رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۸ مرداد ۱۳۹۴

برگزاری دهمین جشنواره ملی آش در استان اردبیل

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۵/۲۸- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی اردبیل گفت: دهمین جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی در منطقه نمونه گردشگری بولاغلار شهرستان نیر به مدت دو روز در روزهای ۲۹ و ۳۰ مرداد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه اردبیل، قادر تقی‌زاده با بیان این مطلب اظهار کرد: دهمین جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی نیر در روز پنج شنبه، ۲۹ مرداد افتتاح خواهد شد. تعداد کل غرفه‌های این جشنواره ۷۵ غرفه و نمایندگان ۱۵ استان کشور در آن حضور دارند. آش و غذا در ۵۵ غرفه و محصولات صنایع دستی و سوغات در ۲۰ غرفه به نمایش گذاشته می‌شود.

وی بیان کرد: استان‌های اردبیل، گیلان، تهران، آذربایجان شرقی، لرستان، گلستان، مرکزی، همدان، زنجان، ایلام، اصفهان، کردستان، یزد، مازندران و سمنان با حضور در این جشنواره به پخت، عرضه و معرفی انواع آش‌های محلی و سنتی و بهترین غذاهای سنتی استان خود خواهند پرداخت.

تقی زاده به برنامه‌های جانبی تدارک دیده شده در کنار برگزاری این جشنواره همچون اجرای موسیقی عاشیقلار، گروه موسیقی سنتی آذری، حرکات نمایشی قهرمانان ژیمناستیک و مسابقه ورزش‌های بومی و محلی اشاره کرد و گفت: برگزاری این جشنواره در منطقه نمونه گردشگری بولاغلار نیر ضمن معرفی قابلیت‌های این منطقه، توانمندی‌های حوزه گردشگری آن‌را بیش از پیش به منصه ظهور خواهد گذاشت. همزمان با برگزاری این جشنواره، همایش معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری استان نیز در منطقه نمونه گردشگری بولاغلار شهرستان نیر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری اختتامیه این جشنواره در، روز جمعه ۳۰ مرداد، خاطرنشان کرد: در روز اختتامیه، هیأت داوران بخش جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی، برگزیدگان این بخش را معرفی خواهند کرد.

221 برگزاری دهمین جشنواره ملی آش در استان اردبیل

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *