جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

بزرگترین اکوتوریسمی که قطب گردشگری نیست!

تاریخ بروزرسانی :
۵ خرداد ۱۳۹۷

یک فعال گردشگری آران و بیدگل گفت: با شرایط موجود در آینده ای نزدیک چیزی به نام گردشگری نخواهیم داشت.

حسین انصاری فرد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در خصوص وضعیت گردشگری این شهرستان، اظهار کرد: شهری که باید نماد گردشگری منطقه و حتی نماد کویر ایران و گردشگری کامل باشد؛ اکنون به سویی می رود که باید به جرات گفت مسیر پیش رویش ترکستان است.

وی افزود: با بدترین نوع برخوردها و عدم مدیریت صحیح، بهترین نیروی انسانی جوان، متخصص و متعهدی که داریم منزوی شده اند و کارها روال غیر طبیعی را طی می کند.

یک فعال گردشگری آران و بیدگل تصریح کرد: آران و بیدگل با داشتن بیش از ۳۰۰ اثر تاریخی، فرهنگی و گردشگری و داشتن کویر بزرگ که به حق بزرگترین اکوتوریسم، کویر مرکزی ایران یعنی مرنجاب است باید قطب گردشگری کشور باشد ولی افسوس که این طور نیست.

ecotourism بزرگترین اکوتوریسمی که قطب گردشگری نیست!

انصاری فرد ادامه داد: وضع گردشگری بحرانی است ولی گوش شنوا و دست توانمندی نیست که این اوضاع را جمع و جور کند و عوامل زیادی در این کار دخیل هستند که باید برای خارج شدن از شرایط بد باید اصلاح شوند و از سر راه برداشته شوند.

وی به برخی عوامل اشاره و افزود: مهمترین اصل پیشرفت اتحاد و همدلی است چیزی که کمتر در حوزه گردشگری شهرستان دیده می شود و چیزی به نام همدلی بین راهنمایان و فعالان گردشگری و کسانی که در گردشگری دستی بر آتش دارند وجود ندارد و دودش به چشم همه مردم می رود و تنها در این میان عده ای سو استفاده می کنند.

یک فعال گردشگری آران و بیدگل اظهار کرد: از ضعف گروه‌ها و سمن های مردمی که بگذریم گردشگری ما کم ضربه نخورده است، از مدیریت های نادرست در اداره میراث فرهنگی و گردشگری جایی که باید عصاره دوستی و عشق به تاریخ، تمدن و فرهنگ و گردشگری باشد چنین چیزی دیده نشده و دیگر ادارات نیز به خاطر همین کم و کاستی ها با این نهاد هماهنگی نداشته اند و باعث رکود حوزه گردشگری در سالیان دراز گذشته شده است.

انصاری فرد تاکید کرد: کار به جایی رسیده که اگر برای مدت زمانی گردشگری را تعطیل کنیم سودش بیش از ضررش خواهد بود و از درجا زدن دور خواهیم شد. این موضوع از جلسات گردشگری چند ساله اخیر که همه بدون نتیجه و خروجی مشخصی هویدا است از سویی درد دیگر گردشگری عدم حمایت دولت ها از سرمایه گذاری بخش خصوصی و عدم نظارت صحیح بر اماکن تاریخی و گردشگری از سوی متولیان این حوزه عظیم و مهم است.

وی به دیگر مشکلات و ضعف ها اشاره کرد و گفت: جزیره ای کار کردن سرمایه گذاران و فعالان گردشگری، تداخل در حوزه مسئولیت ها و اعمال سلیقه مطابق میل دولتی ها، سلیقه ای کار کردن مسئولان و افراد همسو در حوزه گردشگری در ادوار مختلف، عدم اعتماد و باور انجمن های مردم نهاد و نیروهای بخش خصوصی، عدم استفاده از افراد متخصص و کارشناس واقعی در حوزه گردشگری، عدم تربیت نیروی انسانی متعهد، متخصص و خلاق در حوزه گردشگری، عدم تعریف سند چشم انداز گردشگری و برنامه جامع گردشگری و …است.

یک فعال گردشگری آران و بیدگل خاطرنشان کرد: حال با این هجم عظیم مشکلات و نواقص و با علم به اینکه اقتصاد منطقه ما تک محصولی است و باید برای برون رفت از مشکلات اقتصادی کاری کنیم بهترین راه توجه به حوزه گردشگری و صنعت بزرگ گردشگری است و باید همه دست به دست هم دهیم و کاری کنیم که آیندگان ما را تحسین کنند و میراثی خوب از خود بر جا گذاریم و یادمان باشد زمان می گذرد و آنچه می ماند اعمال ما و خوب و بدی است که تا دنیا دنیاست پا برجا خواهد بود.

منبع: ایسنا

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *