رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱ تیر ۱۳۹۴

بانک زنان روستایی استان تهران تکمیل شد

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۴/۰۱-مدیرکل امور بانوان استانداری تهران گفت: یکی از رویکردهای مهم در سال ۹۴ توانمند کردن زنان و دختران روستایی است تا بتوان با کمک معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، اقدامات لازم را انجام داد.

زهرا ساعی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: سیاست‌های کلان کشور رفع محرومیت‌ها و ایجاد اشتغال در کشور است. نگاه خاص دولت تدبیر و امید متمرکز بر روستاهاست.

وی با بیان اینکه سال گذشته بخشی از توانمندی‌های زنان روستایی را احصاء کردیم، گفت: بانک زنان روستایی استان تهران تکمیل شده است. امیدواریم روند اشتغال‌زایی در روستاها و توانمندی و تشویق آنان برای شرکت در طرح‌هایی که منجر به اشتغالزایی در روستاها می‌شود را افزایش دهیم.

مدیرکل امور بانوان استانداری تهران ادامه داد: از سال گذشته جلساتی را با فرمانداران، بخشداران و دهیاران در شهرستان‌ها برگزار کردیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های روستاهای استان تهران استفاده کنیم. هر کدام از روستاها ظرفیت‌های خاص خود را دارد. برخی از روستاها در حوزه گردشگری و برخی دیگر در زمینه تولیدات کشور قوی هستند. بنابراین قصد داریم براساس ظرفیت هر روستا سرمایه‌گذاری و اشتغال پایدار را در این مناطق فراهم کنیم.

ساعی در پایان گفت: نتیجه این کار کاهش مهاجرت از روستاها به شهرها و حاشیه‌نشینی است و موجب پایداری جمعیت روستا، توسعه کشاورزی و گسترش صنایع دستی زنان روستایی می‌شود؛ البته زنان روستایی برای فروش محصول خود مشکل دارند و باید این کاستی‌ها را با توانمندسازی آنان حل کنیم.

1926 بانک زنان روستایی استان تهران تکمیل شد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *