانان در فصول گوناگون سال و معرفی جاذبه های گردشگری اعلام کرد.
81043382-5498948 جشنواره برفی دنا فرصتی برای شادی و تماشا

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *